Πριν από μερικά χρόνια, υπήρχαν χιλιάδες δημοσιεύματα και μελέτες που έδειχναν πως οι νέοι εγκαταλείπουν το Facebook. Mερικά πιο τολμηρά από αυτά είχαν σαν επικεφαλίδα πως ήρθε το τέλος της πλατφόρμας. Σήμερα, όλοι έχουν διαψευστεί και η παντοδυναμία του app του Ζούκερμπεργκ καλά κρατεί.
Σύμφωνα με την έρευνα του Pew Research Center που δημοσιεύεται στο New York Mag, oι έφηβοι δεν έφυγαν ποτέ από το Facebook, αλλά το πράγμα έγινε λίγο πιο περίπλοκο.
Το Facebook παραμένει το κυρίαρχο κοινωνικό δίκτυο στις Ηνωμένες Πολιτείες, κάτι που ισχύει και για τις μικρότερες ηλικίες. Αλλά, η μελέτη παρέχει πολλά στοιχεία για το ποιος, πόσο συχνά και ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιεί.
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι όλοι οι έφηβοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συνεχώς. Περίπου εννέα στους δέκα εφήβους είναι online καθημερινά. To 24% εμφανίζεται να είναι συνδεδεμένο συνεχώς και μόλις το 2% αναφέρει πως βρίσκεται στα social media μια φορά την εβδομάδα.
Μεγάλο μέρος αυτής της χρήσης του διαδικτύου διευκολύνεται από τα smartphones, τα οποία έχουν πια τα 3/4 των εφήβων, συμπεριλαμβανομένων των 81% των μαύρων έφηβων, οι οποίοι είναι online πιο συχνά από ό, τι οι λευκοί και ισπανόφωνοι συνομήλικοί τους.
Με το που συνδεθούν, οι νέοι είναι πιο πιθανό να μπουν στο Facebook αλλά οι έφηβοι χρήστες κάνουν χρήση πολλών ακόμη σελίδων όπως το Instagram, το Twitter, το Snapchat, to Tumblr και το Vine. Σύμφωνα με την μελέτη το ποσοστό που προτιμά το Facebook είναι 40% και το υπόλοιπο 60% μοιράζει το χρόνο του στα άλλα δίκτυα.
Το πιο ενδιαφέρον ίσως τμήμα αυτής της μελέτης είναι το ποιοι νέοι χρησιμοποιούν τι, με βάση το εισόδημα και την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Εδώ η μελέτη δείχνει ξεκάθαρα πως η πλειοψηφία που στηρίζει το Facebook έχει μεγάλη οικονομική διαφορά από τους έφηβους που προτιμούν το Instagram και προέρχεται από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος. Οι διαφορές που σημειώνονται είναι αρκετά μεγάλες μια και στις οικογένειες με μέσο ετήσιο εισόδημα κάτω από 30.000 δολάρια το Facebook συγκεντρώνει το 51% των χρηστών ενώ το Instagram και το Snapchat το 19% και το 7% αντίστοιχα. Στις οικογένειες όμως με ετήσιο εισόδημα πάνω από 100.000 δολάρια, τα ποσοστά κυμαίνονται ως εξής: 31% Facebook - 25% Ιnstagram και 15% Snapchat. Aυτή η διαφοροποίηση γίνεται αισθητή σε όλες τις μετρήσεις που αφορούν τα παιδιά οικογενειών για τα ενδιάμεσα εισοδήματα και αυξάνει σταδιακά καθώς ανεβαίνει και η οικονομική κλίμακα όπως φαίνεται και από το παρακάτω διάγραμμα.
σχόλια