Αυτή η εταιρία αφήνει τους υπαλλήλους να αποφασίζουν τον μισθό τους

Αυτή η εταιρία αφήνει τους υπαλλήλους να αποφασίζουν τον μισθό τους Facebook Twitter
Θέματα όπως οι μισθοί των υπαλλήλων συζητιούνται σε ανοιχτά μίτινγκ όπως αυτό, που είχε γίνει προ πανδημίας.
0

Η 10Pines, εταιρία software στην Αργεντινή, υιοθέτησε μια ριζοσπαστική προσέγγιση στην μεταχείριση των υπαλλήλων της και προκειμένου να γίνει πιο δημοκρατική επιτρέπει στο προσωπικό να ορίζει τους μισθούς. 

Ο Ariel Umansky αποφάσισε να απορρίψει την προτεινόμενη αύξηση 7% στον μισθό του, τον Δεκέμβριο του 2020. Όπως εξηγεί, ένιωσε ότι δεν μπορούσε να την δικαιολογήσει ενώπιον των συναδέλφων του. Στην πραγματικότητα, αυτή ήταν η δεύτερη φορά μέσα σε πέντε χρόνια που απέρριψε αύξηση στην 10Pines. «Αισθάνθηκα λίγο ανασφαλής και εκτεθειμένος να βρίσκομαι κοντά ή παραπάνω από ανθρώπους που θεώρησα ότι είχαν καλύτερη απόδοση από εμένα», λέει. «Είναι εύκολο να νιώσεις σαν απατεώνας». 

Οι μισθοί αποφασίζονται τρεις φορές τον χρόνο στη διάρκεια ενός μίτινγκ, όπου παρίσταται όλο το προσωπικό εκτός από όσους προσελήφθησαν πρόσφατα και βρίσκονται σε δοκιμαστική περίοδο. Οι υπάλληλοι μπορούν να προτείνουν τον εαυτό τους για αύξηση, που στη συνέχεια τίθεται υπό ανοικτή διαπραγμάτευση. 

Η 10Pines, μια εταιρία τεχνολογίας που ιδρύθηκε το 2010 με 85 υπαλλήλους και έδρα στο Μπουένος Άιρες, φτιάχνει λογισμικό για πελάτες όπως Starbucks και Burger King. Κάθε χρόνο, το 50% των κερδών μοιράζεται στο προσωπικό. 

«Βασικός παράγοντας [στους ανοιχτούς μισθούς] δεν είναι να γνωρίζεις πόσα βγάζει ο καθένας», λέει ο Umansky, «αλλά να ξέρεις ποιος βγάζει περισσότερα από ποιον- είναι θέμα ιεραρχίας, σωστά;». 

Αυτή η εταιρία αφήνει τους υπαλλήλους να αποφασίζουν τον μισθό τους Facebook Twitter
Μετά την πανδημία, τα μίτινγκ γίνονται διαδικτυακά ή σε εξωτερικό χώρο.

Η 10Pines θέλει να έχει όσο δυνατόν περισσότερη διαφάνεια με τους υπαλλήλους της. Μετά από μια τρίμηνη δοκιμαστική περίοδο, οι καινούργιοι υπάλληλοι μπαίνουν μαζί με την υπόλοιπη ομάδα στα μηνιαία, ανοιχτά μίτινγκ όπου λαμβάνονται οι κομβικές αποφάσεις για την εταιρία, όπως πιθανοί νέοι πελάτες, έξοδα, τα οικονομικά  και φυσικά, οι μισθοί. 

Δεν υπάρχει γενικός CEO ούτε διευθυντές μεταξύ των ομάδων, αν και υπάρχουν ανώτερα στελέχη που είναι συνεργάτες, γνωστοί ως «συνέταιροι» ή «μετρ». «Εφόσον δεν υπάρχουν αφεντικά για να αποφασίζουν τους μισθούς, εξουσιοδοτούμε τον κόσμο», λέει ο Jorge Silva, συνιδρυτής της 10Pines. 

Οι «καινούργιοι» μπορούν να διαπραγματευτούν τον μισθό τους σε περιορισμένο βαθμό, λέει ο Silva, κάτι που μπορεί να δημιουργεί πρόβλημα στην αρχή. Ο προτεινόμενος μισθός συζητιέται με εκείνους που έχουν παρόμοια εμπειρία στην εταιρία, προκειμένου να πάρουν την συγκατάθεσή τους. 

Στην τελική συνέντευξη, στη διαδικασία πρόσληψης, οι υποψήφιοι συναντούν ολόκληρη την 85μελή ομάδα, σε μια εισαγωγή στον τρόπο που λειτουργεί η εταιρία. Σε αυτό το στάδιο δεν υπάρχουν τεχνικές ερωτήσεις, έχει να κάνει περισσότερο με τα ενδιαφέροντά τους, ενώ τους δίνεται επίσης η ευκαιρία να δουν πώς δουλεύει η 10Pines. 

Σε περίπτωση που η εταιρία συνεχίσει να αναπτύσσεται με τον ίδιο ρυθμό, ενδέχεται να χρειαστεί παράρτημα, που ωστόσο θα λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. 

«Το βασικό είναι να καταλάβουν ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο ίσο και το δίκαιο», λέει ο Jorge Silva. «Δεν είμαστε όλοι ίσιοι, αλλά προσπαθούμε να είμαστε δίκαιοι. Δεν θέλουμε να είμαστε σαν τις κλασικές εταιρίες που προσπαθούν να ελέγχουν τους υπαλλήλους τους και τους μεταχειρίζονται σαν να είναι παιδιά», καταλήγει. 

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή από γονείς και ακτιβιστές στην Ιαπωνία για τις γυμνόστηθες ιατρικές εξετάσεις στα σχολεία 

Διεθνή / Οργή από γονείς και ακτιβιστές στην Ιαπωνία για τις γυμνόστηθες ιατρικές εξετάσεις στα σχολεία 

 Μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να γδυθούν από τη μέση και πάνω για τις ετήσιες ιατρικές εξετάσεις
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Το YouTube περιορίζει την έκθεση παιδιών μέχρι 17 στα βίντεο που επιβάλλουν πρότυπα ομορφιάς

Τech & Science / Το YouTube περιορίζει την έκθεση παιδιών μέχρι 17 στα βίντεο που επιβάλλουν πρότυπα ομορφιάς

Οι αλγόριθμοι του YouTube και κάποιων social media εξιδανικεύουν σωματότυπους και ενοχοποιούν τα παιδιά με αυξημένο βάρος σώματος - Ενδεικτικό το γεγονός ότι στη Βρετανία ένα στα 4 κορίτσια δεν είναι ευχαριστημένο με την εμφάνισή του
LIFO NEWSROOM