Μία μεγάλη έκθεση που εγκαινιάζεται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου εξερευνά σε βάθος την εξέλιξη και τις επιρροές των κανόνων του "ωραίου" στην αρχαία Ελλάδα, συγκεντρώνοντας εμβληματικά αγάλματα που περιλαμβάνονται στη συλλογή του καθώς και "θαυμαστά" δάνεια από άλλα μουσεία.
Η έκθεση με τίτλο "Ο ορισμός του ωραίου: το σώμα στην τέχνη στην αρχαία Ελλάδα", παρουσιάζει τις διάφορες απεικονίσεις του σώματος στην αρχαία Ελλάδα.
Από το ιδεατό σώμα του καιρού των μεγάλων γλυπτών της Αθήνας του 5ο αιώνα π.Χ., το σώμα γίνεται πιο προσωπικό και ρεαλιστικό την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο τέλος του 4ου αιώνα π.Χ.
Στην έκθεση περιλαμβάνονται και έξι από τα περίφημα γλυπτά του Παρθενώνα (τα οποία βρίσκονται στην Μεγάλη Βρετανία από τις αρχές του 19ου αιώνα παρότι η Ελλάδα ζητεί μάταια την επιστροφή τους εδώ και μισό σχεδόν αιώνα), καθώς και άλλα "θαυμαστά" δάνεια, σύμφωνα με τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Νιλ ΜακΓκρέγκορ.
Μεταξύ των δανείων αυτών είναι ένα εκπληκτικό μπρούτζινο άγαλμα το οποίο ανασύρθηκε από τα νερά της Μεσογείου το 1999 και πλέον ανήκει στην Κροατία.
"Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις των τελευταίων 30 ετών", εξήγησε ο ΜακΓκρέγκορ.
"Είναι ένας εθνικός θησαυρός και μια ευκαιρία για εμάς να δούμε πώς έμοιαζαν πραγματικά τα ελληνικά, μπρούτζινα αγάλματα", πρόσθεσε.
Πραγματικά, πολλά από τα μπρούτζινα αγάλματα έχουν εξαφανιστεί, καθώς καταστράφηκαν κατά την αρχαιότητα επειδή είχαν μεγαλύτερη αξία ως μέταλλο παρά ως έργα τέχνης.
Η πλειονότητα τους έχει φτάσει ως την εποχή μας μέσω μαρμάρινων, ρωμαϊκών αντιγράφων.
Η έκθεση "Ο ορισμός του ωραίου: το σώμα στην τέχνη στην αρχαία Ελλάδα" είναι η πρώτη μιας σειράς εκθέσεων που έχουν στόχο να επιδείξουν εκ νέου τις μόνιμες συλλογές του Βρετανικού Μουσείου, και θα διαρκέσει ως τις 5 Ιουλίου 2015.
σχόλια