Αποκαλύφθηκε η νέα τοιχογραφία της Στέγης: «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά»

Αποκαλύφθηκε η νέα τοιχογραφία της Στέγης: «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Στέλιος Τζέτζιας / Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
0

Αποκαλύφθηκε η νέα τοιχογραφία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στον Νέο κόσμο. 

Το έργο έχει τίτλο «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά» και είναι μία τοιχογραφία σε κτήριο στον Νέο Κόσμο, τη γειτονιά όπου βρίσκεται και η Στέγη.

Η εντυπωσιακή τοιχογραφία είναι έργο της Ελένης Ψυλλάκη και έρχεται να μεταφέρει ένα μήνυμα αισιοδοξίας στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, από τη Στέγη. 

Το Ίδρυμα Ωνάση στηρίζει Έλληνες δημιουργούς και μεταμορφώνει τον δημόσιο χώρο της πόλης, ομορφαίνοντας το αστικό τοπίο της Αθήνας μέσα από τους τοίχους των πολυκατοικιών της. 

Το νεότερο έργο δημιούργησε η αρχιτέκτονας και ζωγράφος Ελένη Ψυλλάκη στην οδό Λαγουμιτζή 42, στον Νέο Κόσμο μια τοιχογραφία που φιλοδοξεί να γίνει σύντομα το νέο ινσταγκραμικό τοπόσημο της Αθήνας.

Το έργο ονομάζεται «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά» και αναπαριστά τη σχηματοποιημένη φιγούρα μιας γυναίκας σε έναν αρχαίο κρητικό ελαιώνα. Η γυναίκα υψώνει τα χέρια στον αττικό ουρανό σε μια προσπάθεια να αγκαλιάσει τα σύννεφα και να παίξει με τις σκιές τους. 

«Παραπέμποντας στις θεές με τα υψωμένα χέρια σε στάση ικεσίας που εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, η αστική θεά της Ψυλλάκη στέκει αγέρωχη και επιβλητική, σαν φύλακας της γειτονιάς, διώχνοντας την αρνητική ενέργεια και εξάπτοντας τη φαντασία μας. Βασικό θέμα στη ζωγραφική της είναι η αναζήτηση της αρμονίας και της ισορροπίας –πνευματικής και ψυχικής– σε έναν ανισόρροπο κόσμο. Ζωγραφίζει με ακρυλικά χρώματα σιλουέτες και μορφές αγγείων σε γήινους τόνους και, επηρεασμένη από το design και τη διακόσμηση, δημιουργεί εικόνες που σε κάνουν να νιώθεις οικεία. Για άλλη μια φορά ο πολιτισμός βγαίνει από τη Στέγη και διατρέχει την πόλη. Βάζει χρώμα στους τοίχους της και αγκαλιάζει το αστικό τοπίο», αναφέρει η Στέγη για το νέο έργο.

Αποκαλύφθηκε η νέα τοιχογραφία της Στέγης: «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Στέλιος Τζέτζιας / Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ελένη Ψυλλάκη: «Μια Μητέρα που αποτελεί σημείο αναφοράς αλλά και γείωσης για το αποπροσανατολισμένο Παιδί του 21ου αιώνα»

Η ίδια η καλλιτέχνης, η Ελένη Ψυλλάκη, εξηγεί για το δημιούργημά της: «Όταν ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στην έννοια του αγγείου, ενός δοχείου που μπορεί να εμπεριέχει μέσα του ένα αγαθό, υλικό ή άυλο, δεν άργησα να συνειδητοποιήσω τον (προφανή) συσχετισμό του με αυτόν της ανθρώπινης φύσης ως ένα σώμα που φιλοξενεί (συν)αισθήματα, αξίες και εμπειρίες. Η γυναικεία φιγούρα που κοσμεί τον τοίχο της πολυκατοικίας προτάσσει τα χέρια της στον ουρανό, καλεί την κοσμική ενέργεια, τη δέχεται μέσα της μέσα από τα ανοίγματα του αγγείου-σώματος που βρίσκονται στο νοητό κεφάλι και στα χέρια, τη μετουσιώνει και την επιστρέφει στη γη μέσα από τα ανοίγματα στα πόδια της. Ο ρόλος της είναι ισορροπητικός, προστατευτικός, αλλά συνάμα αυστηρός, με ξεκάθαρα όρια. Μια Μητέρα που αποτελεί σημείο αναφοράς αλλά και γείωσης για το αποπροσανατολισμένο Παιδί του 21ου αιώνα».

Αποκαλύφθηκε η νέα τοιχογραφία της Στέγης: «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά» Facebook Twitter
Φωτογραφία: Στέλιος Τζέτζιας / Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Η χρωματική της παλέτα διαπνέεται από ισορροπημένους γήινους τόνους εμπνευσμένους από τον τόπο καταγωγής της, την Κρήτη. Οι φόρμες της, από την άλλη, είναι αυστηρές και ελάχιστες και έχουν τις ρίζες τους στην αφαίρεση, όπου κάθε πλεονάζουσα πληροφορία ή λεπτομέρεια εξαλείφεται, εμπλουτίζοντας τα έργα με μια δωρική ποιότητα. Οι πίνακες και τα έργα της σε χαρτί κατοικούνται από διάφορες αναπαραστάσεις αγγείων, τόσο ιστορικών όσο και φανταστικών. Παρά το περιγραφικό τους περίγραμμα, οι μορφές θεωρούνται ένας επίπεδος χώρος που μπορεί να περικλείει νόημα.

Τα έργα της Στέγης στην Αθήνα

Ήδη οι Αθηναίοι και οι επισκέπτες της πόλης μπορούν να θαυμάζουν το «Φιλί» του Ηλία Παπαηλιάκη στην πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, το «Κύμα/Νεύμα» της Σοφίας Στεβή στην πλατεία Μαβίλη, το “She Who Protects” του Αριστείδη Λάππα στην Ομόνοια, την in situ εγκατάσταση από νέον «Το Φυλαχτό όλων των Όντων» του Άγγελου Πλέσσα στην Πατησίων και τη χρυσή «Σταγόνα της Γνώσης» της Νικομάχης Καρακωστάνογλου που αιωρείται στον Νέο Κόσμο. 

Ο πολιτισμός βγαίνει και πάλι από τη Στέγη και διατρέχει την πόλη. Κατεβαίνει στο κέντρο της Αθήνας, βάζει χρώμα στους τοίχους της και υπερασπίζεται το αστικό τοπίο ως κάτι διαχρονικό. Η Αθήνα είναι η πόλη μας και την αντιμετωπίζουμε σαν αυτό που είναι: έναν ζωντανό οργανισμό γεμάτο ενδιαφέρουσες συναντήσεις, γεμάτο ανθρώπους που με τη δουλειά τους αλλάζουν δρόμους ή γειτονιές, καθένας με τον τρόπο του – μια περιοχή που εξελίσσεται διαρκώς, ανανεώνεται και αναζητά απαντήσεις σε διαχρονικά ερωτήματα. Και γι’ αυτό την εξερευνούμε καθημερινά. Κάθε χρόνο, μέσα από αναθέσεις και επιτόπιες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο του κέντρου της Αθήνας, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση αναζητά μέρη στα οποία η τέχνη μπλέκεται με την καθημερινότητα. Μέσα από μια σειρά έργων που διαπερνούν τις πολυκατοικίες, σπουδαία έργα σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών αναγεννιούνται σε μεγάλη κλίμακα.

 
 
 


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας σερ στο Μέτσοβο: Ο εμβληματικός Peter Blake συναντά τον Σταύρο Κοτσιρέα

Πολιτισμός / Ένας σερ στο Μέτσοβο: Ο θρύλος της βρετανικής ποπ αρτ Peter Blake συναντά τον Σταύρο Κοτσιρέα

Εδώ και τριάντα περίπου χρόνια επαναλαμβάνεται ανά τριετία ο θεσμός των «Δημιουργικών Συναντήσεων» στην Πινακοθήκη Αβέρωφ, ο οποίος επιδιώκει να φέρνει το κοινό σε επαφή με την τέχνη, αλλά και τη συνομιλία των δημιουργών με τον τόπο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Οι αρχαίοι πολιτισμοί της Basilicata - Θησαυροί που έρχονται στο φως» στο Μουσείο Ακρόπολης

Πολιτισμός / Ο πολιτισμός της νότιας Ιταλίας στο επίκεντρο της νέας έκθεσης του Μουσείου Ακρόπολης

Μια έκθεση για τον πολιτισμό που συνάντησαν οι Έλληνες από την Πελοπόννησο και τη νησιωτική αρχαία Ελλάδα στα μεγάλα ταξίδια τους με σκοπό την εγκατάσταση στη γη της Ιταλίας και της Σικελίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μουσείο Ακρόπολης: Οι αρχαίοι πολιτισμοί της Basilicata – Θησαυροί που έρχονται στο φως

Πολιτισμός / Μουσείο Ακρόπολης: Οι αρχαίοι πολιτισμοί της Basilicata – Θησαυροί που έρχονται στο φως

Μέσα από αυτήν την έκθεση, ο επισκέπτης θα γνωρίσει τον πολιτισμό που συνάντησαν οι Έλληνες από την Πελοπόννησο και τη νησιωτική αρχαία Ελλάδα στα μεγάλα ταξίδια τους
LIFO NEWSROOM
Ο Τζέρι Σάινφελντ δηλώνει πλέον ότι δεν πιστεύει ότι η «ακραία αριστερά» έχει καταστρέψει την κωμωδία

Πολιτισμός / Ο Τζέρι Σάινφελντ δηλώνει πλέον ότι δεν πιστεύει ότι η «ακραία αριστερά» έχει καταστρέψει την κωμωδία

Παραδέχεται πως αυτή η άποψη ήταν λανθασμένη και αναφέρει πως οι κωμικοί πρέπει να προσαρμόζονται στις αλλαγές της κοινωνίας, όπως κάνουν οι σκιέρ όταν πλοηγούνται σε δύσκολες πίστες
LIFO NEWSROOM