ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ του τι ακριβώς έχει κάνει στη μορφή της, υπάρχει το πιο ενδιαφέρον ερώτημα του γιατί το έχει κάνει. Μήπως η Madonna απορροφήθηκε τόσο βαθιά από τη δίνη της σύγχρονης κουλτούρας της ομορφιάς ώστε ξεβράστηκε αγνώριστη στην απέναντι όχθη; Μήπως η διαρκής πίεση να εμφανίζεται νεότερη την έκανε με κάποιο τρόπο να πιστεύει ότι έπρεπε να μοιάζει με τοπογραφικό διάγραμμα πορσελάνινου βρέφους;
Μπορεί, αλλά θα ήθελα να πιστεύω ότι η πιο χαμαιλεοντική μορφή της γενιάς μας, μια γυναίκα που ανέκαθεν είχε ως συνειδητό στόχο τη διαρκή της επανεφεύρεση, έκανε κάτι πιο ανατρεπτικό, σερβίροντάς μας τόσο ένα νέο – αν και όχι απαραίτητα βελτιωμένο – πρόσωπο, όσο και μια κριτική ματιά στην ιδέα της ομορφιάς, στο αναπόφευκτο της γήρανσης και στην αδιανόητη θέση που βρίσκονται οι θηλυκές διασημότητες κάποιας ηλικίας.
Πολλοί παραπονιούνται ότι η Madonna δεν μοιάζει πια με τη Madonna, αλλά ποια Madonna ακριβώς τους έρχεται στο μυαλό;
Η Madonna έχει επανεφεύρει τον εαυτό της, ξανά και ξανά, από την άφιξή της στη σκηνή της Νέας Υόρκης με δαντελένια γάντια χωρίς δάχτυλα και σταυρούς, μέχρι την χολιγουντιανή της μεταμόρφωση ως "Material Girl" με πρότυπο την Μέριλιν Μονρό. Κατά καιρούς υπήρξε η ανδρόγυνη Madonna, η dominatrix Madonna, η ‘χίπι kabbalah’ Madonna, η designer-chic Madonna, η retro-disco Madonna και η Madonna ως ‘Madge’ που απολάμβανε την οικογενειακή ζωή στην αγγλική εξοχή. Και φυσικά κανένα ρούχο δεν θα μπορούσε να είναι πιο αξιομνημόνευτο από το ολόγυμνό της κορμί στο Sex, το φωτογραφικό πρότζεκτ και βιβλίο που είχε κάνει με τον Steven Meisel.
Στον απόηχο των βραβείων Grammy, πολλοί παραπονιούνται ότι η Madonna δεν μοιάζει πια με τη Madonna, αλλά ποια Madonna ακριβώς τους έρχεται στο μυαλό; Έχει υπάρξει ξανθιά και μελαχρινή, ‘butch’ και ‘high femme’. Έχει φορέσει «αποφόρια» και ρούχα υψηλής ραπτικής. Μας έχει δείξει τις ρίζες της αλλά και τα εσώρουχά της, επιδεικνύοντας και στις δύο περιπτώσεις τα πιο απόκρυφα σημεία. Κάθε νέα εκδοχή της Μαντόνα ήταν ταυτόχρονα ένα νέο look και ένα σχόλιο για την θέαση, μια δήλωση για την επιτήδευση και τα τεχνάσματα της ομορφιάς, για το δικαίωμά της να θέτει η ίδια τους όρους με τους οποίους την έβλεπαν οι άλλοι. «Δεν έχω απολογηθεί ποτέ για καμιά από τις δημιουργικές επιλογές που έχω κάνει ούτε για την εμφάνισή μου και δεν πρόκειται να ξεκινήσω τώρα», έγραψε στο Instagram την Τρίτη.
Είναι δυνατόν η Madonna να έχει τυφλωθεί τόσο πολύ από τη διασημότητα και τον πλούτο της, ώστε να έχει χάσει την ικανότητα να βλέπει τον εαυτό της αντικειμενικά, όπως ο Μάικλ Τζάκσον που επιδίωκε μια όλο και πιο λεπτή μύτη; Ναι, αλλά όποιες κι αν είναι οι προθέσεις της, η διάσημη σταρ μας έκανε να μιλήσουμε για το πόσο υποκειμενική είναι η ωραία εμφάνιση αλλά και για το πόσο διάχυτος είναι ο ηλικιακός ρατσισμός.
Τελικά, ίσως δεν έχει και τόση σημασία το αν ήθελε με την εμφάνισή της να κάνει μια δήλωση ή απλώς να δείχνει νεότερη, καλύτερη, «ανανεωμένη». Αν η ομορφιά είναι μια κατασκευή, η Madonna εμφανίζει το ικρίωμα αυτής της κατασκευής σε κοινή θέα.
Mε στοιχεία από The New York Times