Château d'Hérouville: Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο

Château d'Hérouville: Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο Facebook Twitter
0

Βρίσκεται στην Βόρεια Γαλλία αλλά είναι ταυτισμένο όσο λίγοι χώροι με την Βρετανική μουσική σκηνή της δεκαετίας του '70. Σήμερα, μετά από χρόνια εγκατάλειψης, το κάστρο, βγαίνει προς πώληση. Οποιος δαπανήσει περί τα 1,29 εκατομμύρια ευρώ (1,12 βρετανικές λίρες), μπορεί να αγοράσει όχι μόνο το εξαίρετο ακίνητο, αλλά και μια πολύ μεγάλη φέτα της ποπ και ροκ μουσικής ιστορίας του 20ου αιώνα.

Το Château d'Hérouville, ήταν ένας πύργος με υπέροχα στούντιο στα οποία μεγαλούργησαν ο Ελτον Τζον, ο Ντέιβιντ Μπάουι, οι Πινκ Φλόιντ, οι Uriah Heep, Canned Heat, ο Ρικ Γουέικμαν, ο Ιγκι Ποπ, οι Bee Gees, ο Μάρβιν Γκέι, οι Fleetwood Mac, οι Jethro Tull, ο Κατ Στίβενς.

O Eλτον Τζον είναι ένας από τους πρώτους που μπήκε για ηχογράφηση το 1972 στο επιβλητικό γαλλικό κάστρο. Ενα χρόνο μετά ο Ντέιβιντ Μπάουι κατέφθασε εκεί για τις ανάγκες του "Pin Ups" αλλά επειδή ήταν πεπεισμένος ότι ο πύργος ήταν στοιχειωμένος, αρνήθηκε να κοιμηθεί σε κάποιο από τα δωμάτια του.

Ο μύθος λέει πως το φάντασμα που πλανιέται στο χώρο είναι αυτό του Φρεντερίκ Σοπέν ο οποίος έζησε εκεί τον έρωτά του με την μυθιστοριογράφο και πρώιμη φεμινίστρια Γεωργία Σάνδη!

Ο Ελτον Τζον κατά τη διάρκεια ηχογράφησης

Το 1985 η μουσική έπαψε να ακούγεται στον Πύργο καθώς έκλεισε. Οι πύλες του έβαλαν λουκέτο και οι άλλοτε υπέροχοι κήποι του γέμισαν αγριόχορτα και εγκαταλείφθηκαν σε καταληψίες.

Oι Pink Floyd ηχογραφούν εκεί το 1972

Το Château d'Hérouville βρίσκεται μόλις 30 χιλιόμετρα βόρεια του Παρισιού και είναι ένα κτίσμα του 1740. Αρχικά έγινε διάσημο λόγω του προηγούμενοτ ιδιοκτήτη του, Michel Magne (Γάλλου μουσικού του κινηματογράφου) ο οποίος το 1962 κέρδισε το Οσκαρ για τη μουσική του στην ταινία Gigot (με τον Τζιν Κέλι).

Όταν ο Magne απέκτησε το ακίνητο το 1962, το οίκημα θύμισε ερείπιο. Σήμερα, έχει 30 δωμάτια, πισίνα και γήπεδο τένις. Κι όλα αυτά σε 17.000 στρέμματα πάρκου. Ο γάλλος συνθέτης αγάπησε τον πύργο, που σε κάποια σημεία είχε ζωγραφίσει ο Βαν Γκογκ (!) διότι ονειρευόταν να φτιάξει εκεί ένα σπίτι για την οικογένειά του και ένα προσωπικό στούντιο ηχογράφησης. Ωστόσο, επειδή πολύ γρήγορα διαδόθηκε η φήμη ότι ο Πύργος είχε εξαιρετική ακουστική, επτά χρόνια μετά την αγορά του άνοιξε κι επισήμως ως στούντιο ηχογράφησης.

Memphis Slim at Château d'Hérouville

Κατά τη διάρκεια μιας τρίμηνης διαμονής στον Πύργο, η τραγουδίστρια των Fleetwood Mac Στίβι Νικς ζήτησε την κρεβατοκάμαρά της να είναι βαμμένη όλη ροζ.

Ό Ντέιβιντ Μπάουι, από την άλλη, δεν είχε τόσο ρομαντικές αναμνήσεεις. Ο παραγωγός του Τόνι Βισκόντι πολύ αργότερα παραδέχτηκε: «Υπήρξε σίγουρα κάποια περίεργη ενέργεια σε αυτό το Château Την πρώτη ημέρα, ο Ντέιβιντ έριξε μια ματιά στο υπνοδωμάτιο και είπε: «Δεν κοιμάμαι εκεί μέσα!". Τελικά επέλεξε το διπλανό δωμάτιο. Η κύρια κρεβατοκάμαρα είχε μια πολύ σκοτεινή γωνία, ακριβώς δίπλα στο παράθυρο. Για έναν πολύ περίεργο λόγο σε εκείνη τη γωνία έκανε και αφόρητο κρύο"...

Brian Eno with David Bowie at Château d'Hérouville

Ο Μπράιαν Ινο, πρόσθεσε και την δική του "ανεξήγητη" εμπειρία: Κάθε πρωϊ λέει ξυπνούσε πολύ νωρίς από κάποιον που τον σκουντούσε στον ώμο. Όταν, όμως, άνοιγε τα μάτια του, δεν έβλεπε κανέναν εκεί.

Θα είχαμε σίγουρα ακούσει χιλιάδες ακόμα ιστορίες αν ο Magne δεν είχε υποχρεωθεί να πουλήσει το ακίνητο για να ανταποκριθεί στους πιστωτές του, το 1979.

The Grateful Dead, live at Château d'Hérouville 1971

Εκείνοι που τελικά το αγόρασαν τότε επέτρεψαν τη λειτουργία του στούντιο ηχογράφησης αλλά κυρίως τους ενδιέφερε να το μετατρέψουν σε πολυτελή διαμερίσματα. Ευτυχώς οι τοπικές αρχές του αρνήθηκε την άδεια και έτσι εκτός από μια σύντομη περίοδο μίσθωσης, το Château d'Hérouville παραμένει άδειο για τα τελευταία 28 χρόνια.

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ