Ένα μάλλον ευοίωνο γκρι

Ένα μάλλον ευοίωνο γκρι Facebook Twitter
Andreas Gursky, Untitled VI, 1997,c-print in artist's frame, 186,5 x 238,5 cm | Courtesy: Spruth Magers Berlin London | © VG Bild-Kunst/OSDEETE 2013
0

Η Συλλογή Γιώργου Οικονόμου με την έκθεση En Grisaille Nowadays προτείνει έναν ενδιαφέροντα, εναλλακτικό τρόπο θέασης και πρόσληψης του γκρι χρώματος. Οι διάφορες αποχρώσεις του αγκαλιάζουν τα έργα των εμβληματικών εκπροσώπων του χώρου της τέχνης, κατά το τέλος του 20ου και τις αρχές του 21ου αιώνα. Οι Άνταμ Μακούεν, Αντρέας Γκούρσκι, Γιαγιόι Κουσάμα, Χάινς Μακ, Τζιμ Ντάιν, Κάντυ Νόλαν, Τσαρλς Ρέι, Άγκνες Μάρτιν και Μάρτιν Κιπενμπέργκερ, συμπλέοντας σε γκρι ύδατα, διακριτικά και υποδόρια θέτουν ερωτήματα που θα προβληματίσουν τους επισκέπτες. Ποια είναι η σχέση του χρώματος και του υλικού με το έργο;

Ούτε λευκό, ούτε μαύρο, αποτέλεσμα της γόνιμης μίξης των δύο χρωμάτων, το γκρι εκμεταλλεύεται την ουδέτερη φύση του και χωρίς ταυτότητα ελίσσεται διαρκώς. Πότε θερμό, πότε ψυχρό, κινείται στη σφαίρα της γοητευτικής ασάφειας που του προσδίδει πληθώρα ρόλων. Κατά τη διαδρομή του στους αιώνες υπήρξε πρωταγωνιστής στην παλέτα των ζωγράφων και συνέβαλε δυναμικά στην ανάπτυξη της ιστορίας της τέχνης, ιδιαίτερα του 20ου αιώνα. Είναι αναντίρρητα το χρώμα –σύμβολο της βιομηχανίας, η οποία με την εισβολή της τάραξε τα νερά τόσο στη ζωή, όσο και στην τέχνη της εποχής.

Ένα μάλλον ευοίωνο γκρι Facebook Twitter
Charles Ray, Sunflower Relief , 2011solid aluminum, 111 x 77 x 4 cm | © Charles Ray, Courtesy Matthew Marks GalleryHeinz

Γλυπτική, φωτογραφία και ζωγραφική στην έκθεση, υφαίνουν τον γκρι ιστό τους από αλουμίνιο, μολύβι, ξύλο ή καμβά, αναζητώντας το ρόλο της τέχνης στον κόσμο των μέσων μαζικής ενημέρωσης που βρίσκεται στον απόηχο της βιομηχανίας.

Στις ενότητες Ζωγραφική/ Αφαίρεση, Ταυτότητα/ Πορτραίτο, Τοπίο/ Νεκρή Φύση, που παρουσιάζονται θεματικά στους τρεις ορόφους του χώρου της Συλλογής Οικονόμου, το γκρι αποχωρίζεται τον μελαγχολικό μανδύα του. Το «Μεγάλο Τελάρο» του Μακούεν και το φωτογραφημένο από τον Γκούρσκι έργο του Τζάκσον Πόλοκ, το ατάραχο, μυστηριακό τοπίο της Μάρτιν και η σκοτεινή Φλωρεντία του Κιπενμπέργκερ, εμπλέκονται σε ένα παιχνίδι ερωτήσεων και δημιουργικού διαλόγου. Τα ηλιοτρόπια αλουμινίου του Ρέι προετοιμάζουν την απόκοσμη ατμόσφαιρα όπου η Κουσάμα πλέκει με το ατελείωτο δίχτυ της, «Infinity - Nets Khn», εγκώμιο στο άπειρο.

Ένα μάλλον ευοίωνο γκρι Facebook Twitter
Heinz Mack, Licht-Relief, 1961aluminum, wood and enamel paint, 98,5 x 82 cm | © VG Bild-Kunst/OSDEETE 2013

En Grisaille Nowadays

Από 8 Μαρτίου έως 17 Μαΐου 2013

Εγκαίνια 8 Μαρτίου 2013, 6 – 9 μμ.

Συλλογή Γιώργου Οικονόμου

Γράμμου 77, Μαρούσι, 151 25

Τηλ. +30 2108090595 | thegeorgeeconomoucollection.com | Είσοδος ελεύθερη

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ