Καύσωνας - Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Άνεση και ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα

Καύσωνας - Κλιματισμός στο αυτοκίνητο: Άνεση και ασφάλεια, σύμφωνα με έρευνα Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η χρήση του κλιματισμού είναι απαραίτητη τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, όχι μόνο για να προσφέρει άνεση στον οδηγό, αλλά και για παρέχει την ανάλογη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Αμβούργου έδειξε πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία στην καμπίνα υπερβαίνει τους 35 βαθμούς Κελσίου ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα του οδηγού. Επίσης όταν στην καμπίνα υπάρχουν 35 βαθμοί Κελσίου, αντί για 25, τότε η θερμοκρασία μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%. Υπάρχει δηλαδή σημαντική επίδραση στον χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια της παραγωγής ενός μοντέλου αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού.

Εάν οι πίσω επιβάτες δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αεραγωγοί μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Αυτοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί ένα σημαντικό λάθος που το κάνουν αρκετοί οδηγοί. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες βρίσκονται πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα στο εσωτερικό τους μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει έως 25 βαθμούς απλά ανοίγοντας τις πόρτες και τα παράθυρα, λίγο πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», όπου το αυτοκίνητο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση καθώς και την ένταση. Επίσης μερικά καλοκαιρινά πρωινά που μπορεί να είναι δροσερά είναι καλό να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων.

Το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση κάθε 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό, δεν τον λειτουργούμε στο ταξίδι με ανοικτά παράθυρα και δεν επιλέγουμε εσωτερική θερμοκρασία που να έχει μεγάλη διαφορά με την εξωτερική. Σημαντικό, επίσης, είναι να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και τον χειμώνα για να μην μένει για μεγάλο διάστημα ανενεργός.

Για να διατηρήσουμε δροσερό το αυτοκίνητό μας, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα προστατευτικό κάλυμμα σκίασης. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκίαστρα και στα πλαϊνά παράθυρα. Βοηθάει η τοποθέτηση ενός καλύμματος στο ταμπλό του αυτοκινήτου, όπως και μια πετσέτα στο τιμόνι. Θα πρέπει να τοποθετήσουμε τα εύθραυστα πράγματα όπως CD ή ηλεκτρονικές συσκευές σε σκιερό μέρος ή στο ντουλαπάκι.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα του αυτοκινήτου. Η διαφορά ενός ανοικτόχρωμου από ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και 5 βαθμοί Κελσίου στην καμπίνα. Η χρήση ημικουκούλας βοηθάει, ενώ η στάθμευση κάτω από ένα δέντρο έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Η εφαρμογή φιμέ τζαμιών πλάι και πίσω κατεβάζει αισθητά την θερμοκρασία της καμπίνας και είναι μια επιλογή που πλέον την κάνει μεγάλο ποσοστό οδηγών.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι, μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Τech & Science / Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Η προοπτική για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με δικά τους συμφέροντα και ηθική αξία «δεν είναι πλέον ένα θέμα μόνο για την επιστημονική φαντασία ή το μακρινό μέλλον» λένε οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Τα φάρμακα «μπλοκμπάστερ» για την απώλεια βάρους αποκαλύπτουν όσα ακόμη δεν κατανοούμε για την παχυσαρκία

Τech & Science / Η παχυσαρκία είναι ασθένεια: Τι δείχνει πολυετής έρευνα στα νέα φάρμακα για την απώλεια βάρους

Πώς λειτουργούν τα GLP-1 φάρμακα - Η αμφιλεγόμενη χρήση, οι παρενέργειες, το υψηλό κόστος και η διαπίστωση πως οι περισσότεροι σταματούν έπειτα από 12 εβδομάδες
LIFO NEWSROOM