Η πριγκίπισσα Νταϊάνα «γνώριζε προς ποια κατεύθυνση θα οδηγηθεί η ιστορία» όταν κάθισε μόνη της μπροστά στο Ταζ Μαχάλ το 1992.
Ο βασιλικός φωτογράφος Anwar Hussein μίλησε στο People για τη λήψη της διάσημης φωτογραφίας, μιας από τις 140 εικόνες που παρουσιάζονται στην έκθεση «Princess Diana: Accredited Access», στην οποία αποκαλύπτει τις ιστορίες πίσω από τις εμβληματικές φωτογραφίες του.
O πρίγκιπας Κάρολος με την πριγκίπισσα Νταϊάνα επισκέφτηκαν την Ινδία τον Φεβρουάριο του 1992, τη χρονιά που αργότερα θα χώριζαν.
Ιστορικά, «το Ταζ Μαχάλ υπάρχει ως το αιώνιο μνημείο της αγάπης ενός συζύγου», λέει ο Anwar Hussein για το μαυσωλείο που χτίστηκε με εντολή του αυτοκράτορα Σαχ Τζαχάν για να τιμήσει τη γυναίκα του. «Φωτογράφισα τον Κάρολο εκεί λίγο πριν αρραβωνιαστεί. Μας είπε τότε, "θα ήθελα να φέρω την κοπέλα ή τη μέλλουσα γυναίκα μου εδώ μια μέρα"».
Την ημέρα της επίσκεψης της πριγκίπισσας Νταϊάνα, ο πρίγκιπας Κάρολος βρισκόταν σε άλλη συνάντηση και η Νταϊάνα εμφανίστηκε μόνη της.
«Δεν ξέραμε αν θα ερχόταν. Μας έκανε να περιμένουμε για πολλή ώρα», λέει ο Anwar, που σήμερα είναι 83 ετών. «Έκανε φοβερή ζέστη εκεί. Έδειχνε λυπημένη, και ήξερε προς τα που θα πήγαινε η ιστορία. Ήταν πολύ έξυπνη. Υπήρχαν άλλες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν εκείνη την ημέρα σε άλλο παγκάκι και έδειχνε να σκέφτεται διάφορα πράγματα».
Οι γιοι του, Σαμίρ και Ζακ ακολούθησαν τα βήματα του φωτογράφου πατέρα τους. Μάλιστα, ο Ζακ τράβηξε τη φωτογραφία του πρίγκιπα Ουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλετον κατά την επίσκεψή τους το 2016 στην Ινδία.
«Είχε γύρω στους 50 βαθμούς Κελσίου, και περιμέναμε στον ήλιο για περίπου πέντε ώρες», θυμάται ο Ζακ. «Ο υπεύθυνος Τύπου είπε ότι τελευταία στιγμή θα αποφάσιζαν [Γουίλιαμ και Κέιτ] αν θα καθίσουν στο ίδιο μέρος. Αλλά κάθισαν στο παγκάκι. Τους φωτογράφιζα γνωρίζοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου πως έβγαζα μια ιστορική φωτογραφία. Ήταν ευκαιρία που τυχαίνει μια φορά στη ζωή».
Και συνεχίζει: «Ο μπαμπάς είναι περήφανος για το γεγονός ότι είχα φωτογραφίσει τον γιο της εκεί στην ίδια ακριβώς κατάσταση. Είναι ευχαριστημένος επειδή δεν τα έκανα θάλασσα. Σημαίνει πάρα πολλά για εμάς ως οικογένεια που έχουμε δύο γενιές να φωτογραφίζουν δύο γενιές».