Στις 5 Νοεμβρίου, το πολυαναμενόμενο ετήσιο πρότζεκτ μόδας της H&M, κάνει πρεμιέρα σε 250 καταστήματα όλου του κόσμου. Η συνεργασία του φετινού κολοσσού με τον οίκο Balmain έχει καταφέρει από την Άνοιξη να συζητηθεί περισσότερο από όλες τις προηγούμενες, δεδομένου πως o Γάλλος Olivier Rousteing είναι αυτή τη στιγμή μέσα στα πιο hot ονόματα της βιομηχανίας παγκοσμίως. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του εμβληματικού παριζιάνικου οίκου είναι μόλις 30 ετών και βρίσκεται πίσω από την σαρωτική επιτυχία του οίκου με τις πολύ υψηλές τιμές, την εστέτ πελατεία και τη στρατιά celebrities που έχουν γεμίσει τις γκαρνταρόμπες τους με την ετικέτα των κολεξιόν του. Ανέλαβε τον Balmain σε ηλικία 26 ετών παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Christophe Decarnin και σε αυτόν αποδίδεται το έθνικ στοιχείο που απέκτησε έκτοτε ο χαρακτήρας των ρούχων, αλλά και η κατακόρυφη επιτυχία του οίκου στα social media που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την επιδραστικότητα και τη δύναμη ενός σχεδιαστή στην αχανή κι απαιτητική αγορά της μόδας.
Λίγο πριν οι ορδές αγοριών και κοριτσιών κατακλύσουν τα H&M για να εξαφανίσουν σε χρόνο ρεκόρ τα προσιτά "Balmaim", o ταλαντούχος κος Rousteing και η Ann-Sofie Johansson, Καλλιτεχνική Σύμβουλος της Η&Μ, μίλησαν αποκλειστικά στο LIFO.gr για τη συνεργασία τους , το παγκόσμιο όραμα και τις προκλήσεις της μόδας, αλλά και το πόσο δύσκολο ήταν να δημιουργήσεις μια μαζική κολεξιόν με τη σφραγίδα ενός τόσο πολυτελούς brand.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση του να πρέπει να συνδυάσεις το ακριβό στιλ των Balmain σε μια πιο μαζική συλλογή για τα H&M
"Μια συνεργασία με την με Balmain σημαίνει πως θεωρείται δεδομένο πως δεν θα υπάρξει κανένας συμβιβασμός σε τίποτα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένας κανένας περιορισμός στην πολυτέλεια, την ποιότητα, το ύφος ή το στυλ" αναφέρει ο Rousteing o οποίος δίνει τα εύσημα στην H&M για το αποτέλεσμα. " Ήταν καταπληκτικό γιατί ήθελαν μόνο την αληθινή ουσία του Balmain, μου έδωσαν απόλυτη δημιουργική ελευθερία για να δημιουργήσω τη συλλογή που ήθελα, για όλους τους φανατικούς μου. Έκαναν απίστευτη δουλειά στην παραγωγή των κομματιών. Όταν είδα τα πρώτα δείγματα ήταν πραγματικά μια συγκινητική στιγμή για μένα, επειδή είχαν δουλέψει πολύ σκληρά για να κάνουν το καλύτερό για μένα και για όλους τους πελάτες τους. Είμαι τόσο περήφανος για τη συλλογή και ανυπομονώ να τη δω στα καταστήματα στις 5 Νοεμβρίου." Aπό την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης μιας τέτοιας συνεργασίας, πολλοί στοιχημάτιζαν πως το "πείραμα" θα ήταν πολύ δύσκολο να αποδοθεί σωστά μια και τα ρούχα του Olivier Rousteing απέχουν πολύ από αυτό που θα αποκαλούσε κανείς μίνιμαλ. Οι τελευταίες κολεξιόν του ήταν ένα ευφυές ανακάτεμα ανατολίτικων στοιχείων, με μιλιτέρ γραμμές, πολλά ροκ και disco στολίδια και βελούδινα ή μεταξωτά υφάσματα με μπαρόκ patterns. Ένας πραγματικός στιλιστικός γρίφος τον οποίο η δημιουργική ομάδα της Η&Μ κλήθηκε να λύσει με τη φιλοσοφία του low -budget. "Όταν πλησιάσαμε τον οίκο Balmain για τη συνεργασία, ξέραμε ότι θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια μεγάλη πρόκληση για την παραγωγή της συλλογής. Με τα χρόνια, έχουμε δημιουργήσει δυνατές σχέσεις με τους προμηθευτές μας, και γι 'αυτούς ήταν εξίσου συναρπαστικό το να δημιουργήσουμε αυτή τη συλλογή. Όλοι εργάστηκαν σκληρά για να δημιουργήσουμε τα πρώτα δείγματα, τα οποία στη συνέχεια πήγαν στο στούντιο του Olivier για το πρώτο fitting. H αντίδρασή του στη συλλογή ήταν καταπληκτική και με αυτό έκανε όλη τη δουλειά που είχε προηγηθεί να αξίζει τον κόπο" σχολιάζει η Ann-Sofie Johansson της Η&Μ.
Ζητάμε από τον Οlivier να μας μιλήσει περισσότερο για αυτό που λατρεύει να κάνει και που τον έχει φέρει στην κορυφή σε τόσο μικρή ηλικία: τη μόδα. Τι ρόλο μπορεί να παίξει στην κουλτούρα και τις ζωές του κόσμου σήμερα και τι την καθορίζει σε παγκόσμιο επίπεδο.
"Η μόδα είναι κάτι περισσότερο από μια δουλειά για μένα, είναι κάτι που είναι πολύ προσωπικό, που συνδέεται άρρηκτα με το ποιος είμαι. Οι γονείς μου με υιοθέτησαν από ένα ορφανοτροφείο όταν ήμουν ενός έτους, και γι 'αυτό δεν έχω γνωρίσει ποτέ την αληθινή μου ταυτότητα. Όταν ήμουν έφηβος, βρήκα την ταυτότητά μου μέσω της μόδας. Ήμουν πάντα σε ένα κατάστημα H&M βρίσκοντας τα κομμάτια που θα με έκαναν να δημιουργήσω το δικό μου στιλ. Έμαθα πώς μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τα ρούχα για να δείξει τον πραγματικό του χαρακτήρα και να αποκαλύψει τον εαυτό του στον κόσμο. Αυτός είναι νομίζω ο λόγος που η μόδα είναι τόσο σημαντική για τόσους πολλούς ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη. Είναι το μέσο για να εκφραστούν, και να σταθούν περήφανοι μπροστά στον κόσμο."
Την περασμένη χρονιά η συνεργασία των Η&Μ παρέδωσε ένα πολύ διαφορετικό αποτέλεσμα από το φετινό στιλ. Το urban στιλ του Alexander Wang δεν θα μπορούσε με τίποτα να προαναγγείλει την επόμενη κολεξιόν του Balmain x H&M. Aν και αυτή η αλλαγή ήταν μάλλον αναμενόμενη έτσι όπως μας την εξηγεί η Johansson. "Μας αρέσει να δίνουμε στους πελάτες μας κάτι εντελώς νέο σε κάθε μια από τις συνεργασίες που κάνουμε. Κάθε φορά θα πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από την προηγούμενη εμπειρία. Μας αρέσει να σκεφτόμαστε τις συνεργασίες μας σαν μια γιορτή της μόδας, που δείχνει όλες τις διαφορετικές πλευρές και τη μοναδικότητα του κάθε σχεδιαστή. Για εμάς δεν υπήρχε καλύτερος διάδοχος του urban sportswear που παρουσίασε ο Wang, από την παρισινή αίγλη του Balmain και του Olivier Rousteing. Επιπλέον ήταν τόσο συναρπαστικό για μας ότι οι δύο τελευταίες συνεργασίες μας ήταν με τόσο νέους σχεδιαστές."
"Σήμερα η μόδα είναι σαν μια παγκόσμια συζήτηση, και είναι σπουδαίο να είσαι μέρος του διαλόγου. Είναι μια πραγματική συνομιλία με τους ανθρώπους που έρχονται στα καταστήματά μας ή ψωνίζουν online, και στη συνέχεια να βλέπεις πως δημοσιεύουν φωτογραφίες τους φορώντας τα H&M με το δικό τους τρόπο." μας αναφέρει η Johansson καθώς η κουβέντα πλέον αφορά την μόδα και το παιχνίδι που αναπτύσσεται με την επικοινωνία."Τα social media είναι καταπληκτικό πράγμα γιατί μας επιτρέπουν να επικοινωνούμε απευθείας με τους πελάτες μας, και σε αυτούς δίνουν τον τρόπο να επικοινωνήσουν μαζί μας. Αυτό που εκτιμούμε ως τη μεγαλύτερη τάση σε όλο τον κόσμο είναι η κατεύθυνση στο προσωπικό στυλ, και είναι πολύ σημαντικό για εμάς να δούμε το hashtag #HMBalmaination και να διαπιστώσουμε το πως; ο κόσμος θα κάνει τα ρούχα αυτά μέρος του δικού του στιλ"
"Πώς να το φορέσεις", από τον Olivier Rousteing
Όταν δημιουργούσα τη συλλογή Balmain x H&M, ήθελα να δείξω την πραγματική πολυμορφία του κόσμου του Balmain. Υπάρχουν τόσα πολλά κομμάτια που ένας "αστικός πολεμιστής" θα φορούσε κάθε μέρα χωρίς να έχει σημασία με τι ασχολείται. Αν έρθεις να με επισκεφθείς στο στούντιο σχεδιασμού της Balmain στο Παρίσι, θα με βρεις πάντα να φοράω ένα βελούδινο σακάκι ή tuxedo, και γι 'αυτό έπρεπε αττά τα δύο κομμάτια να υπάρχουν στη συλλογή για τις γυναίκες και τους άνδρες. Για τις γυναίκες, τα κομμάτια όπως το μεταλλικό πουλόβερ θα δείχνουν τόσο εκπληκτικό από το πρωί ως το βράδυ, και τα δερμάτινα παντελόνια θα γίνουν το απόλυτο φαβορί της κάθε ντουλάπας. Για τους άνδρες, υπάρχουν κομμάτια σαν τα καταπληκτικά hoodies και τα motorbike παντελόνια για ένα πραγματικά street στιλ. Αλλά η πιο σημαντική που μπορώ να δώσω σε κάποιον είναι να επιλέγει τα κομμάτια που του ταιριάζουν, τον βολεύουν και αυτά που ο ίδιος θέλει να φορέσει. Ξεχάστε τους κανόνες. Αυτό που άλλωστε πρεσβεύει και η σειρά Balmain x H&M είναι το να είσαι γενναίος, ισχυρός και τολμηρός.
Ολόκληρη η συλλογή που θα κυκλοφορήσει στην Αθήνα στις 5 Νοεμβρίου
σχόλια