H συμμετοχή του Ντέιβιντ Γκίλιβερ στα φετινά British Photography Awards με μια φωτογραφία καλοκαιρινών διακοπών, ήταν πολύ διαφορετική από αυτό που έχουμε συνηθίσει.
Οι μικρές φιγούρες του κολυμπούσαν σε μπλε μάσκες του κορωνοϊού, το αξεσουάρ που αποτελεί εδώ και τρία χρόνια απαραίτητο μέρος της καθημερινότητας του πλανήτη.
«Η ιδέα ήταν να προσεγγίσω ένα σοβαρό θέμα με παιγνιώδη διάθεση χωρίς να το υποβαθμίσω» αναφέρει ο 43χρονος Σκωτσέζος που ειδικεύεται στη μακροφωτογραφία, απαθανατίζοντας μικροσκοπικές ανθρώπινες φιγούρες, ζώα και έντομα σε κόσμους αντικειμένων και ζαρζαβατικών.
«Οι φιγούρες είναι στατικές, οπότε εγώ είμαι στο έλεος της πόζας όπου τις βρίσκω» λέει ο ίδιος.
«Είναι η δουλειά μου ως καλλιτέχνη να τους δίνω κάτι να κάνουν σε μια μια σκηνή που μοιάζει οπτικά ενδιαφέρουσα» προσθέτει.
Η πρώτη έμπνευση για τα φωτογραφικά του πρότζεκτ ήρθε τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν καθισμένος στην αίθουσα αναμονής οδοντιατρίου, είδε από το παράθυρο μια σκηνή τροχαίου. Ένα φορτηγό είχε ανατραπεί, καταπλακώνοντας ένα αυτοκίνητο. Παρότι δεν υποτίμησε τη σοβαρότητα τού συμβάντος, η μοναδική του οπτική από τον τέταρτο όροφο, τού θύμισε σκηνές που δημιουργούσε με τα παιχνίδια του ως παιδί.
Ο τότε νεαρός Ντέιβιντ πήρε μια φωτογραφία του χάους στο δρόμο -που παρεμπιπτόντως δεν κατέληξε σε σοβαρό τραυματισμό- και έκανε την αναπαράσταση με μικρές φιγούρες στη σχολή όπου σπούδαζε. Ο καθηγητής του εντυπωσιάστηκε και αυτή ήταν η αρχή μιας αναπάντεχης καριέρας.
Ο Σκωτσέζος καλλιτέχνης εκθέτει τα περίτεχνα έργα του σε όλη την Ευρώπη, ενώ φιλοξενεί και εργαστήρια για όσους ε3νδιαφέρονται για τη μακροφωτογραφία, ένα είδος απαιτητικής φωτογράφισης μικροσκοπικών αντικειμένων σε γκρο πλαν.
Όπως λέει «η δουλειά στη μακροφωτογραφία βασίζεται κατά 10% στην τεχνική γνώση και κατά 90% στη φαντασία».
Με πληροφορίες από BBC