Είναι σαφές ότι η Gen Z επηρεάζει τη βιομηχανία εφαρμογών στα smartphones, δεδομένου ότι θεωρείται η «γενιά που προτιμά το κινητό» και δικαίως, καθώς αποτελεί περίπου το 40% όλων των χρηστών κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως.
Η επισκόπηση της Appfigures για τις 50 εφαρμογές με τις περισσότερες λήψεις από τη Gen Z ηλικίας 18 έως 24 ετών φέτος, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Από δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέχρι εργαλεία επεξεργασίας φωτογραφιών, ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στις εφαρμογές που είχαν απήχηση σε αυτή τη δημογραφική ομάδα το 2024.
Με βάση στοιχεία από χρήστες iOS και Android στις ΗΠΑ, η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο ήταν το Temu, η δημοφιλής διαδικτυακή αγορά που προσφέρει σχεδόν κάθε είδος προϊόντος που μπορείτε να φανταστείτε σε πολύ μειωμένες τιμές. Οι νεαροί ενήλικες της Gen Z κατέβασαν την εφαρμογή 41,98 εκατομμύρια φορές, υποδεικνύοντας ότι η μεγάλη ποικιλία προσιτών ειδών είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τη συγκεκριμένη ομάδα, παρά την αφοσίωσή τους στη βιωσιμότητα και τις συνεχιζόμενες συζητήσεις γύρω από τη γρήγορη μόδα. Η Temu ποντάρει επίσης σε στρατηγικές παιχνιδοποίησης για την παρακίνηση των αγοραστών, όπως κουπόνια, ανταμοιβές και δώρα.
Σε αντίθεση με το Temu, ο ανταγωνιστής του, το Shein, κατάφερε να συγκεντρώσει μόνο 14,68 εκατομμύρια νέες λήψεις. Ο αριθμός αυτός δεν αντικατοπτρίζει απαραιτήτως ένα μειωμένο ενδιαφέρον για την εφαρμογή. Αντίθετα, υποδηλώνει ότι αυτή η συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα νεαρών ενηλίκων μπορεί να την έχει ήδη εγκαταστήσει στις συσκευές της.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το TikTok βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με 33,23 εκατομμύρια λήψεις. Η εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας είναι δημοφιλής μεταξύ των χρηστών ηλικίας 18 έως 24 ετών για διάφορους λόγους, με τον πιο προφανή να είναι ότι χρησιμεύει ως πηγή γρήγορου και εύπεπτου περιεχομένου. Είναι αρκετά ενδιαφέρον ότι η εφαρμογή που κυριαρχεί στη Gen Z προτιμάται επίσης ως μηχανή αναζήτησης έναντι της Google.
Μια άλλη σημαντική πλατφόρμα βίντεο, το YouTube, παραμένει δημοφιλής μεταξύ των νεαρών ενηλίκων της Gen Z. Σε διάστημα περίπου 10 μηνών, η εφαρμογή για κινητά συγκέντρωσε 14,03 εκατομμύρια νέες εγκαταστάσεις, σημειώνει το Appfigures. Αν και ο αριθμός αυτός δεν είναι τόσο υψηλός όσο του TikTok, εξακολουθεί να υποδεικνύει σημαντική δέσμευση μεταξύ αυτής της ομάδας.
Φαίνεται επίσης να οδηγούν στην ανάπτυξη της βιομηχανίας ταινιών μικρού μήκους. Μία από τις τελευταίες εφαρμογές που κερδίζουν την προσοχή είναι η ShortMax, η οποία διαθέτει περίπου 1.000 ταινίες μικρού μήκους σε διάφορα είδη, όπως δράμα, ρομάντζο και μυστήρια. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ηλικίες 18 έως 24 ετών έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή πάνω από 10 εκατομμύρια φορές μέχρι στιγμής το 2024.
Εκτός από τις καταναλωτικές τους συνήθειες και τις συνήθειες streaming, οι νέοι ενήλικες της Gen Z κατεβάζουν επίσης την οικογένεια εφαρμογών της Meta. Το Threads βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 32,32 εκατομμύρια εγκαταστάσεις, ακολουθούμενο από το WhatsApp με 28,42 εκατομμύρια, το Instagram με 26,29 εκατομμύρια, το Facebook με 20,58 εκατομμύρια και το Messenger με 17,63 εκατομμύρια. Δεδομένου ότι το Threads ξεκίνησε πιο πρόσφατα, είναι λογικό να έχει περισσότερες νέες λήψεις. Επιπλέον, φαίνεται να υπάρχει ανανεωμένο ενδιαφέρον για το Facebook μετά τον επανασχεδιασμό που αποσκοπεί στην προσέλκυση αυτής της γενιάς που γνωρίζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η Google, ένας άλλος τεχνολογικός γίγαντας, έχει επίσης συγκεντρώσει έναν αξιοπρεπή αριθμό λήψεων μέχρι στιγμής φέτος. Η εφαρμογή της μηχανής αναζήτησης είδε 17,65 εκατομμύρια εγκαταστάσεις, ενώ άλλα προϊόντα που ανήκουν στην Google, το Chrome και το Meet, είδαν 10,19 εκατομμύρια εγκαταστάσεις και 9,63 εκατομμύρια, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, το Google Drive συγκέντρωσε 7,22 εκατομμύρια λήψεις και το Google Photos 6,79 εκατομμύρια.
Μια άλλη όχι και τόσο σοκαριστική ανακάλυψη ήταν ότι το ChatGPT της OpenAI συνεχίζει να προτιμάται από τους νέους 18 έως 24 ετών, κερδίζοντας 24,63 εκατομμύρια εγκαταστάσεις εφαρμογών. Καθώς πολλοί νέοι ενήλικες της Gen Z είτε ξεκινούν το κολέγιο είτε εισέρχονται στα πρώτα στάδια της καριέρας τους, το ChatGPT έχει αναδειχθεί σε αγαπημένη πηγή για εκπαιδευτικούς σκοπούς και επαγγελματικό προσανατολισμό. Μια έρευνα που διεξήχθη από το Best Colleges αποκάλυψε ότι το 43% των φοιτητών έχουν παραδεχτεί ότι χρησιμοποιούν το ChatGPT ή παρόμοια εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Μια άλλη εφαρμογή βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη που κερδίζει έδαφος ήταν ο σύντροφος μελέτης τεχνητής νοημοσύνης Gauth. Η εφαρμογή, που αναπτύχθηκε από τη μητρική εταιρεία ByteDance της TikTok, πέτυχε 8,37 εκατομμύρια νέες εγκαταστάσεις. Αν και υπάρχει από το 2021, το Gauth είδε ένα κύμα λήψεων νωρίτερα φέτος, αποτελώντας τη δεύτερη εκπαιδευτική εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις για συσκευές iOS στις ΗΠΑ τον Απρίλιο.
Για τη Gen Z, η κοινή χρήση φωτογραφιών και οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Επομένως, είναι ασφαλές να πούμε ότι πολλοί από αυτούς τους τύπους πλατφορμών θα μπουν στη λίστα.
Εκτός από το Threads και το Instagram που κατέχουν υψηλή θέση, το CapCut της ByteDance είναι μια άλλη πλατφόρμα που προτιμούν οι νέοι ενήλικες της Gen Z. Η εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο είναι γνωστή για τη γκάμα εφέ και φίλτρων που διαθέτει, καθιστώντας εύκολη τη μεταφόρτωση επεξεργασμένου περιεχομένου στο TikTok και σε άλλες συμβατές πλατφόρμες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η εφαρμογή είδε 21,72 εκατομμύρια νέες λήψεις.Μια άλλη εφαρμογή από την ByteDance, το Lemon8, έχει επίσης κερδίσει κάποια έλξη μεταξύ αυτής της ηλικιακής ομάδας, με 7,7 εκατομμύρια λήψεις.
Παρόλο που αυτή η αντιγραφή του Instagram έχει αργήσει να αναπτυχθεί στις ΗΠΑ, φαίνεται να σημειώνει πρόοδο στο κοινό-στόχο της. Άλλες εφαρμογές στη λίστα περιλαμβάνουν το Snapchat με 19,16 εκατομμύρια εγκαταστάσεις, ακολουθούμενο από το Telegram με 13,12 εκατομμύρια, το Pinterest με 8,23 εκατομμύρια, το Reddit με 8,06 εκατομμύρια και το X με 7,58 εκατομμύρια.
Μέχρι στιγμής φέτος, το Netflix ήταν η κορυφαία υπηρεσία streaming που προσέλκυσε τους περισσότερους νέους 18 έως 24 ετών με 15,67 εκατομμύρια εγκαταστάσεις. Το Prime Video και το Disney+ δεν απέχουν πολύ, με 12,86 εκατομμύρια και 11,68 εκατομμύρια λήψεις, αντίστοιχα. Οι Max, Peacock και Tubi έχουν το καθένα περίπου 7 εκατομμύρια λήψεις ή περισσότερες.
Και φαίνεται ότι η εφαρμογή συνεχούς ροής μουσικής που συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον μεταξύ των νέων ενηλίκων της Gen Z, δεν είναι άλλη από το Spotify. Αυτή η εφαρμογή έχει προσελκύσει 10,45 εκατομμύρια λήψεις, αναδεικνύοντας τη σημαντική της απήχηση σε αυτή την ηλικιακή ομάδα.
Τέλος, τα δεδομένα λήψεων για τις εφαρμογές πληρωμών δείχνουν ότι η PayPal είναι ένας καθιερωμένος παίκτης στην αγορά, σημειώνοντας άλμα στις νέες λήψεις και φτάνοντας συνολικά τα 13,92 εκατομμύρια. Η Venmo ακολούθησε με 7,8 εκατομμύρια λήψεις, ενώ το Cash App κατέγραψε 6,9 εκατομμύρια λήψεις.
*Με πληροφορίες από TechCrunch