ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Κουτσομύτη

Facebook Twitter
0

Αpocalypse Now: Redux του Francis Ford Coppola

 

 

Από τη “Καρδιά του σκότους” του Joseph Conrad στις καρδιές μας για πάντα. Η φρίκη του πολέμου, τα ανθρώπινα όρια, το ταξίδι του Οδυσσέα-πολεμιστή προς την αυτογνωσία.

 


 

Επικό, μαγικό, σοκαριστικό. Η Redux εκδοχή ενισχύει την ανθρωπιστική διάσταση του έργου και το ολοκληρώνει υπέροχα.

 


 

Ο Wagner στα Huey, η Suzie Q κι ο θάνατος.

 

 

 

 

Alice in the Cities του Wim Wenders

 


Ένα παιδάκι ψάχνει το σπίτι του με τη βοήθεια ενός αγνώστου. Η αναζήτηση της χαμένης εστίας.

 


 

Γεννήθηκα σε μια πόλη της Ρηνανίας-Βεστφαλίας, στη περιοχή που διαδραματίζεται η ταινία και δεν έχω γυρίσει ποτέ στο σπίτι που πέρασα τα δυο πρώτα χρόνια της ζωής μου.

 


 

Έχω ταυτιστεί με τη ταινία αυτή του Wenders, ένα κομμάτι του εαυτού μου βρίσκεται εκεί.

 

 



 

 

Olympia Part Two: Festival of Beauty της  Leni Riefenstahl

 

 

Το υπέρτατο ντοκυμαντέρ, ο ύμνος της ομορφιάς και της αισθητικής. Γνώρισα τη Λένι Ρίφενσταλ το 1997 με αφορμή την έκδοση της αυτοβιογραφίας της από τον Τερζόπουλο, με κάλεσαν να τη προλογίσω στη συνέντευξη τύπου και να κάνω τον διερμηνέα.

 


 

Κάναμε παρέα δυο ημέρες, μιλήσαμε για πολλά. Με γοήτευσε, σχεδόν την ερωτεύτηκα. Δεν δικαιολόγησα ποτέ τη πολιτική της στάση αλλά αγάπησα μια μεγάλη δημιουργό.

 

 



 

 

Johnny Guitar του Nicholas Ray

 

 

Σε σενάριο του διωχθέντα από τον Μακαρθισμό Ben Maddow και με αξεπέραστη τη Joan Crawford

 

 

στήνεται η ιστορία του άντρα που επιστρέφει και μάχεται για τη παλιά του αγάπη.

 

 

Αγαπημένο μου θέμα και στη πραγματική ζωή, μια εκδοχή του Οδυσσέα.

 

 

 

 

 

2001: A Space Odyssey του  Stanley Kubrick

 

 

Το αρχετυπικό ερώτημα για την εξωγήινη ζωή και η μάχη του ανθρώπου με τις μηχανές.

 


 

Προφητικό αριστούργημα από τον Κιούμπρικ και τον Arthur Clarke.

 


 

Όσο το ξαναβλέπω τόσο πιο πολύ με κερδίζει και με τρομάζει ταυτόχρονα.

 

 

 

 

 

 

Casablanca του Michael Curtiz

 


“Here’s looking at you, kid”. Μπορούμε ν’ απαρνηθούμε ένα μεγάλο έρωτα για ένα ευρύτερο καλό; Τι ‘ναι αυτό που κάνει τη ‘Καζαμπλάνκα’ μοναδική;

 


 

Ούτε φοβερή σκηνοθεσία έχει κι η παραγωγή είναι σχετική φτωχική. Έχει όμως αυτό που λένε στο Χόλυγουντ ‘αστρόσκονη”, αυτή τη μαγική αίσθηση που σε συνεπαίρνει.

 


 

Αυτό το ημίφως στο γραφείο του Ρικ όταν η Ιλσα του λέει την αλήθεια. “We’ll always have Paris”.

 

 

 



 

Modern Times του Charles Chaplin

 


 

Ο άνθρωπος στη μετα-βιομηχανική εποχή και ο αγώνας για την ανθρωπιά.

 


 

Απόλυτα επίκαιρη και για την Ελλάδα των χρόνων που έρχονται. Και ο θρίαμβος του Chaplin είναι αυτός ο μοναδικός συνδυασμός χιούμορ, πάθους και σάτιρας.

 


 

Αξεπέραστο.

 

 



 

The Sacrifice του Andrey Tarkovskiy

 


 


H ‘Θυσία’ θα είναι για πάντα για μένα το καμπανάκι της συνείδησης του πολιτισμού μας,

 

 

για ποιες αξίες αξίζει πραγματικά να παλεύουμε.

 

 

Το κύκνειο άσμα του ποιητή Ταρκόφσκι ως πνευματική μας κληρονομιά.

 

 

 

 

Citizen Kane του Orson Welles

 

 

Τα ΜΜΕ και τo πάθος για την εξουσία. Mε τη συμμετοχή στο σενάριο του Herman Mankiewicz, ενός χαρισματικού αρθρογράφου και σεναριογράφου,

 

 

ο Γουέλς κτυπάει κατευθείαν στη καρδιά την διαπλοκή της Πολιτικής με τα Μέσα Επικοινωνίας.

 

 

Καταπληκτική ατμόσφαιρα, εξπρεσιονιστικά πλάνα κι ένα μυθικό ‘Rosebud’.

 

 



 

Gone With The Wind του Victor Fleming & George Cukor

 

 

Το επικό βιβλίο της Margaret Mitchell 'Όσα παίρνει ο άνεμος' μεταφέρθηκε στον kινηματογράφο μετά από πολλές περιπέτειες μ' έναν τεράστιο για τα δεδομένα της εποχής προϋπολογισμό.

 

 

Tρεις σκηνοθέτες εργάστηκαν στη ταινία, ο παραγωγός David Selznick είχε το δικό του όραμα για τη ταινία και είναι ο ουσιαστικός δημιουργός.
Ο μεγάλος έρωτας στα χρόνια του πολέμου, με πάθη και εγωϊσμούς αλλά και μαγικό πάντρεμα της βίας και της ανθρωπιάς.

 

 

Η Ιλιάδα της Αμερικής. “With enough courage, you can do without a reputation.”

Αρχείο
0

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ