Παρακολουθώντας τις τελευταίες εξελίξεις, οικονομικές και πολιτικές μα κυρίως κοινωνικές, πήρα την απόφαση να καλουπώσω τις ατίθασες σκέψεις μου και να καταλήξω σε ορισμένα συμπεράσματα. Σκοπός μου δεν είναι να σε αναγκάσω να αποδεχτείς ή να κρίνεις τις τοποθετήσεις μου. Δεν έχω σκοπό. Αρχικά, έχοντας γεννηθεί στα 90's είναι κάπως αυτονόητο να συμμετέχω ενεργά στον υπερκαταναλωτισμό της πληροφορίας και της μαζικότητας. Μία μαζικότητα που μάχεται και φαίνεται να επικρατεέ έναντι της διαφορετικότητας και της μοναδικότητας. Ο δρόμος απαρτίζεται από αντίγραφα, επικρατεί μία χαοτική κατάσταση. Μέσα λοιπόν σε αυτή την γενικότερη αναταραχή, διακρίνω τον εθνικισμό-χουντισμό-ρατσισμό, να ανθίζει. Τα αναφέρω κατά αυτόν τον τρόπο διότι, κάθε ιδεολογία υπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό. Κουστωδιακή λειτουργία είναι, αλλά οκ, συνεχίζω. Με το χέρι στη καρδιά, ορκίζομαι ότι η ανθρώπινη κουταμάρα είναι το διαχρονικότερο κουσούρι, που δεν λογαριάζει μήτε ράτσα, μήτε φύλλο, μήτε σθένος.
Η παιδεία δεν προυποθέτει την ύπαρξη κάποιου διπλώματος τριτοβάθμιας, ακόμη και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παιδεία είναι και μία αγράμματη (όχι αμόρφωτη) κουβέντα ένος βοσκού.
Διαθέτουμε στη κατοχή μας την δύναμη της γνώσης και ακόμη παλεύουμε σώμα με σώμα, αντί να ενώσουμε τα πνεύματα μας για ένα συλλογικό έργο. Μία πρόσφατη έρευνα, έδειξε πως τα θρησκεύομενα άτομα είναι λιγάκι πιο ανόητοι από τους άθεους. Και σκέφτομαι, από την μία τη γενική θεωρία της σχετικότητας του Αινστάιν, και από την άλλη τις παπαρολογίες τους Άνθιμου, και κατέληξα να επικροτώ τα παραπάνω αποτελέσματα της έρευνας. Επίσης, μιας και μιλάμε για επιστημονικά ζητήματα, θα ήθελα να προσθέσω και κάτι ακόμη. Η παιδεία είναι τρόπος ζωής, δεν είναι καθήκον. Είναι προτέρημα και δεν γίνεσαι μαλθακός από αυτή.
Πρόσφατα, έτυχε να διαβάσω ένα βιβλίο του Steven Hawking, το Χρονικό του Χρόνου και συνειδητοποίησα πως η δύναμη του ανθρώπου είναι απεριόριστη. Πριν από λίγες μέρες, ο φοιτητής της Γαλακτοκομικής Σχολής των Ιωαννίνων βρέθηκε νεκρός, με κύρια αφορμή τον καθημερινό τραμπουκισμό που δεχόταν από τους συμφοιτητές τους. Συνειδητοποίησα, πως η ανθρώπινη βλακεία είναι απεριόριστη. Η παιδεία δεν προυποθέτει την ύπαρξη κάποιου διπλώματος τριτοβάθμιας, ακόμη και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παιδεία είναι κι μία αγράμματη (όχι αμόρφωτη) κουβέντα ένος βοσκού. Φανταστείτε λοιπόν, ο Hawking να αποτελούσε έρμαιο για τους μπούληδες του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Φυσικά, και κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο. Αρκετοί λένε ότι τα εγχώρια εκπαιδευτικά ιδρύματα, δεν διαφέρουν και τόσο, με εκείνα του Εξωτερικού. Χα. Η δομή τους μπορεί να είναι όμοια, όχι όμως κι η λειτουργία τους. Οι καθηγητές έχουν να κάνουν με νοητικά υπεύθυνα άτομα, κι αντιστρόφως. Μιλάμε για πανεπιστήμια με χιλιάδες εισακτέους κάθε έτος. Όποιος δεν τηρεί τους κανονισμούς αποβάλλεται είτε μαθητής, είτε διδάσκων. Με μια Ελλάδα που κάνει οτιδήποτε περνά από το χέρι της για να μειώσει κι άλλο το επίπεδο της εκπαίδευσης της, ενώ παράλληλα, προωθεί ένα μιλιταριστικό πρότυπο, θεωρώ προσβολή, να αποκαλούμαι Έλληνας, πόσο μάλλον να είμαι εθνικοφασιστικό γουρούνι.
ΥΓ. Πόσο γαμάτο θα ήταν αν άτομα όπως ο Robin Williams στο Dead Poets Society, οργάνωναν το μπουρδέλο που λέγεται ελληνική εκπαίδευση. Δίχως τράπεζα θεμάτων, μονάχα κριτική σκέψη.
Seize the Moment. Seize the Day.
σχόλια