Της Χαράς Παπαδιαμαντοπούλου
Χθες βράδυ πηγαίνοντας στην Αγορά Αργύρη στην έκθεση RE-culture είχα σχετικά μικρές προσδοκίες για το τι θα δω δεδομένης της φτωχής καλλιτεχνικής κίνησης στην πόλη. Απαισιόδοξη όπως ήμουν, έμεινα κυριολεκτικά με ανοιχτό το στόμα καθώς είδα πολύ περισσότερα από όσα περίμενα, με την Αγορά Αργύρη να μοιάζει με σύγχρονη gallery (παρότι ο χώρος είναι αρκετά μικρός για τον αριθμό των έργων που εκθέτονται), η σύνθεση και η επιμέλεια της έκθεσης να πλησιάζει στο επίπεδο την πρόσφατη μπιενάλε σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης που είχα λατρέψει και ο κόσμος ανέλπιστα να είναι πάρα πολύς.
Από τα έργα που παρουσιάζονται και αποτελούν δουλειά πάνω από 100 ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και μεταπτυχιακών φοιτητών της ΑΣΚΤ, ξεχώρισα την ενότητα FILO#XENIA, το άτιτλο διαδραστικό project video art του Παναγιώτη Τομαρά που αποτυπώνει την κίνηση του κοινού μέσα στο βίντεο, το άτιτλο project της Πέννυς Μονογιού σχετικό με την αντίληψη του πολέμου και την performance των εγκαινίων σχετική με τους νεκρούς μετανάστες, όπου ο performer Αλέξανδρος Πλωμαρίτης χαράκωσε το χέρι του και σόκαρε το κοινό. (Η performance ήταν αφιερωμένη στην μνήμη του βραζιλιάνου περφόρμερ Marcus Vinicius).
Εικόνα από την performance
Μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός για την πόλη, η πρώτη έκθεση σύγχρονης τέχνης που παρουσιάζει, σε διοργάνωση της art in progress και επιμελητές που συνεργάζονται με μεγάλα ελληνικά μουσεία και έχουν επιμεληθεί τις πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις στη χώρα τα τελευταία χρόνια, χωρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες. Ο πρώτος άξονας περιλαμβάνει την κυρίως έκθεση που βρίσκεται στην Αγορά Αργύρη με εκθέματα εικαστικών τεχνών, video-art και performance, ο δεύτερος αποτελείται από θεατρικά και χορευτικά δρώμενα και ο τρίτος αφορά καλλιτεχνικά εκπαιδευτικά προγράμματα για το κοινό.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Νοεμβρρίου και θα συνεχιστεί με την RE-culture 2 τον επόμενο Απρίλιο.
σχόλια