Οι ερευνητές Bilge Mutlu και Dan Szafir από το πανεπιστήμιο του Wisconsin - Madison αναπτύσσουν μία πρωτότυπη πλατφόρμα διαδικτυακής διδασκαλίας, η οποία θα αλληλεπιδρά με το χρήστη.
Η πλατφόρμα θα αποτελείται από έναν "εικονικό" δάσκαλος ο οποίος, όχι μόνο θα αναλαμβάνει τη διδασκαλία των μαθημάτων, αλλά και θα αντιλαμβάνεται τη διάθεση του μαθητή.
Για να επιτευχθεί αυτό, ο μαθητής θα φορά μία μικρή ζώνη γύρω από κεφάλι του, με αισθητήρες που θα καταγράφουν την ηλεκτρική δραστηριότητα της περιοχής του εγκεφάλου που σχετίζεται με την προσήλωση. Τα ηλεκτρικά σήματα θα διαβιβάζονται στην πλατφόρμα και τον "εικονικό" δάσκαλο ο οποίος, μεταφράζοντάς τα, θα καταλαβαίνει πότε έχει ατονήσει το ενδιαφέρον του μαθητή. Τότε, θα ανεβάζει την ένταση της "φωνής" του ή θα "ζωηρεύει" για να ξυπνήσει το χρήστη.
Για τη δοκιμή της ιδέας τους, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα πραγματικό ρομπότ, το Wakamaru, που το προγραμμάτισαν να αφηγηθεί ένα παραμύθι σε δύο ομάδες παιδιών. Στη πρώτη ομάδα, τα παιδιά δεν φορούσαν το σκάφανδρο, έτσι το ρομπότ ολοκλήρωσε την αφήγησή του χωρίς καμία αλληλεπίδραση με τους ανήλικους. Στη δεύτερη ομάδα όμως, τα παιδιά φορούσαν το σκάφανδρο, με συνέπεια το ρομπότ να μπορεί να αντιλαμβάνεται την αυξομείωση της προσοχής τους και να αξιοποιεί διάφορες στρατηγικές για να προσελκύσει ξανά το ενδιαφέρον τους. Έτσι, όπως διαπίστωσαν οι επιστήμονες από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν μετά οι μαθητές, η δεύτερη ομάδα απάντησε σωστά στο 64% των ερωτήσεων, τη στιγμή που στην πρώτη ομάδα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 45%.
Το επόμενο βήμα των ειδικών από το αμερικανικό πανεπιστήμιο, όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, είναι να ολοκληρώσουν την πλατφόρμα, ώστε να είναι έτοιμη να χρησιμοποιηθεί.
Όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε μηχανικά ρομπότ, τα οποία θα συνεργάζονται με τους καθηγητές σε παραδόσεις στα σχολεία και τα αμφιθέατρα.
σχόλια