ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ασυνείδητο Μεσοπρόθεσμο

Facebook Twitter
0

ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ: στο δίλημμα χρεοκοπία ή Μεσοπρόθεσμο, διαλέγω το Μεσοπρόθεσμο. Ίσως γιατί δεν μου περισσεύει η μαγκιά όλων των αγωνιστών της πλατείας, που φαντάζομαι έχουν στην τσέπη τους εκατομμύρια ευρώ για να πληρώσουν την επόμενη μέρα τις συντάξεις. Από την άλλη, όμως, δεν μπορώ να πω ότι βρίσκω σε αυτό το πρόγραμμα τα στοιχεία της κοινωνικής δικαιοσύνης που επικαλείται το καινούργιο οικονομικό επιτελείο. Ούτε καταλαβαίνω για ποιον λόγο θ’ αποκτήσω φορολογική συνείδηση, πληρώνοντας όλο και περισσότερους φόρους. Η τωρινή κυβέρνηση έχει δικαιολογήσει τα πάντα: από τη φοροδιαφυγή μέχρι την παράνομη δόμηση. Όλοι λυτρωθήκανε. Και αντί για παραδειγματική τιμωρία και φυλάκιση, θα πληρώσουν όλοι ένα μικρό ποσό και θα έχουν το δικαίωμα να κατεβαίνουν τα βράδια στην «πλατεία» με τη μαμά, τη θεία και τα παιδιά, και να μουντζώνουν. Γιατί δεν πάνε, άραγε, μια βόλτα στον Νομό Αττικής, που έχει τιγκάρει στο αυθαίρετο, και να μουντζώσουν τους ιδιοκτήτες και τα πανωσηκώματά τους; Αλλά, βέβαια, για όλα φταίει η συλλογική συνείδηση που προέρχεται από το κράτος.

ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε όρθιο με τις ελάχιστες απώλειες στο εσωτερικό του. Με το Μεσοπρόθεσμο δεν βιώνουμε μόνο τον θάνατο του εμποράκου, αλλά τον θάνατο του εμπορίου και της ελεύθερης επιχειρηματικότητας στο σύνολό τους. Πέραν των εισφορών αλληλεγγύης, τα μπλοκάκια καλούνται να πληρώσουν και τέλος επιτηδεύματος που δεν θα είναι ανάλογο με το επάγγελμα και την εργασία αλλά με τον πληθυσμό της πόλης. Πραγματικά, ποιος το σκέφτηκε αυτό; Αν είναι έτσι, να πάμε όλοι στη Θήβα να κάνουμε έναρξη επαγγέλματος, να γλιτώσουμε και τα 100 ευρώ. Υπάρχει, όμως, και η δικαιοσύνη. Όσοι έχουν πισίνες και σκάφη θα πληρώσουν μια έκτακτη εισφορά της τάξης του 5%. Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην είναι 50% και 60% για έναν χρόνο. Για να μην πληγούν τα χαμηλά στρώματα και δεν έχουν να πάρουν χλώριο το καλοκαίρι; Μετά έχουμε τα «τεκμήρια». Πώς να αποκτήσεις φορολογική συνείδηση (και οποιαδήποτε συνείδηση), αν έχεις ένα Δημόσιο 750.000 υπαλλήλων που δεν μπορεί να φτιάξει ένα αξιόπιστο σώμα φορολογικού ελέγχου και τσεκάρει τους πολίτες με το «μάτι»; Αν διοικούσαν μπακάληδες, το σύστημα θα ήταν πιο αξιόπιστο και δίκαιο.

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ, ΕΠΙΣΗΣ, γιατί επιμένουμε πως για να σωθεί ο δημόσιος τομέας πρέπει να καταστραφεί ο ιδιωτικός. Και, ναι, μπορεί και να χρειαστεί να γίνουν απολύσεις στο Δημόσιο. Και, ναι, μπορεί να αρθεί και η μονιμότητα. Τι κόλλημα είναι αυτό; Λες και τόσα χρόνια οι κυβερνήσεις δεν έβαζαν τα «δικά τους» παιδιά στο Δημόσιο; Λες και τόσα χρόνια δεν πλημμυρίσαμε από χιλιάδες συμβασιούχους που τους εκμεταλλεύτηκαν για την ψήφο τους! Γι’ αυτό ακούμε συχνά μια από τις ντόπιες ελληνικές παρανοϊκές φράσεις: «οι συμβασιούχοι διαμαρτύρονται για το θέμα της μονιμότητάς τους». Άραγε, η λέξη συμβασιούχος δεν σημαίνει «περιορισμένου χρόνου;» Δεν το ήξεραν όταν υπέγραφαν; Το ήξεραν, αλλά έφαγαν το δικό τους «κουτόχορτο», όπως το φάγαμε όλοι μας. Και η κρίση υποσχέσεις δεν κοιτά.

ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ ΠΑΛΙ: δέχομαι να πληρώσω το ποσοστό που μου αναλογεί για να σωθούμε, αλλά δεν βρίσκω σε αυτά τα προγράμματα κανενός είδους δικαιοσύνη. Ούτε φορολογική ούτε κοινωνική. Και απορώ πώς δεν το βλέπουν και οι «άτεγκτοι» Ευρωπαίοι εταίροι μας. Μήπως και αυτοί προτιμούν να πάρουν τα λεφτά τους με πασαλείμματα; Αλλιώς, θα μας έδιναν λίγο περισσότερο χρόνο να εκπονήσουμε ένα πρόγραμμα που θα μας μετατρέψει από πολίτες σε φορολογούμενους.

Στήλες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ