Ήταν πριν από περίπου δύο χρόνια, όταν ο κολοσσός στην τεχνολογία των ασανσέρ Thyssenkrupp's ανακοίνωσε ένα επαναστατικό τεχνολογικό πρότζεκτ, ένα όνειρο νέας τεχνολογίας και μηχανικής, όπου αυτό που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ως "ανελκυστήρες" θα γινόταν κάτι άλλο, κάτι που μόνο σε sci-fi ταινίες έχουμε αντικρίσει.
Ποιό ήταν όμως το όραμα της εταιρείας που προτεινόταν ως λύση στο πρόβλημα μετακίνησης μεγαλουπόλεων, όπως η Νέα Υόρκη και το Πεκίνο, εκεί όπου ακόμη και τα πιο σύγχρονα προγράμματα μετακίνησης κάποτε σκοντάφτουν στα μποτιλιαρίσματα και την κοσμοπλημμύρα;
Για να το κάνουμε εικόνα όλο αυτό, καλό θα ήταν να ξεχάσουμε αυτό που παραδοσιακά γνωρίζουμε για τα ασανσέρ, ακόμη και εκείνα τα υπερπολυτελή με το μίνι μπαρ, τη μουσική και τους καναπέδες που βρίσκονται στους ουρανοξύστες πόλεων, όπως η Νέα Υόρκη.
Τότε είχε προταθεί ένα μοναδικό σχέδιο εναέριων, κάθετων και οριζόντιων ασανσέρ, μία τεράστια γραμμή μαζικής μετακίνησης από το ένα άκρο της μεγαλούπολης στο άλλο, από τον έναν ουρανοξύστη στον άλλον (!), από το σημείο εκκίνησης του κάθε ανθρώπου προς τις βασικές γραμμές του μετρό που συνδέουν τα σημεία της πόλης.
Αν κάποιοι γέλασαν τότε και θεώρησαν ουτοπικό το μεγαλόπνοο σχέδιο του γερμανικού κολοσσού, μάλλον κακώς. Γιατί πριν από λίγες μέρες, εκπρόσωπος της εταιρείας ανακοίνωσε ότι στην Thyssenkrupp ακόμη δουλεύουν πυρετωδώς πάνω σ' αυτή την πρωτοπόρα ιδέα, που θα λύσει πολλά προβλήματα στις μεγαλουπόλεις όλου του κόσμου.
Τι άλλο έγινε γνωστό προσφάτως από ένα πρότζεκτ για το οποίο ακόμη δεν συζητιούνται πολλά; Ότι θα πρόκειται για ένα πανέξυπνο σύστημα, το οποίο δεν θα βασίζει την ύπαρξη του στα γνωστά "σκοινιά" των ασανσέρ, αλλά σε έναν μηχανισμό που θυμίζει ράγες και γρανάζια ταυτόχρονα, προσφέροντας ταχύτητα, ασφάλεια και κυρίως ένα νέο μονοπάτι στις μετακινήσεις.
Για να το κάνουμε εικόνα όλο αυτό, καλό θα ήταν να ξεχάσουμε αυτό που παραδοσιακά γνωρίζουμε για τα ασανσέρ, ακόμη και εκείνα τα υπερπολυτελή με το μίνι μπαρ, τη μουσική και τους καναπέδες που βρίσκονται στους ουρανοξύστες πόλεων, όπως η Νέα Υόρκη. Εδώ πρόκειται για υπερσύγχρονες, σχεδόν διαστημικές κάψουλες, που μπορούν να αποσυμφορήσουν άμεσα τον αστικό ιστό, με δυνατότητα να μεταφέρουν περίπου 95 εκ. επιβάτες τον χρόνο.
Στην περίπτωση που αναρωτιέστε, αν θα ζήσουμε για να δούμε ένα τόσο επαναστατικό έργο να κυριεύει τις πόλεις, η απάντηση είναι "ναι", γιατί πολύ απλά ο γερμανικός κολοσσός θα είναι έτοιμος για την πρώτη δοκιμαστική μετακίνηση σε περίπου έναν χρόνο από τώρα, γεγονός που σημαίνει ότι έχει ήδη γίνει πολλή δουλειά.
Όσο για το πού θα γίνει η πρώτη δοκιμή; Όπως έχει γίνει γνωστό από την εταιρία, που το Λονδίνο είναι η πρώτη πόλη στην οποία θα ήθελε να πάρει σάρκα και οστά το όραμα της, τις δοκιμές θα τις ξεκινήσει από τα νότια της Γερμανίας και μάλιστα από ένα κτήριο που έχει οικοδομηθεί ειδικά για το συγκεκριμένο εγχείρημα.