Doodling: Μουτζούρες ή τέχνη;

Doodling: μουτζούρες ή τέχνη; Facebook Twitter
0

Όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση. Βρίσκεσαι στο μάθημα ή σε ένα meeting. Πριν το καταλάβεις το μυαλό σου «έχει φύγει» και το στυλό σου ξεκινά τις διαδρομές πάνω στο χαρτί. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από το doodling. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι το doodling αποτελεί έναν εσωτερικό τρόπο έκφρασης που έχει την τάση να καταγράφει το παρόν και το παρελθόν μας, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μας δίνει και μια «γεύση» από το μέλλον.

Το πιθανότερο είναι να νομίζεις ότι το doodling αποτελεί μια σύγχρονη τάση. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Doodles συναντάμε συχνά στις σπηλιές των προγόνων μας και η ανθρωπότητα φαίνεται ότι ακολούθησε την αρχαία αυτή πρακτική μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα να απολαμβάνουμε εντυπωσιακά έργα που αναγνωρίζονται πλέον ως μια μορφή τέχνης.

Doodling: μουτζούρες ή τέχνη; Facebook Twitter

Παρακάτω θα δεις μερικές από τις πιο ιστορικές στιγμές του διαρκώς εξελισσόμενου doodling:

Η Εποχή των Παγετώνων: Doodles στους τοίχους

Πριν από 500.000 χρόνια περίπου οι πρόγονοι μας δεν είχαν στη διάθεσή τους το χαρτί. Υπήρχαν όμως οι τοίχοι των σπηλιών, όπου πιστεύεται πως γεννήθηκε το πρώτο doodle: μια ζιγκ-ζαγκ γραμμή. Αρκετά χρόνια αργότερα, το σχέδιο ενός γουρουνιού, που χρονολογείται περίπου πριν από 50.000 χρόνια, εκτιμάται ότι ίσως το πρώτο doodle ζώου.

1400-1500: Τα doodles στην Αναγέννηση

Πώς όμως μπορούν τα doodles να προάγουν την καινοτομία; Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Leonardo Da Vinci που σχεδίασε doodles τα οποία απεικόνιζαν αντικείμενα βγαλμένα από το μέλλον, όπως ένα ρομπότ ή ένα ελικόπτερο.

Doodling: μουτζούρες ή τέχνη; Facebook Twitter

1900: Σουρεαλιστικά doodles

Τον 20ο αιώνα, τα doodles άρχισαν να αναγνωρίζονται έντονα εξαιτίας της καλλιτεχνικής μορφής τους και της ικανότητας τους να αγγίζουν το υποσυνείδητο. Γνωστοί καλλιτέχνες, όπως ο σουρεαλιστής Salvador Dali και ο εξπρεσιονιστής Jackson Pollock πειραματίστηκαν με ένα είδος doodling, την αυτόματη ζωγραφική, σαν μια άσκηση για τη δημιουργία τέχνης χωρίς συνειδητή σκέψη. Το αποτέλεσμα το θαυμάζουμε μέχρι σήμερα.

2012: Τα doodles στο προσκήνιο

Στο πρώτο Red Bull Doodle Art φοιτητές από όλο το κόσμο άφησαν την φαντασία τους να ταξιδέψει και ζωγράφισαν doodles πάνω σε χαρτί κατά τη διάρκεια των προκριματικών αγώνων, που πραγματοποιήθηκαν στα πανεπιστήμια. Συγκεντρώθηκαν τα καλύτερα έργα, αποτέλεσαν το αντικείμενο έκθεσης μέσα από την οποία έγινε η επιλογή των νικητών του διαγωνισμού. Η ιδέα pen-on-paper (στυλό σε χαρτί) ήταν μεγάλη επιτυχία και εξελίχθηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογικά μέσα, ώστε να διευρύνει τους ορίζοντες των συμμετεχόντων στους επόμενους Παγκόσμιους Τελικούς.

Doodling: μουτζούρες ή τέχνη; Facebook Twitter

2014: Ta doodles γίνονται ψηφιακά

Το δεύτερο Red Bull Doodle Art συγκέντρωσε 32.551 συμμετοχές παγκοσμίως. Τα doodles σε χαρτί, με στυλό αποτέλεσαν τον πυρήνα του διαγωνισμού, για να εμπλουτιστούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Στο Παγκόσμιο Τελικό στο Cape Town της Νότιας Αφρικής, οι δημιουργίες των συμμετεχόντων «ζωντάνεψαν» και μετατράπηκαν σε εντυπωσιακά animation σε μια παγκόσμια πλατφόρμα. Τα έργα απόλαυσαν και θαύμασαν θεατές από την Παγκόσμια Πινακοθήκη.

2017: Τα doodles αγγίζουν την επόμενη διάσταση

Η τρίτη εκδοχή του Red Bull Doodle Art έφερε μια ακόμα τεχνολογική ανατροπή. Έδωσε τη δυνατότητα σε 27 νικητές παγκοσμίως να μάθουν την VR ζωγραφική χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Tilt για 3D της Google. Στον Παγκόσμιο Τελικό, οι ταλαντούχοι νικητές παρουσίασαν τα doodles τους σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, μαγεύοντας τους κριτές του τεχνολογικού κόσμου του San Francisco και της California των USA.

Doodling: μουτζούρες ή τέχνη; Facebook Twitter

2023: Ένας νέος κρίκος στην αλυσίδα του doodling

Το 2023, το Red Bull Doodle Art ενσωματώνει τα νέα trends της τέχνης και της τεχνολογίας με την εισαγωγή του Web3 και των NFTs. Κάθε υποψήφιος, που πήρε μέρος στον διαγωνισμό - είτε διαδικτυακά, είτε σε χαρτί στους προκριματικούς που πραγματοποιήθηκαν στα Πανεπιστήμια – είχε την ευκαιρία να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα εξατομικευμένο ψηφιακό συλλεκτικό υλικό. Οι νικητές της κάθε χώρας θα λάβουν το έργο τους σε μορφή NFT, δηλαδή ένα ψηφιακό περιουσιακό στοιχείο με μεγάλη αξία.

Market news
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Market news / ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για τις εταιρικές ανάγκες στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ΔΕΗ blue επενδύει στην ενίσχυση των λύσεων φόρτισης προς εταιρικούς πελάτες (B2B), καθιερώνοντας την ηλεκτροκίνηση ως την πλέον βιώσιμη επιλογή μετακίνησης.
THE LIFO TEAM