Αποκριάτικο

Αποκριάτικο Facebook Twitter
0

Ηκρίση εξαφανίζει τις γιορτές. Πέρασαν Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και δεν τα κατάλαβα. Τώρα, το ημερολόγιο λέει απόκριες. Κι εγώ θυμάμαι Μίλτο Σαχτούρη:

«Μακριά σ' έν' άλλο κόσμο γίνηκε αυτή η αποκριά...».

Ακόμα και στην Κατοχή, στον πόλεμο που περιγράφει ο ποιητής, υπήρχαν στιγμές που ξέδινες. Τώρα, το άγχος, η οργή, η ανασφάλεια, ο φόβος... δεν σε αφήνουν στιγμή.

«Το βράδυ βγήκε το φεγγάρι

Αποκριάτικο

γεμάτο μίσος

το 'δέσαν και το πέταξαν στη θάλασσα

μαχαιρωμένο.

Μακριά σ' έν' άλλο κόσμο γίνηκε αυτή η αποκριά».

Κι όταν επικρατήσει μία τέτοια σκοτεινιά χάνεις όχι μόνο το κέφι - αλλά και τη δύναμη. Τη δύναμη να αντιδράσεις, να παλέψεις, να πολεμήσεις.

Να πολεμήσεις τι; Όχι το μνημόνιο, δεν είναι αυτό ο εχθρός. Είναι πολύ απλοϊκό να το βάλεις στόχο. Διαβάζω για «το μνημόνιο του μίσους» και αναρωτιέμαι πόσο αφελείς είναι μερικοί. Λες και οι άνθρωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας έχουν μαζί μας προηγούμενα και θέλουν να μας εξοντώσουν.

Το μίσος είναι η εύκολη λύση. Μισού- με τη Μέρκελ, βρίζουμε τον Πάγκαλο, τον Παπανδρέου και βγάζουμε το άχτι μας. Και μετά; Αυτά δεν οδηγούν πουθενά.

Θα επαναλάβω κάτι που έγραψα πριν ενάμιση χρόνο. Πέρα από οικονομική, η κρίση αυτή είναι πολιτιστική. Είναι η κουλτούρα, η νοοτροπία, η στάση μας απέναντι στο κόσμο που τη δημιούργησε. Αν δεν αλλάξει αυτή, όλες οι λύσεις (τα δάνεια, οι επιμηκύνσεις, τα επιτόκια) είναι μπαλώματα. Μετά από δύο αιώνες πρέπει να αποφασίσουμε πού ανήκουμε. Είμαστε οργανωμένοι και παραγωγικοί Δυτικοί ή ράθυμοι και χύμα Ανατολίτες; Δεν μπορούμε να ζούμε τη ζωή των πρώτων, με την παραγωγικότητα των δεύτερων.

Κρύες απόκριες φέτος. Μέσα κι έξω βοριάς. Είναι γεγονός ότι οι φτωχοί στις βραζιλιάνικες φαβέλες γιορτάζουν καλύτερα το καρναβάλι. Κι εμείς; Ας επιλέξουμε: θέλουμε να ζούμε όπως η Δύση; Οφείλουμε να σκεπτόμαστε, να δημιουργούμε και να παράγουμε όπως η Δύση. Αλλιώς, ας επιστρέψουμε στην πατροπαράδοτη ολιγάρκεια των προγόνων μας, που την έβγαζαν με ελιά και κρεμμύδι. Την αντέχουμε;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ