Τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, αφορά το 30% των καταγγελιών που έγιναν το 2011 στον Συνήγορο του Πολίτη, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής που παρέδωσε σήμερα ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας στον πρόεδρο της Βουλής και στον Πρωθυπουργό. Στις καταγγελίες ακολουθούν ο κλάδος των Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών (25,8%) και ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών (21,5%).
Συνολικά, κατά τον προηγούμενο χρόνο 3.845 έγγραφες αναφορές, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν ζητήματα ορθής τιμολόγησης και ποιότητας αγαθών, καθώς και αθέτησης συμβατικών όρων. Σύμφωνα με την Έκθεση ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Το 82% από τις καταγγελίες καταλήγουν σε φιλική διευθέτηση ενώ σε περισσότερες από τρεις στις τέσσερις υποθέσεις υπάρχει θετική έκβαση υπέρ καταναλωτή.
Βασικός λόγος αύξησης των καταγγελιών είναι η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των πολιτών που δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις. Ενδεικτικό είναι ότι η αδυναμία αυτή παρατηρείται σε όλους τους τομείς που υπάρχουν χρεώσεις πάγιας μορφής.
Αυξημένες κατά 36% ήταν οι τηλεφωνικές διαμαρτυρίες πολιτών ενώ υπήρξαν και 3.420 αιτήσεις οφειλετών για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών.
σχόλια