Αν μπείτε σε οποιοδήποτε ταξί στην Ουλάν Μπατόρ, την πρωτεύουσα της Μογγολίας, θα ακούσετε να παίζει χιπ-χοπ. Το είδος έφτασε στη χώρα εδώ και λιγότερο από 30 χρόνια, μετά τη διάλυση του κομμουνιστικού καθεστώτος κατά τη Μογγολική Επανάσταση του 1990, που άνοιξε τον δρόμο προς μια πιο δημοκρατική κοινωνία.
Καθώς ο καπιταλισμός αντικατέστησε τον κομμουνισμό, το μετα-σοβιετικό έθνος είδε την άφιξη του εξωτερικού εμπορίου και των επενδύσεων, και ίσως, κάπως αναπόφευκτα, την εισροή του δυτικού πολιτισμού – από το MTV μέχρι το ΝΒΑ. Ενώ οι απόψεις πολλών νεαρών Μογγόλων συγκρούονται πάνω στα θέματα της ρύπανσης και του κοινωνικοοικονομικού χάσματος, ωστόσο φαίνεται να παραμένουν ενωμένοι μέσω της σοφίας του χιπ-χοπ, τόσο που οι πολιτικοί προσπαθούν να εξαγοράσουν ράπερ για να εκμεταλλευτούν τη δύναμη και την επιρροή τους.
Τον Οκτώβριο του 2019, ο φωτογράφος και σκηνοθέτης Alex de Mora, που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, ταξίδεψε στη Μογγολία για να καταγράψει τη ζωή στην Ουλάν Μπατόρ και τη σκηνή του χιπ χοπ που τα ξένα μέσα δεν είχαν ανακαλύψει ακόμα.
Το Straight Outta Ulaanbaatar είναι μια μοναδική πολιτιστική ματιά στην πόλη, τη μουσική και τους ανθρώπους της Ουλάν Μπατόρ, η οποία ζωντανεύει μέσα από ένα βιβλίο και μια ταινία μικρού μήκους. Στο πρότζεκτ του, ο Alex de Mora συναντά πολλούς από τους βασικούς παίκτες αυτής της σκηνής, από τους Big Gee, Boom T και Maberrant, έως τους AMG Mop G, Mrs M, Fla, Boldoo και άλλους, ενώ ταυτόχρονα έρχεται σε επαφή με πολλούς ντόπιους, ανερχόμενους ραπ καλλιτέχνες, b-boys και ιδιοκτήτες δισκοπωλείων στην προσπάθειά του να καταγράψει την σκηνή του μογγολικού χιπ χοπ.