Ταινία παραγωγής του Κώστα Γαβρά θα γυριστεί στο μνημείο Μπέη Χαμάμ στη Θεσσαλονίκη

Ταινία παραγωγής του Κώστα Γαβρά θα γυριστεί στο μνημείο Μπέη Χαμάμ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
0

"Στην ηλικία μου ακόμα κρύβομαι για να καπνίσω", είναι ο τίτλος του θεατρικού έργου της γαλλο-αλγερινής Ραιάνα Ομπερμάγιερ (Raihana Obermeyer), που παίχτηκε τα τελευταία χρόνια με επιτυχία στη Γαλλία, την Ιταλία και τη Γερμανία. Η μεταφορά του, ωστόσο, σε ταινία, αποκτά ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς, τα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν, στο μεγαλύτερο μέρος τους, στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο μνημείο Μπέη Χαμάμ ("Λουτρά Παράδεισος") στη Θεσσαλονίκη, ενώ παραγωγός θα είναι η εταιρεία του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά και της συζύγου του, Μισέλ. Συγκεκριμένα, την εκτέλεση της διεθνούς συμπαραγωγής (Γαλλία, Αλγερία, Ελλάδα) έχει αναλάβει η εταιρεία παραγωγής "KG Productions", του Κώστα και της Μισέλ Γαβρά, ενώ τα γυρίσματα στην Ελλάδα, η "Blonde Productions", της Φένιας Κοσοβίτσα. Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν γυναίκες από την Αλγερία και την Ελλάδα, ενώ όλο το συνεργείο θα αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες.


Το μνημείο Μπέη Χαμάμ, αποτελεί ιδανικό μέρος για την πραγματοποίηση των γυρισμάτων (που θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 22/6 και 31/7 μετά και το σημερινό "πράσινο φως" του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου), καθώς η υπόθεση του έργου εξελίσσεται μέσα σε ένα αλγερινό χαμάμ, με φόντο την πολιτική και κοινωνική βία. Δέκα γυναίκες, διαφορετικών ηλικιών και με διαφορετικό υπόβαθρο, βρίσκονται στο χαμάμ, το οποίο προσλαμβάνεται ως κλειστός χώρος ελευθερίας. Μέσα σε αυτό παρακολουθούμε τις κουβέντες, τις διαφωνίες, τους τσακωμούς και τα μυστικά τους, ενώ η άφιξη μιας 16χρονης ετοιμόγεννης κάνει δραματικές τις εξελίξεις, καθώς ο αδελφός της θέλει να την σκοτώσει για να αποκαταστήσει την τιμή της οικογένειας. Μαζί του, μια ορδή γενειοφόρων καθοδηγούμενων από τον ιμάμη της γειτονιάς, που μόλις επέστρεψε από το Αφγανιστάν. Οι γυναίκες, σαν όλες έγκυες, καλυμμένες με τις παραδοσιακές λευκές κελεμπίες βγαίνουν από το χαμάμ για να αντιμετωπίσουν την αγέλη.


Η Εφορεία Αρχαιοτήτων της Πόλης της Θεσσαλονίκης, δεν είχε αντίρρηση, ως προς το αίτημα για τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στο μνημείο, όπου συνεχίζονται οι εργασίες συντήρησης, εφόσον τηρηθούν οι νόμιμες διατάξεις και, φυσικά, υπάρξει μέγιστη προσοχή από τους συμμετέχοντες, προκειμένου να μην προκληθούν φθορές. Όσο για τη χορήγηση τελών, ενώ η παραγωγή είχε προτείνει την καταβολή 10.000 ευρώ για όλο το διάστημα, η πρόταση της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων, που υιοθέτησε το ΚΑΣ, ήταν να τηρηθεί η ισχύουσα νομοθεσία και να καταβληθούν 1.600 ευρώ ανά ημέρα.
Το Μπέη Χαμάμ, χτισμένο το 1444 με εντολή του Μουράτ Β΄ γνωστού και ως Μπέη, είναι ένα από τα παλαιότερα οθωμανικά κτίρια της Θεσσαλονίκης και από τα μεγαλύτερα λουτρά που ανεγέρθηκαν μετά την κατάκτηση της πόλης από τους Οθωμανούς το 1430. Οικοδομήθηκε σε απομεινάρια βυζαντινών εκκλησιών, λειτούργησε ως χαμάμ, μέχρι τη δεκαετία του '60 και αναστηλώθηκε τη δεκαετία του '80. Γνωστό και ως "Λουτρά Παράδεισος", το μνημείο λειτουργεί σήμερα ως χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ