Η τέχνη της οργής

Η τέχνη της οργής Facebook Twitter
0

Το κίνημα Occupy που ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη και εξαπλώθηκε γρήγορα σε όλο τον κόσμο, μπορεί να θεωρηθεί ήδη πετυχημένο. Δεν έχει σημασία αν θα γίνει μια μακροπρόθεσμη πολιτική δύναμη ή αν θα εξαφανιστεί μέσα σε λίγες εβδομάδες. Σημασία έχει ότι έχει θέσει τα θέματα της ανισότητας, της οικονομικής αδικίας και τις εγγενείς δυσλειτουργίες του καπιταλισμού στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης και αυτό είναι ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, την στιγμή που πιστεύαμε ότι ο σοσιαλισμός είναι κάπου θαμμένος και νεκρός. Αυτό πάντως είναι και κάτι που αντικατοπτρίζεται ακόμα και στις αφίσες του κινήματος.

Είναι νοσταλγικές και  μοιάζουν με τις αφίσες του Παρισιού του 1968 ή της Ισπανίας του 1936. Κανείς αναγνωρίζει εξπρεσιονιστικά γραφικά, αποφασιστικά συνθήματα ενώ ταυτόχρονα τις διαποτίζει ένα νεωτεριστικό πνεύμα. Ωστόσο, αν και τα αφηρημένα τους σχέδια, όπως αυτό που απεικονίζει ένα κόκκινο πύργο που καλεί το 99% να καταλάβει το Λονδίνο, θυμίζει έργο της Ρωσικής Πρωτοπορίας, το πραγματικά συναρπαστικό στις αφίσες δεν είναι αυτοί οι απόηχοι του 20ου αιώνα αλλά η σύνδεσή τους με τα σημερινά κόμικ και graphic novels. Χαρακτηριστική είναι η μάσκα του Γκάι Φωκς από το graphic novel και την ταινία V for Vendetta, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί από τους διαδηλωτές σε όλο τον κόσμο. Αν θυμηθούμε την ιστορία του, πρόκειται για τον θρίαμβο του βομβαρδισμού του Big Ben και του Πύργου του Ταχυδρομείου του Λονδίνου. Αυτή την οργή είναι που χρησιμοποιούν και οι σύγχρονοι διαδηλωτές των πόλεων.  

Η τέχνη της οργής Facebook Twitter
Η τέχνη της οργής Facebook Twitter
Η τέχνη της οργής Facebook Twitter
Η τέχνη της οργής Facebook Twitter
Η τέχνη της οργής Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ