Μια νέα μελέτη που διεξήγαγε το ίδιο το Facebook σε δείγμα 10 εκατομμυρίων χρηστών, η οποία δημοσιεύτηκε μόλις στο περιοδικό Science αποπειράται να ανατρέψει την αντίληψη ότι ο αλγόριθμος που συντάσσει το timeline μας είναι υπεύθνος για την μονοδιάστατη προβολή ιδεών και απόψεων που μοιάζουν με τις δικές μας, ακόμα και σε πολιτικό επίπεδο.
Σύμφωνα με την μελέτη αυτή, που διεξήχθη μεταξύ Ιουλίου 2014 και Ιανουαρίου 2015, το χρονολόγιο του Facebook μπορεί μεν να μας παρουσιάζει στο χρονολόγιο αυτόματοποιημένο περιεχόμενο που 'μαντεύει' ότι θα είναι κοντά στις προτιμήσιες μας, όμως, τόσο οι φίλοι μας όσο και οι ιστορίες και τα θέματα στα οποία κάνουμε κλικ καθημερινά, παίζουν μεγαλύτερο ρόλο από τον ίδιο τον αλγόριθμο του Facebook.
Το Facebook δείχνει στην έρευνά του ότι το 23% -κατά μέσο όρο- των φίλων μας, έχει εκ διαμέτρου αντίθετες πολιτικές απόψεις με εμάς και το 29% του περιεχομένου που μοιράζονται δεν αντανακλά τις απόψεις μας, όμως αυτό δεν παίζει κανέναν ρόλο αφού το περιεχόμενο που επιλέγει να μας δείξει το Facebook καθορίζεται από τα post στα οποία έχουμε κλικάρει εμείς.
Εντέλει, η μελέτη του Facebook δείχνει ότι δεν είναι ο αλγόριθμός του που επηρεάζει την πολιτική απόχρωση του χρονολογίου μας, αλλά οι δικές μας αποφάσεις να κλικάρουμε σε συγκεκριμένες ιστορίες και να αγνοήσουμε άλλες. Συμπέρασμα που ήδη συγκεντρώνει επικριτές, σύμφωνα με το Time, αφού η έρευνα παρουσιάζει κενά τόσο στη δειγματοληψία όσο και στην ερμηνεία συγκεκριμένων εννοιών.