Lifebuoy: Πώς πήρε το όνομά του το «θρυλικό» σαπούνι Facebook Twitter

Lifebuoy: Πώς πήρε το όνομά του το «θρυλικό» σαπούνι

0

ADVERTORIAL

.

Μέσα στους αιώνες, έχουν υπάρξει εφευρέσεις που κατάφεραν να αλλάξουν τον κόσμο και πολλές φορές να σώσουν ζωές. Ανακαλύψεις που άλλαξαν τις συνήθειες των ανθρώπων και που ίσως πλέον να θεωρούμε δεδομένες: μία από αυτές είναι και το σαπούνι.

.

Όχι, όμως, οποιοδήποτε σαπούνι: το Lifebuoy, ένα σαπούνι που δημιουργήθηκε για να αλλάξει, πράγματι, τον κόσμο. Μπορεί το όνομά του να είναι λίγο ασυνήθιστο, ωστόσο, στην ιστορία 127 χρόνων του έχει καταφέρει να σώσει ζωές στην πανδημία χολέρας της βικτωριανής Αγγλίας και έχει εκπαιδεύσει 1 δισεκατομμύριο παιδιά σε αναπτυσσόμενες χώρες να πλένουν συχνά τα χέρια τους. Με βάση αυτά τα δεδομένα, δεν αλλάζει όνομα - αλλά συνεχίζει να βοηθά τους ανθρώπους να αλλάζουν συνήθειες για να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους.

.

Αυτός, άλλωστε, ήταν ο στόχος του Άγγλου εφευρέτη και ανθρωπιστή Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ όταν, το 1894, δημιούργησε ένα «σαπούνι με αποστολή»: ένα πρωτοποριακό, προσιτό στην τιμή προϊόν με αντιβακτηριακές ιδιότητες που, όπως είπε ο ίδιος όταν το παρουσίασε, είχε σκοπό να καταστήσει την καθαριότητα «κοινό τόπο για όλους». Έτσι γεννήθηκε το Lifebuoy – που σημαίνει σωσίβιο- και μαζί του, γεννήθηκε ένας θρύλος.

.

Στόχος του Λέβερ την εποχή εκείνη ήταν να συμβάλει στη σωτηρία της ζωής των ανθρώπων, που κινδύνευαν από την επιδημία της χολέρας. Η ονομασία του «σωσίβιο» αποδείχτηκε ιδιαίτερα εύστοχη, ενώ ο δημιουργός του, αν ζούσε σήμερα, θα ήταν αφάνταστα περήφανος για την πορεία του. Γιατί το καινοτόμο σαπούνι του έγινε σήμα-κατατεθέν της υγιεινής και της καθαριότητας. Τη δεκαετία 1910-1920 ανέλαβε την εκπαίδευση των οικογενειών στη σημασία της υγιεινής των χεριών και συνέβαλε στην αντιμετώπιση της πανδημίας της ισπανικής γρίπης, ενώ στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, πρωταγωνίστησε σε μια εκστρατεία προσφοράς δωρεάν κινητών λουτρών στους κατοίκους του βομβαρδισμένου Λονδίνου.

.

Σήμερα, το θρυλικό «σωσίβιο» δίνει το παρών στην πανδημία του Covid-19, συνεχίζοντας να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί το κοινό σχετικά με τη σωτήρια αξία του πλυσίματος των χεριών που, μαζί με τη μάσκα και την απόσταση, είναι τα βασικά όπλα μας απέναντί της. Αν κάποιος θέλει να καταλάβει τι είναι το Lifebuoy και τα προϊόντα του, δεν έχει παρά να ρίξει μια ματιά στην ιστορία του, που δίκαια το έκανε «θρυλικό».

.

Η μεγάλη εμπορική επιτυχία του σε όλο τον κόσμο δεν οφείλεται μόνο στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, αλλά κυρίως στην αποστολή του, την οποία εξακολουθεί να υπηρετεί έως σήμερα. Στόχος του Lifebuoy είναι να εκπαιδεύσει 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους στον κόσμο, σχετικά με το πλύσιμο των χεριών – μια απλή διαδικασία που προστατεύει από τη διάδοση ασθενειών. Η εκστρατεία αυτή, που έχει ήδη συμβάλει στην αλλαγή συμπεριφοράς μικρών και μεγάλων σε πάνω από 30 χώρες, είναι η μεγαλύτερη στο είδος της που έγινε ποτέ.

.

Παράλληλα, το Lifebuoy έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να βοηθήσει όσα περισσότερα παιδιά γίνεται στον αναπτυσσόμενο κόσμο, να φτάσουν την ηλικία των 5 ετών. Το πρόγραμμα «Help a Child Reach 5» βασίζεται στη διαπίστωση ότι, κάθε χρόνο, πάνω από 1,5 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας ασθενειών όπως η διάρροια και η πνευμονία. Πολλοί από τους θανάτους αυτούς θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν συνηθίσουν τα παιδιά να πλένουν τακτικά τα χέρια τους με ένα αντιβακτηριδιακό σαπούνι.

.

.

Living
0

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Η αθέατη πλευρά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Η αθέατη πλευρά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Πώς μοιάζει η καθημερινότητα στον πύργο ελέγχου; Τι συμβαίνει όταν υπάρχει ένα σκουπίδι στον διάδρομο; Ποιοι κουβαλάνε στα ταξίδια τους τις περισσότερες και μεγαλύτερες αποσκευές ανά άτομο; H LiFO εξασφάλισε πρόσβαση σε μέρη όπου δεν επιτρέπεται η είσοδος σε επιβάτες και επισκέπτες του αεροδρομίου.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ταξίδι στις κατακόμβες του Παρισιού

Ταξίδι στις κατακόμβες του Παρισιού

Μια αχανής, απαγορευμένη πόλη διακλαδώνεται κάτω από το Παρίσι, γεμάτη κατακόμβες, σκελετούς, υπόγεια ύδατα και rave parties. Mε αφορμή το βιβλίο του ΜacFarlane «Υπογαία» που μόλις μεταφράστηκε στα ελληνικά, επιχειρούμε μια εικονογραφική κατάδυση σε ένα από τα πιο γοητευτικά θέματα της urban μυθολογίας.
URBAN CULTURE

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ