Μεγαλομανία

Μεγαλομανία Facebook Twitter
0

Ακούω και διαβάζω γιατους «Μεγάλους Έλληνες». Η εκδήλωσηείναι εισαγόμενη από τη Μεγάλη Βρετανία- έγινε και σε άλλες χώρες. Βγήκαν περίεργααποτελέσματα (π.χ. οι Βρετανοί ψήφισανδεύτερο, μετά τον Τσόρτσιλ, ένανκατασκευαστή σιδηροδρόμων και τρίτητην πριγκίπισσα Νταϊάνα - πριν από τονΝεύτωνα και τον Σαίξπηρ).

Βλέποντας την ελληνικήλίστα απορώ. Από πού κι ως πού Έλληναςο Μέγας Κωνσταντίνος; Εκατό τα εκατόΡωμαίος, ουδεμία σχέση είχε με τονΕλληνισμό. (Για να μην πούμε τι ρεμάλιήταν: δολοφόνησε γυναίκα και γιο.) Καιο Ιουστινιανός (Flavius PetrusSabbatius Iustinianus)ήταν μάλλον ιλλυρικής καταγωγήςλατινόφωνος.

Όσο για τον Μέγα Αλέξανδρο(δεν θα ξαφνιαστώ αν βγει πρώτος) έχωεπίσης αμφιβολίες. Όχι τόσο για το ανήταν Έλληνας (οι άλλοι Έλληνες της εποχήςτου με πρώτο τον Δημοσθένη δεν θα τοδέχονταν ούτε για αστείο) όσο για τοχαρακτηρισμό «μέγας».

Από τον καιρό τουσχολείου με προβλημάτιζε ότι οχαρακτηρισμός αυτός δινόταν μόνο σεστρατηλάτες που είχαν αφανίσει κόσμοκαι κοσμάκη. Μέγας Ναπολέων, ΜέγαςΦρειδερίκος, κ.λπ. Αυτοί που έσωσανχιλιάδες ανθρώπους δεν ήταν μεγάλοι;Μέγας Παστέρ, Μέγας Φλέμινγκ... Μπα. Ανδεν σφάξεις κανένα εκατομμύριο, μέγαςδεν γίνεσαι...

Και μη μου πείτε ότι οΜέγας Αλέξανδρος εκπολίτισε τον κόσμο- κάτι τέτοιες δικαιολογίες χρησιμοποίησανόλοι οι κατακτητές, με τελευταίο τονΧίτλερ. Του ζήτησαν οι Πέρσες, οι Ινδοίκαι οι Αιγύπτιοι να τους εκπολιτίσει;

Κάτι δεν πάει καλά μετα κριτήριά μας. Έστω παλιά, σε καιρούςφιλοπόλεμους, η στρατιωτική αρετή ήτανσημαντική. Αλλά γιατί σήμερα εκπαιδεύουμετα παιδιά μας να θαυμάζουν και νααποκαλούν μεγάλους τους πολεμιστές -αντί τους ειρηνοποιούς, τους επιστήμονεςή τους δημιουργούς; Πολύ πιο μέγας απότον Αλέξανδρο ήταν ο δάσκαλός τουΑριστοτέλης. Κι από τους Νεοέλληνες (οιαρχαίοι έπρεπε να είναι εκτός) ψηφίζωΚαποδίστρια.

Περιμένω την τελικήέκβαση της ψηφοφορίας. Να δω αν θανικήσουν οι πολεμικές αξίες ή οι πολιτικέςκαι πολιτιστικές.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ