Η Ιταλία δωρίζει το αντίγραφο του Ταύρου του Νιμρούντ στο Ιράκ

ΓΙΑ ΤΣΕΚ Η Ιταλία δωρίζει το αντίγραφο του Ταύρου του Νιμρούντ στο Ιράκ Facebook Twitter
Το αντίγραφο του ταύρου του Νιμρούντ στο Κολοσσαίο. Φωτ.: © Museo Archaeologico del Colosseo
0

Η Ιταλία δώρισε ένα ανακατασκευασμένο ασσυριακό άγαλμα στο Ιράκ, ως μέρος της ιταλικής πολιτιστικής διπλωματίας. Κατασκευασμένος τον ένατο αιώνα π.Χ., ο Ταύρος του Nimrud ύψους 5 μέτρων καταστράφηκε από τους μαχητές του Isis το 2015, προτού Ιταλοί τεχνίτες δημιουργήσουν ένα αντίγραφο του μνημείου χρησιμοποιώντας τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Το αντίγραφο, το οποίο είχε εκτεθεί στο παρελθόν στο Κολοσσαίο της Ρώμης και στα κεντρικά γραφεία της Unesco στο Παρίσι, έχει πλέον μεταφερθεί οριστικά έξω από την είσοδο του Μουσείου της Βασόρας.

«Η Ιταλία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς γιατί είναι η ψυχή ενός έθνους και ενσαρκώνει την ιστορία του», δήλωσε ο Τζενάρο Σαντζουλιάνο, υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας. «Ως εκ τούτου, θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την προώθηση της διεθνούς συνεργασίας στον τομέα της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και να εργάζεται για την ενίσχυση της κληρονομιάς της ανθρωπότητας».

Η αρχαία πόλη Nimrud, κοντά στη σύγχρονη Μοσούλη, ήταν η θαυμαστή πρωτεύουσα του Ashurbanipal II (883–859 π.Χ.), του βασιλιά των Ασσυρίων που έχτισε ένα τεράστιο παλάτι στην πόλη διακοσμημένο με ανάγλυφα και πολλά «λαμασσού», λιοντάρια και φτερωτά -αγάλματα ταύρου με γενειοφόρο ανθρώπινα κεφάλια. Ο Isis εισέβαλε στον αρχαιολογικό χώρο το 2015 και κατέστρεψε πολύτιμα αντικείμενα με μπουλντόζες και εκρηκτικά. Ο Ταύρος του Νιμρούντ, ο οποίος βρισκόταν τοποθετημένος εκεί, ως σύμβολο του ασσυριακού πολιτισμού, ήταν μεταξύ των μνημείων που καταστράφηκαν.

Μετά την επίθεση, μια ομάδα αναστηλωτών μελέτησε φωτογραφίες και βίντεο του μνημείου, προκειμένου να φτιάξουν ένα μοντέλο από πολυστυρένιο. Στη συνέχεια, ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής χρησιμοποιήθηκε για να φτιάξει ένα αντίγραφο από υαλοβάμβακα που καλύφθηκε με πλαστικές ουσίες αναμεμειγμένες με πέτρινη σκόνη για να φαίνεται πιο αυθεντικό. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Associazione Incontro di Civiltà.

Ο ταύρος παρουσιάστηκε σε έκθεση του 2016 στο Κολοσσαίο με τίτλο Rinascere dalle distruzioni. Έμπλα, Νιμρούντ, Παλμύρα μαζί με δύο άλλες ανακατασκευές: ενός τμήματος της οροφής του ναού του Μπελ στην Παλμύρα και της αίθουσας αρχείων του παλατιού Έμπλα. Το επόμενο έτος, μεταφέρθηκε στα κεντρικά γραφεία της Unesco στο Παρίσι, όπου βρισκόταν έξω από την είσοδο ως «σύμβολο της δέσμευσης του οργανισμού να μοιράζεται την ιστορία και να μεταδίδει τις αξίες που μεταφέρει στις μελλοντικές γενιές», σύμφωνα με την Unesco.

Η επιστροφή του ταύρου στο Ιράκ ακολουθεί μια υψηλού προφίλ επιστροφή στη χώρα τον Ιούνιο, όταν η Ιταλία παρέδωσε στον Ιρακινό Πρόεδρο Abdul Latif Rashid μια πινακίδα χαραγμένη με σφηνοειδή γραφή και τα διακριτικά του Ασσύριου βασιλιά Shalmaneser III, διαδόχου του Ashurbanipal, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στην Ιταλία.

Με πληροφορίες από artnewspaper

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM