ADVERTORIAL
—Ποιο το αντικείμενο και ο στόχος του «Δείπνου Αγάπης»;
Το Δείπνο αγάπης ξεκίνησε τη δράση του, ως μια ιδιωτική και αυτοχρηματοδοτούμενη πρωτοβουλία, το 2014. Μην μπορώντας πλέον να «προσπερνάμε», αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε. Κάθε Τρίτη και Πέμπτη βράδυ στις 21:00 ξεκινάμε από το Θησείο και μοιράζουμε φαγητό, είδη πρώτης ανάγκης και την αγάπη μας στο κέντρο της Αθήνας σε 250 άστεγους συνανθρώπους μας. Μέσα από τη δράση μας, τη σταθερή παρουσία μας και μία απόλυτα προσωποποιημένη προσέγγιση, στόχος μας είναι να αισθανθούν οι άνθρωποι αυτοί πως δεν είναι μόνοι. Η ανθρώπινη επαφή είναι που έχει την μεγαλύτερη αξία σε όλο αυτό που κάνουμε και με τους ανθρώπους αυτούς γνωριζόμαστε με τα μικρά μας ονόματα.
Η δράση μας βασίζεται στις διαπροσωπικές σχέσεις, την εμπιστοσύνη και το ουσιαστικό ανθρώπινο ενδιαφέρον. Στο Δείπνο Αγάπης οι άνθρωποι αυτοί, είναι άνθρωποι μας. Στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε όσο περισσότερο κόσμο σε μία κοινή, ομαδική προσπάθεια, προάγοντας αξίες εθελοντισμού, αλτρουισμού, ενσυναίσθησης και προσφοράς.
Το Δείπνο Αγάπης ξεκίνησε ως μία εσωτερική ανάγκη. Ο συνεχώς διογκούμενος αριθμός των αστέγων στο κέντρο της Αθήνας ήταν μία πραγματικότητα σοκαριστική. Μία πραγματικότητα που η συνείδηση μου δεν επέτρεπε να «συνηθίσει» το μάτι μου. Κούτες και άνθρωποι στο κρύο σε παγκάκια, πεζοδρόμια, πλατείες. Σκεφτόμουν καιρό πως ήθελα να δραστηριοποιηθώ και για την ακρίβεια μου «χρεώνω» το ότι δεν το ξεκίνησα νωρίτερα. Πιστεύω στη δυναμική της μονάδος και πως πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά». Αφορμή υπήρξε η συνάντηση μου με έναν τέτοιο άνθρωπο, η απίστευτη αξιοπρέπεια και ο αλτρουισμός με τα οποία με αντιμετώπισε όταν του προσέφερα δύο μερίδες γλυκό. Με παρότρυνε να τα δώσω σε έναν κύριο στο απέναντι παρκάκι, γιατί ο ίδιος είχε φάει πολλή φέτα. Αυτή στάθηκε η στιγμή που συνειδητοποίησα πως μία τσάντα μερίδες φαγητού δεν είναι ένα φορτίο βαρύ. Αντιθέτως - αυτή ήταν η αρχή.
Η προσπάθειά μας συγκέντρωσε γρήγορα δεκάδες φίλους και υποστηρικτές, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε σύντομα να αυξηθούν τόσο οι εθελοντές όσο και οι άνθρωποι που φροντίζουμε. Μέχρι τώρα η ομάδα μας αριθμούσε συγκεκριμένα 35 μέλη, τις τελευταίες εβδομάδες ωστόσο μέσα και από την προβολή της καμπάνιας στην οποία συμμετείχαμε, έχουν προστεθεί νέοι εθελοντές, νέοι άνθρωποι που συμμερίζονται αυτή την ανάγκη μας για προσφορά, ξεπερνώντας πλέον τα 50 άτομα. Το μοίρασμα του φαγητού περιλαμβάνει μία ολόκληρη προεργασία. Αμέσως μετά το πέρας της εργασίας μας, κάθε Τρίτη και Πέμπτη βράδυ, τα μέλη της ομάδας συγκεντρώνουμε, μαγειρεύουμε και φορτώνουμε όλα όσα διανέμουμε σταθερά, παρέχοντας έτοιμο γεύμα, νερό, γλυκό, φρούτο και αφέψημα, ώστε στις 21:00 να μπορούμε να ξεκινήσουμε την ιδιαίτερη «βόλτα» μας στο κέντρο της Αθήνας.
Η διανομή ξεκινά στις 21:00 από το Θησείο, επισκεπτόμενοι τον κάθε έναν από τους αστέγους που φροντίζουμε χωριστά, σε «σημεία» ήδη χαρτογραφημένα στο κέντρο της Αθήνας, στο «σημείο» τους. Με τη δυναμική που μας έχει δώσει η καμπάνια του Panadol Extra και το εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον του κόσμου να συμμετάσχει, άμεσα ανοίγουμε τη δράση μας, διαμορφώνοντας επί μέρους ομάδες ανά περιοχή #SeKatheGeitonia με τη συμμετοχή όσο περισσότερου κόσμου θέλει να ταξιδέψει μαζί μας σε αυτό το όμορφο ταξίδι της προσφοράς, ιδανικά σε κάθε γειτονιά της Αθήνας και όχι μόνο.
—Ο επερχόμενος χειμώνας και ο Covid-19 πώς επηρεάζουν τα πράγματα;
Με το φάσμα της φτώχιας να μεγαλώνει διαρκώς, εύλογα το πρόβλημα των αστέγων όχι μόνο είναι μεγάλο, αλλά και διαρκώς διογκούμενο. Ο ακριβής αριθμός των αστέγων δεν μπορεί εύκολα να προσδιοριστεί και αυτό λόγω των ιδιαιτεροτήτων που έχουν σε πολλές περιπτώσεις τα σημεία που επιλέγουν, όπως εγκαταλελειμμένα κτίρια, δύσβατα και αθέατα μέρη. Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες. Σύμφωνα ωστόσο με εκτιμήσεις του ΟΗΕ το 2015, η Αθήνα συγκαταλέγεται στις 15 πόλεις με το μεγαλύτερο πρόβλημα αστεγίας και 9.000 άστεγους. Μεσούσης της πανδημικής κρίσης και των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε όλοι μας, εύλογα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος πως οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται σε ακόμη δυσχερέστερη κατάσταση.
Ο καθημερινός βιοπορισμός που ήταν δύσκολος, πλέον είναι ακόμη δυσκολότερος. Ο χειμώνας έρχεται κάθε φορά να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των ανθρώπων αυτών. Σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία και σε ένα ήδη έντονο πρόβλημα λοιπόν, με τις δυσκολίες να προβλέπεται να ενταθούν περαιτέρω προς πάσα κατεύθυνση, αν μη τι άλλο, μία συντονισμένη παράλληλη λειτουργία της κοινωνίας των πολιτών, φορέων και ανθρώπων που μεμονωμένα μπορούν να προσφέρουν βοήθεια είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική. Ο καθένας ό,τι και όσο μπορεί από το δικό του μετερίζι.
Δεν έχουμε «ταβάνι» σε όλο αυτό που κάνουμε. Θέλουμε το «Δειπνάκι» μας να επεκτείνει τη λειτουργία του στις μεγάλες πληθυσμιακά πόλεις της Ελλάδας που υφίσταται πρόβλημα με αστέγους, με την καθολική ει δυνατόν κινητοποίηση τα βράδια στους δρόμους δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη. Το όραμα μας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη διαμόρφωση ενός Κέντρου Ημερήσιας Φιλοξενίας που θα βασίζεται στις υπάρχουσες διαπροσωπικές σχέσεις, έναν χώρο ανθρώπινο και «ζεστό», όπου μέσα από την ανάπτυξη στοχευμένων και αλληλένδετων προγραμμάτων, θα μπορέσουμε να συμβάλλουμε στην ουσιαστικά στη λύση του προβλήματος, με την καλυτέρευση της ποιότητα ζωής, την άμεση ανακούφιση και ιδανικά την επανένταξη των ανθρώπων αυτών.
—Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μέσα από την καμπάνια στην οποία συμμετέχετε;
Ακόμη κι ένας άνθρωπος, ακόμη κι ένας πολίτης μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αρκεί να μην προσπερνά. Η αξία της μονάδος είναι τεράστια και η ομάδα μας είναι η απτή απόδειξη αυτού. Ό,τι και όσο μπορεί ο καθένας. Δεν είναι πάντα «εύκολο» ταξίδι, αυτό της προσφοράς. Χρειάζεται συνέπεια και πραγματική αγάπη για ό,τι κάνεις -και είμαι πολύ χαρούμενη που το Panadol Extra μού έδωσε την ευκαιρία να περάσω αυτό το μήνυμα με έναν τρόπο που είναι απόλυτα συνεπής τόσο με το «Δείπνο Αγάπης» όσο και με την καμπάνια του συγκεκριμένου προϊόντος.
Γιατί τα τρία τελευταία χρόνια, το Panadol Extra μέσα από τις καμπάνιες του συνδέεται με Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς και τους Εκπροσώπους τους προκειμένου να αναδείξει το κοινωνικό τους έργο. Ένα έργο το οποίο εξ ορισμού έρχεται να «απαλύνει» τον πόνο της κοινωνικής περιθωριοποίησης που βιώνουν συνήθως τα άτομα τα οποία ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
Και για όλους εμάς τους εκπροσώπους των Οργανισμών αυτών, κανένας δικός μας σωματικός πόνος δεν μπορεί να συγκριθεί με τον πόνο αυτών των ανθρώπων και επομένως να σταθεί εμπόδιο στον αγώνα μας για μια πιο ποιοτική και πιο δίκαιη ζωή για όλους.
σχόλια