Μία εταιρεία στο Ισραήλ παρουσίασε την πρώτη μπριζόλα rib eye παρασκευασμένη με την τεχνολογία 3D εκτύπωσης, με τη χρήση ιστού από ζωντανό ζώο.
Η Aleph Farms την παρασκεύασε με βιοτεχνολογία 3D εκτύπωσης, που χρησιμοποιεί κύτταρα ζωντανού ζώου αντί για φυτικά εναλλακτικά. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δύο χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης μπριζόλας της από εργαστηριακό κρέας το 2018- για την οποία δεν είχε χρησιμοποιηθεί η βιοτεχνολογία 3D εκτύπωσης- τώρα μπορεί να παράξει κάθε τύπου μπριζόλα.
Πολλές εταιρείες τροφίμων σε όλο τον κόσμο έχουν στραφεί στον τομέα των εργαστηριακών προϊόντων. Η αμερικανική BlueNalu έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να βγάλει στην αγορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 προϊόντα που βασίζονται σε κύτταρα θαλασσινών. Η ισραηλινή Future Meat Technologies και οι ολλανδικές Meatable και Mosa Meat επίσης στοχεύουν να βγάλουν στην αγορά προϊόντα εργαστηριακού κρέατος έως το 2022, κάθε μία με δικές της μεθόδους ανάπτυξης ιστών κρέατος.
Στο μεταξύ ήδη τον Δεκέμβριο στη Σιγκαπούρη για πρώτη φορά τεχνητό κρέας πήρε έγκριση για διάθεση στην αγορά. Παραμένει άγνωστο το πότε άλλες χώρες θα ακολουθήσουν σε αυτό τον δρόμο.
Η Aleph Farms ανέπτυξε τη δική της τεχνολογία για παρασκευή κρέατος σε συνεργασία με ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Ισραήλ. Η διαδικασία μιμείται το αγγειακό σύστημα του ζώου και το αποτέλεσμα είναι μια μπριζόλα με σχήμα και υφή παρόμοια με εκείνη που έχει η «παραδοσιακή» μοσχαρίσια, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος.
«Δεν είναι απλά πρωτεΐνες, είναι ένα σύνθετο προϊόν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντιντιέ Τούμπια. «Το προϊόν αντανακλά την αισθητηριακή ποιότητα, την υφή, τη γεύση και τις ραβδώσεις λίπους μιας παραδοσιακής μπριζόλας rib-eye», συμπλήρωσε.
Η εταιρεία θα μπορεί να προσαρμόσει την μπριζόλα της στις προτιμήσεις των πελατών, κάνοντάς την για παράδειγμα περισσότερο ή λιγότερο τρυφερή. «Μπορούμε να σχεδιάσουμε κρέας για μία συγκεκριμένη αγορά, προσαρμόζοντας την ποσότητα κολλαγόνου, συνδετικών ιστών και λίπους, για να εξατομικεύσουμε το προϊόν με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις», εξήγησε ο Τούμπια.
Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι θα χρειαστεί ακόμη καιρός προκειμένου να βγουν αυτά τα προϊόντα στην αγορά, όπως και για να αυξηθεί τόσο η παραγωγή ώστε η τιμή τους να είναι ανταγωνιστική σε σύγκριση με εκείνη του «παραδοσιακού» κρέατος. Πάντως, ο Τούμπια δήλωσε αισιόδοξος ότι τα προϊόντα της εταιρείας θα πάρουν έγκριση από τις αρμόδιες αρχές και εκτίμησε πως οι ΗΠΑ μπορεί να είναι από τις πρώτες χώρες που θα δώσουν το «πράσινο φως».
Με πληροφορίες από Washington Post