Κέρινο γλυπτό του Νταλί, που απεικονίζει τον Εσταυρωμένο, αξίας περίπου 10 με 20 εκατ. δολ βρέθηκε μετά από σχεδόν 40 χρόνια.
Το γλυπτό βρέθηκε σε αποθήκη σε προσωπική συλλογή από ιδιοκτήτες γκαλερί στην Χαβάη. Το έργο που απεικονίζει τον Εσταυρωμένο, εκτίθεται από χθες σε έκθεση, ημέρα επετείου για τα 118α γενέθλια του καλλιτέχνη.
Το κέρινο γλυπτό βρέθηκε στο υπόγειο ενός Αμερικανού συλλέκτη, μέσα στο πρωτότυπο κουτί plexiglass, που είχε χρησιμοποιήσει ο Νταλί όταν το έφτιαχνε.
Το κέρινο γλυπτό φιλοτεχνήθηκε το 1978 και χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία εκδόσεων από πλατίνα, χρυσό, ασήμι και μπρούτζο των ανάγλυφων γλυπτών του Νταλί με τίτλο Ο Χριστός του Αγίου Ιωάννη του Σταυρού.
Τα έργα αυτά είναι όλα τρισδιάστατες εκδοχές του ομώνυμου πίνακα του 1951 του Νταλί. Πρόκειται για μερικά από τα πιο έξοχα θρησκευτικά έργα του Ισπανού δημιουργού μετά την επιστροφή του στην καθολική πίστη το 1948.
Οι ειδικοί εικάζουν ότι ο λόγος που παρέμεινε ανέπαφο μέσα στον χρόνο είναι το γεγονός ότι διατηρήθηκε τόσα χρόνια σε ένα υπόγειο.
Εντοπίστηκε από τους ιδιοκτήτες της γκαλερί Harte στο Μάουι, όταν ήρθαν σε επαφή με τον συλλέκτη για ένα βιβλίο τέχνης που είχε αγοράσει.
Αμέσως, οι συνιδιοκτήτες του Harte, Glenn και Devon Harte συνειδητοποίησαν ότι ο συλλέκτης είχε στην κατοχή του και το πρωτότυπο έργο του Νταλί και έτσι ξεκίνησαν συζητήσεις για την απόκτησή του.
Αν και ο συλλέκτης επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος, η γκαλερί επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για άτομο που είχε «στενή σχέση» με την καλλιτέχνη.
Το ποσό που κατέβαλε η γκαλερί Harte για να αποκτήσει το έργο παραμένει επτασφράγιστο μυστικό. Την αυθεντικότητα του έργου επιβεβαίωσε ο ειδικός Nicolas Descharnes, του οποίου ο πατέρας, Robert Descharnes υπήρξε γραμματέας του Νταλί ως τον θάνατό του.
Για περισσότερα από 40 χρόνια, η οικογένεια Descharnes καλείται να εντοπίσει αν έργα που αποδίδονται στον Νταλί είναι αυθεντικά ή όχι.
Εκπρόσωπος της γκαλερί ανέφερε ότι το έργο θα εκτίθεται για το κοινό ενώ αρνήθηκε να αποκαλύψει αν τελικά θα διατεθεί για δημοπρασία ή ιδιωτική αγοραπωλησία.
Με πληροφορίες του theartnewspaper