Τι συμβαίνει στο ΚΘΒΕ;

ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Γιάννης Αναστασάκης - Μαρία Τσιμά
0

Λίγες ημέρες μετά την απομάκρυνση του αναπληρωτή διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Νίκου Νικολάου, με καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης, μια πληροφορία που κάνει λόγο για κατάθεση επιστολής και φακέλου στο ΣΕΗ διέρρευσε σήμερα.

Σύμφωνα με τη διαρροή που έγινε σε ιστοσελίδα της Βόρειας Ελλάδας, με επιστολή στο ΣΕΗ οι ηθοποιοί μέλη της Αντιπροσωπευτικής Επιτροπής του ΚΘΒΕ, έπειτα από συνέλευση η οποία έγινε την περασμένη Τρίτη, σκοπεύουν να ζητήσουν τη διαγραφή του Γιάννη Αναστασάκη και της Μαρίας Τσιμά, ενάμιση χρόνο μετά τη λήξη της θητείας τους από τις θέσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή και της αναπληρώτριας καλλιτεχνικής διευθύντριας, κατηγορώντας τους για αυταρχική, αντισυναδελφική και αντεργατική συμπεριφορά, για απολύσεις ηθοποιών μετά τη λήξη των συμβάσεων, προσλήψεις δεκάδων «ημετέρων» και στήσιμο μηχανισμού με «δικούς τους ηθοποιούς».

Σε αυτά ο κ. Αναστασάκης απάντησε με μια σύντομη δήλωση –η LiFO επικοινώνησε μαζί του και δεν έχει λάβει γνώση των κατηγοριών επισήμως– στην οποία γράφει: «Ο χώρος μας βρίσκεται στο μέσο μιας πρωτοφανούς προσπάθειας να εξυγιανθεί από πρακτικές και συμπεριφορές που τον πλήγωναν εδώ και καιρό. Η διαδρομή και το έργο του καθενός μας είναι γνωστά. Δεν θα ανοίξουμε διάλογο με κοινούς συκοφάντες. Διαψεύδουμε με περιφρόνηση τις τερατώδεις ψευδολογίες τους. Αλλά ούτε και είμαστε διατεθειμένοι να αφήσουμε ανυπεράσπιστη την τιμή και την προσωπικότητά μας».

Η καλλιτεχνική διεύθυνση και οι εργαζόμενοι του ΚΘΒΕ έχουν βρεθεί σε μεγάλη κόντρα που κορυφώθηκε την περίοδο 2018 – 2019, με αφορμή την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που δεν υπέγραψε ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής. Το ΣΕΗ μέχρι σήμερα ουδέποτε είχε λάβει επιστολή ή άλλο τεκμήριο για τη συμπεριφορά του κ. Αναστασάκη, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της προηγούμενης διοίκησης του Σωματείου. 

Το ότι κανένας καλλιτεχνικός διευθυντής δεν έχει αποχωρήσει χωρίς διαμαρτυρίες και ομαλά δείχνει ότι στο ΚΘΒΕ υπάρχει μια παθογένεια που προέρχεται κυρίως από το αίτημα των ηθοποιών να έχουν μονιμότητα, με πρόσχημα ότι είναι στη Θεσσαλονίκη. Από τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε η είδηση της καταγγελίας των ηθοποιών, πλήθος καλλιτεχνών εκφράζονται με την ευχή να αρχίσει η κάθαρση στο ΚΘΒΕ, να συνταραχθεί συθέμελα και να διαφανούν κάποια ψήγματα αξιοκρατίας και εργασιακής υγείας.

Είναι γεγονός ότι στο θέατρο της Θεσσαλονίκης οι ηθοποιοί αρνούνται να γίνει διακοπή των συμβάσεών τους και ζητούν να ανανεώνονται αμέσως, κάτι που δεν συμβαίνει σε κανένα ελληνικό θέατρο. Και είναι γνωστό ότι οι σκηνοθέτες που φέρνουν στη Θεσσαλονίκη ηθοποιούς από την Αθήνα δεν είναι και οι πιο «συμπαθείς». 

Γιάννης Μόσχος Facebook Twitter
Γιάννης Μόσχος

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος επιχειρώντας να εξηγήσει την κατάσταση που επικρατεί στο Κρατικό γράφει στον προσωπικό του λογαριασμό:

Κάποιοι φίλοι μου αναρωτιούνται γιατί δεν νοσταλγώ την πατρίδα μου, τη Θεσσαλονίκη. Η είδηση ότι η συνέλευση των ηθοποιών του Κ.Θ.Β.Ε. ζητάει τη διαγραφή του Γιάννη Αναστασάκη και της Μαρίας Τσιμά από το Σ.Ε.Η. δίνει την απάντηση. Και επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι του θεάτρου στην Αθήνα αγνοούν τα της Θεσσαλονίκης και του Κ.Θ.Β.Ε., ιδού κάποιες απαντήσεις στις ερωτήσεις σας. 

Τι είναι αυτό που ενόχλησε τόσο πολύ μερίδα των ηθοποιών του Κ.Θ.Β.Ε. στη διεύθυνση του Αναστασάκη; Η προσπάθειά του να εναλλάσσονται οι ηθοποιοί που δουλεύουν στο Κ.Θ.Β.Ε. Μα αυτό είναι το αυτονόητο, αυτό δεν συνέβαινε; Αμ δε. Δεν πρόκειται για το Εθνικό αγαπητοί φίλοι ηθοποιοί. Εκεί πάνω στον βορρά υπάρχει μια ομάδα ηθοποιών που μισθοδοτούνται χωρίς καμία διακοπή συμβολαίου, 12 μήνες τον χρόνο, συνεχώς, επί χρόνια. Αποκλείεται θα σκεφθείτε, υπερβάλλεις. Κι όμως, είναι αλήθεια όσο απίστευτο κι αν σας φαίνεται. Μα δεν έχει αλλάξει το νομικό πλαίσιο στο Κ.Θ.Β.Ε., όπως και στο Εθνικό; Έχει αλλάξει στα χαρτιά, όχι όμως στην πράξη. Κάποιοι ηθοποιοί είναι μόνιμα απασχολούμενοι στο Κ.Θ.Β.Ε. εδώ και χρόνια. Αυτοί λοιπόν, που έχουν ριζώσει στο θέατρο εδώ και πολλά χρόνια, θεωρούν το Κ.Θ.Β.Ε. ιδιοκτησία τους. Και εδώ και δεκαετίες αντιστέκονται σθεναρά στο να μπουν κι άλλοι συνάδελφοι ηθοποιοί στο θέατρο. Ο Αναστασάκης λοιπόν προσπάθησε να καθιερώσει «πρωτοφανή» πράγματα για τα θεσσαλονικιότικα δεδομένα: να γίνονται οντισιόν, οι σκηνοθέτες να επιλέγουν τους ηθοποιούς με τους οποίους θέλουν να συνεργαστούν, να απασχολούνται όλοι οι ηθοποιοί που είναι σε μισθοδοσία. Μα αυτά είναι αυτονόητα θα ξανασκεφθείτε. Κι όμως δεν είναι. Όποιος διευθυντής τόλμησε να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τις νοσηρότητες του Κ.Θ.Β.Ε., ήρθε αντιμέτωπος με απεργίες και κλείσιμο των θέατρων. Μήπως είναι κομματικό το ζήτημα; Όχι, δεν είναι, συνασπίζονται όλοι μαζί, είτε ανήκουν στη ΝΔ, στον ΣΥΡΙΖΑ, στο ΚΙΝΑΛ, στο ΚΚΕ, ενάντια στον κοινό εχθρό: το ξεβόλεμα. Το θέμα δεν είναι ποιος είναι ο διευθυντής, το ζήτημα είναι να κρατήσουν τον έλεγχο του Κ.Θ.Β.Ε. και να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς. Καλά δεν υπάρχουν υγιείς δυνάμεις στο Κ.Θ.Β.Ε.; Φυσικά και υπάρχουν, υπέροχοι ηθοποιοί, χαρά να συνεργάζεσαι μαζί τους, αλλά είναι δυστυχώς η μειονότητα που σκεπάζεται από τις φωνασκίες. 

Ήρθε λοιπόν η ώρα να βοηθήσουμε τις υγιείς δυνάμεις αυτού του θεάτρου να βγουν μπροστά και να μην καπελώνονται από το νοσηρό αυτό σύστημα που έχει φτιαχτεί εδώ και δεκαετίες. Ήρθε η ώρα το Σ.Ε.Η., που έχει επιτέλους ανακάμψει, να σταθεί στο πλευρό των υγιών αυτών δυνάμεων. Ήρθε η ώρα να μην ξαναταυτιστεί με ηθοποιούς που θέλουν να μείνουν εσαεί μισθοδοτούμενοι από το θέατρο και να απαιτήσει να μπορούν να δουλέψουν στη Θεσσαλονίκη όλα τα μέλη του και όχι μόνο κάποιοι «εκλεκτοί». 

Είναι δε απαράδεκτη η στιγμή που επιλέγουν να ζητήσουν τη διαγραφή των Αναστασάκη και Τσιμά. Προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το κλίμα του Μe Τoo και των ανθρώπων που έχουν υποστεί πραγματική κακοποίηση για να πάρουν την εκδίκησή τους και να δώσουν το σήμα ότι εμείς κάνουμε κουμάντο εδώ στη Θεσσαλονίκη. Ρίχνουν λάσπη στον ανεμιστήρα τώρα που μπορεί και να πιάσει. Ας μην τους το επιτρέψουμε

Ας μην βιαστούν οι «καλοθελητές» να πουν: «Βέβαια τους υπερασπίζεσαι επειδή συνεργάστηκες με τον Γιάννη Ανασταστάκη και τη Μαρία Τσιμά στο Κ.Θ.Β.Ε.». Ναι, συνεργάστηκα μαζί τους και έχω και φιλικές σχέσεις. Αλλά αυτό δεν νομίζω πως με κάνει λιγότερο αντικειμενικό. Ναι, είμαι εξοργισμένος, όχι μόνο για τους συνεργάτες μου και φίλους μου που προσπαθούν να τους λασπώσουν, αλλά κυρίως για τη σήψη ενός θεάτρου που κάποτε θαύμαζα και βλέπω χρόνο το χρόνο να μαραζώνει και να ξεπέφτει σε επαρχιακό μικρομάγαζο. Ώρα επιτέλους να ζητήσουμε την εξυγίανση του Κ.Θ.Β.Ε. και να πούμε δημόσια όλα αυτά που χρόνια τώρα συζητάμε ιδιωτικά όσοι γνωρίζουμε καλά τη θεατρική ζωή της Θεσσαλονίκης. 

 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αίγυπτος: Αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι βρήκαν και δεύτερο τάφο του Τούθμωσι Β'

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι βρήκαν και δεύτερο τάφο του Φαραώ Τούθμωσι Β'

Το εύρημα έρχεται λίγες μέρες αφότου ο δρ Πίερς Λίτερλαντ ανακοίνωσε την ανακάλυψη του πρώτου τάφου ενός Φαραώ μετά την αποκάλυψη αυτού του Τουταγχαμών πριν από έναν αιώνα
LIFO NEWSROOM
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM