Είναι η τελευταία φορά που αναφέρομαι στο θέμα...

Είναι η τελευταία φορά που αναφέρομαι στο θέμα... Facebook Twitter
0

... Γιατί έχω απογοητευτεί...

Το σκέφτηκα πολύ και αποφάσισα ότι δεν θα γράψω κάτι τώρα. Θα παραθέσω όμως τις ιδέες που είχα στο λύκειο... όταν το μυαλό μου ήταν πιο καθαρό, πιο αθώο και είχε περισσότερο ιδεαλισμό μέσα του... Γιατί μην ξεγελιόμαστε, ακόμα και 5 χρονάκια κάνουν διαφορά στον τρόπο που σκέφτεσαι. Πόσο μάλλον όταν έχεις ασχοληθεί μετά με διάφορα κοινωνικοπολιτικά τα οποία έκλεψαν μεγάλο μέρος εκείνης της αθωότητας... Βρήκα λοιπόν ένα απο τα πολλά τετράδια έκθεσης που έχω κρατήσει και σας παραθέτω κάποια (σκόρπια) πράγματα που έγραφα ενώ έκανα σκελετούς για έκθεση που αφορούσε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης & Επικοινωνίας καθώς και την ελευθερία του λόγου...

Μέσα: Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διακρίνονται σε τύπο και οπτικοακουστικά μέσα / ηλεκτρονικά μέσα. Στις συνθήκες μαζικής επικοινωνίας το μέσο δεν είναι ένας απλός αγωγός μετάδοσης του μηνύματος αλλά επηρρεάζει ή και καθορίζει τη φύση του μηνύματος με τον τρόπο με τον οποίο το παρουσιάζει επιδρώντας έτσι διαφορετικά στο δέκτη...

Μαζική επικοινωνία: Ο όρος μαζική πραπέμπει στον απεριόριστο αριθμό ανθρώπων που γίνονται δέκτες του μηνύματος. Είναι δηλαδή ποσοτικός χαρακτηρισμός αλλά προσδιορίζεται και ως ποιοτικός χαρακτηρισμός εφόσον οι δέκτες συχνά αντιμετωπίζονται και επιδιώκεται να συμπεριφερθούν ως μάζα. Δηλαδή να διαμορφώσουν τυποποιημένη και ομοιόμορφη συμπεριφορά και αντιδράσεις που αποτελεί αντικείμενο ετεροκατεύθυνσης.

Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας: Αμφισβητείται γιατί δεν υπάρχει ισότιμη και αμφίδρομη σχέση πομπού - δέκτη, εφόσον ο δέκτης γίνεται συχνά αντικείμενο ετεροκατεύθυνσης και δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει την ποιότητα της πληροφόρησης που του παρέχεται, ούτε να επηρρεάσει τη διαδικασία διαμόρφωσής της.

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης: Αμφισβητείται ως προς το περιεχόμενό του γιατί πραγματική ενημέρωση θεωρείται έγκυρη, έγκαιρη, πολυφωνική πληροφόρηση...

Υπερ/Μονο/Παρα - πληροφόρηση: Ο πομπός απο τον οποίο εκπορεύονται τα μηνύματα είναι κέντρα πληροφόρησης που αποτελούν απρόσωπους μηχανισμούς και ελέγχονται απο πλέγματα συμφερόντων πολιτικών, οικονομικών, ιδεολογικών που αξιοποιούν τους συγκεκριμένους μηχανισμούς για να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη του μεγάλου κοινού αλλά και να δημιουργήσουν τις επιθυμητές αντιδράσεις και να προλάβουν τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις και να προλάβουν τις ανεπιθύμητες, να εκτονώσουν ή να διογκώσουν την κοινωνική δυσφορία και δυσαρέσκεια ανάλογα με τα συμφέροντά τους, να μεταθέσουν τις ευθύνες και το ενδιαφέρον του κοινού απο τα πραγματικά προβλήματα και τους πραγματικούς ενόχους, να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη. Όλες αυτές οι επιδράσεις εμπεριέχονται στην πρόθεση χειραγώγησης και ετεροκατεύθυνσης της κοινής γνώμης.

Πριν απο λίγα χρόνια όποιος ήθελε να αποκτήσει πολτική εξουσία σεμ ια χώρα δεν είχε παρα να αποκτήσει τον έλεγχο του στρατού και της αστυνομίας. Σήμερα μια χώρα ανήκει σε αυτόν που ελέγχει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Η διαφήμηση προβάλλει προϊόντα, υπηρεσίες, πρόσωπα ενώ η προπαγάνδα επιβάλλει ιδεολογίες.

Η διαφήμιση είναι άμεση, φανερή ενώ η προπαγάνδα είναι έμμεση και ασκείταο με τρόπο που δε γίνεται αντιληπτή απο το κοινό.

Η διαφήμιση σήμερα ορίζεται και ως προπαγάνδα διότι επιστρατεύει τους μηχανσιμούς, τις μεθόδους και τα μέσα πειθούς της προπαγάνδας, υποβάλλει το κοινό σε «πλύση εγκεφάλου».

Πρέπει να έχουμε τη δύναμη να δεχόμαστε τα πράγματα που δεν μπορούν να αλλάξουν, το θάρρος να αλλάξουμε αυτά που μπορούν να αλλάξουν και τη σοφία να αντιλαμβανόμαστε τη διαφορά.

Τι είναι το δικαίωμα στην ελευθερία του λόγου; Ασφαλώς όχι το δικαίωμα της εξουσίας να ομιλεί. Αυτό το έκανε πάντα χωρίς να ερωτά κανένα. Για αυτό εξάλλου είναι και εξουσία. Το δικαίωμα αφορά αυτούς που δεν έχουν εξουσία. Το δικαίωμα της ελεύθερης κριτικής και λόγου έναντι κάθε μορφής εξουσίας. Είναι το δικαίωμα της κοινωνίας ενάντια στην κρατική και οικονομική ισχύ, καθώς και εκείνης ορισμένων μέσων.


Και ένα προσωπικό σχόλιο... Δεν πιστεύω κι εγώ ότι ευθύνεται ο Τσαγκαρουσιάνος για την εμπλοκή κάποιων ατόμων μα κύριε Τσαγκαρουσιάνε... Δεν νομίζω πως ισχύει το σχόλιό σας ότι δημιουργούμε πρόβλημα στην εμπορική επιβίωση της LIFO με "ιδιαίτερη ανεμελιά"...


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ