Τι θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο

Τι θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο Facebook Twitter
Έργο του Τζον Κράξτον
0

Με ένα πλούσιο εκθεσιακό πρόγραμμα προετοιμάζεται για το φθινόπωρο το Μουσείο Μπενάκη, με έμφαση στην έκθεση για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, που σε συνεργασία με το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών παρουσιάζεται το χρονικό του μικρασιατικού ελληνισμού μέσα από μία έκθεση.

Ακόμα, συνεχίζεται η έκθεση John Craxton: Μια ελληνική ψυχή ενώ θα παρουσιαστεί η πρόσφατη δουλειά του Παύλου Κοζαλίδη, μια έκθεση με έμφαση στον άνθρωπο Γιάννη Μόραλη και στον ιδιωτικό του χώρο και ψήγματα από όλα όσα απαρτίζουν το φαινόμενο «Ελευσίνα», τωρινά και αλλοτινά σε μια παρουσίαση με τίτλο «Ελευσίνα-Ωμό Μουσείο».

Αναλυτικά οι εκθέσεις:

JOHN CRAXTON: Μια ελληνική ψυχή

Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
Διάρκεια έκθεσης: μέχρι 11 Σεπτεμβρίου 2022

Η έκθεση οργανώνεται με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του ζωγράφου και σκηνογράφου John Craxton (1922-2009). Το φως, η ζωή και τα τοπία της Ελλάδας αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και το κυρίαρχο θέμα στην τέχνη του Craxton από την άφιξή του στην Ελλάδα το 1946 μέχρι και το τέλος της ζωής του.

Η έκθεση μέσα από περίπου 60 έργα που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από το Craxton Estate -ορισμένα άγνωστα μέχρι σήμερα- θα καταγράψει το ταξίδι από το σκοτάδι στο φως και τη μετάβαση από την ενδοσκοπική ματιά των μελαγχολικών εικόνων του πολέμου στην αίγλη του Αιγαίου. Ο Craxton εξελίχθηκε σε προσωπογράφο στην Ελλάδα, και για αυτόν τον λόγο θα υπάρχει ένας τοίχος με προσωπογραφίες Ελλήνων καθώς και με σπουδαία μοντερνιστικά έργα επηρεασμένα από μύθους, από σύμβολα, από τον Ελ Γκρέκο και από Βυζαντινά μωσαϊκά. Το κυρίαρχο έκθεμα θα είναι η εντυπωσιακών διαστάσεων ταπισερί «Τοπίο με στοιχεία της φύσης», την οποία ο Craxton σχεδίασε και επέβλεψε στο Εδιμβούργο, όντας εξόριστος κατά την διάρκεια της Δικτατορίας. Εμπνευσμένη από την παραδοσιακή Κρητική υφαντουργία, η ταπισερί συνοψίζει την αγάπη του για τον ελληνικό κόσμο.

Επιμέλεια: Ian Collins
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Ναταλία Μπούρα
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Craxton Estate, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων

ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. ΛΑΜΨΗ∙ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ∙ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ∙ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
Διάρκεια έκθεσης: 15 Σεπτεμβρίου 2022 – 12 Φεβρουαρίου 2023

Τι θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο Facebook Twitter
Αϊβαλί (Κυδωνίες). Η τελευταία τάξη του Κεντρικού Παρθεναγωγείου. Αριστερά, στην σειρά των καθηγητών, ο Αϊβαλιώτης λογοτέχνης και ζωγράφος Φώτης Κόντογλου. Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών παρουσιάζουν το χρονικό του μικρασιατικού ελληνισμού μέσα από μία έκθεση.

Περισσότερα από 1.000 εκθέματα και πάνω από 500 φωτογραφίες θα ζωντανέψουν την ακμή του ελληνισμού πριν τους διωγμούς, τη δραματική περίοδο 1919-1923 καθώς και την εγκατάσταση και ενσωμάτωση στην Ελλάδα.

Ο επισκέπτης ξεκινά το ταξίδι στη «λάμψη» του ελληνισμού της Μικράς Ασίας (πρώτη ενότητα) από την Ιωνία και τα δυτικά παράλια, προχωρά στην Καππαδοκία και τις νότιες επαρχίες, συνεχίζει διασχίζοντας τον Πόντο για να επιστρέψει προς δυσμάς, γύρω από την Κωνσταντινούπολη και να καταλήξει στην Ανατολική Θράκη.

Την εποχή ακμής διαδέχονται η περίοδος των διωγμών, του τέλους του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και των Συνθηκών, η περίοδος της ελληνικής απόβασης και της μικρασιατικής εκστρατείας, η «καταστροφή» του 1922, καθώς και η Έξοδος των προσφύγων (δεύτερη ενότητα).

Η τρίτη και τελευταία ενότητα της έκθεσης επικεντρώνεται στην εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των εκπατρισμένων στην Ελλάδα, καθώς και την επίδραση που η παρουσία τους είχε σε πολλούς τομείς της ελληνικής κοινωνίας.

Τι θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο Facebook Twitter
Πόντος. Το γυμναστήριο της Σινώπης, 1909-1910. Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών

Τμήμα του επιλόγου της έκθεσης είναι αφιερωμένο στην ίδρυση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών το 1930 από τη Μέλπω και τον Οκτάβιο Μερλιέ.

Το χρονικό αυτό περιγράφεται μέσα από έργα τέχνης, εικόνες, εκκλησιαστικά, πολεμικά και προσωπικά κειμήλια, ενδυμασίες, κοσμήματα, χειροτεχνήματα, χάρτες, φωτογραφίες, αρχειακό και κινηματογραφικό υλικό, εφημερίδες, επιστολές, κάρτες, και πολλά άλλα τεκμήρια. Την αφήγηση συμπληρώνουν αποσπάσματα από προσωπικές μαρτυρίες, ζωντανεύοντας τις εικόνες και τα σιωπηλά αντικείμενα.

Επιμέλεια: Εβίτα Αράπογλου
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών

ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΖΑΛΙΔΗΣ. ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ

Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
Διάρκεια έκθεσης: 6 Οκτωβρίου - 20 Νοεμβρίου 2022

Η πιο πρόσφατη δουλειά του Παύλου Κοζαλίδη περιστρέφεται γύρω από την Κίνα και την καθημερινότητά των ανθρώπων της. Η φιλία του με έναν συμμαθητή από την Κίνα στο Βανκούβερ του Καναδά πριν από 25 χρόνια και οι συχνές επισκέψεις του στο γεμάτο από εκπλήξεις σπίτι του, ήταν η πρώτη επαφή με έναν καινούργιο, άγνωστο κόσμο. Τότε γεννήθηκε η αγάπη του φωτογράφου για τον πολιτισμό και τους ανθρώπους της Κίνας και ταυτόχρονα η ανάγκη για την καλλιτεχνική καταγραφή του.

Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

ΕΛΕΥΣΙΝΑ. ΩΜΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
Διάρκεια έκθεσης: 13 Οκτωβρίου - 27 Νοεμβρίου 2022

Τι θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο Facebook Twitter
Ωμό Μουσείο

Λίγο πριν την έναρξη της επίσημης επετειακής χρονιάς της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, η Ελευσίνα συστήνεται στο ευρύ κοινό, με μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, οδού Πειραιώς, που προβάλλει ψήγματα από όλα όσα απαρτίζουν το φαινόμενο «Ελευσίνα», τωρινά και αλλοτινά. Δειγματίζει έτσι τον τόπο, προσκαλώντας το δυνάμει κοινό να ανακαλύψει πολλά περισσότερα επισκεπτόμενο και περπατώντας την πόλη.

Επιμέλεια: Ερατώ Κουτσουδάκη
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ. ΧΩΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ

Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
Διάρκεια έκθεσης: 26 Οκτωβρίου 2022 - 8 Ιανουαρίου 2023

Τι θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο Facebook Twitter
Το εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη

Η έκθεση την οποία συνδιοργανώνουν το Μουσείο Μπενάκη και η «Εταιρεία Μελέτης, Έρευνας και Προβολής της Νεοελληνικής Τέχνης - Εργαστήριο Γιάννης Μόραλης» προβάλλει τις αφετηρίες των καλλιτεχνικών αναζητήσεων του ζωγράφου, τις εικαστικές του καταβολές και τη δημιουργική του πορεία, δίνοντας ωστόσο έμφαση στον άνθρωπο Γιάννη Μόραλη και στον ιδιωτικό του χώρο. ψήγματα από όλα όσα απαρτίζουν το φαινόμενο «Ελευσίνα», τωρινά και αλλοτινά

Επιμέλεια: Δημήτρης Κουτσουρής, Νίκη Δάφνη
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Σπύρος Νάσαινας
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Εργαστήριο Γ. Μόραλη

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ