ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΦΟΡΕΣΤΙΕ: ΤΖΟΝ Φ. ΚΕΝΕΝΤΙ & ΜΕΡΙΛΙΝ
Η ιστορία του JFK και της Μέριλιν Μονρόε ενέπνευσε το βραβευμένο Γάλλο δημοσιογράφο Φρανσουά Φορεστιέ ώστε να αποτυπώσει τη σύντομη ερωτική τους ιστορία και όλες τις δυνάμεις που συνωμότησαν εναντίον της.
Ηδονοβλεψίες του πιο αμφιλεγόμενου love story υπήρξαμε όλοι στην περίπτωση της μυστηριώδους ερωτικής σχέσης που είχε ο Τζον Φ. Κένεντι με τη Μέριλιν Μονρόε. Μια σχέση που την έχουμε μεταβολίσει ως καυτά ερωτική, πολιτικά επικίνδυνη και ίσως και μοιραία για τη ζωή της ηθοποιού-συμβόλου του σεξ μα και της εύθραυστης και απόλυτα μανιπουλαρισμένης γυναικείας φύσης. Αυτή την ερωτική ιστορία επιχειρεί να αποτυπώσει στο θολό όριο που το fiction συναντά τη βιογραφία ο σημαντικός Γάλλος δημοσιογράφος και συγγραφέας Φρανσουά Φορεστιέ στο βιβλίο του Tζον Φ. Κένεντι & Μέριλιν που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Μελάνι σε μετάφραση της Ρίτας Κολατη.
Είναι προφανής η διάθεση του Φορεστιέ, που δημοσιογραφεί στον «Le Nouvel Observateur», να μιλήσει για τη σκοτεινή, βρόμικη, υπόγεια διαδρομή που ακολούθησαν το αμερικανικό κράτος και οι υπηρεσίες πληροφοριών που τρομοκρατήθηκαν από μια απλή ερωτική ιστορί, η οποία υπήρξε πρωτίστως σεξουαλική. Μέσα από το βιβλίο παρελαύνει ολόκληρη η πινακοθήκη της εποχής, από τον Σινάτρα και τον Άρθουρ Μίλερ («κύριος Μονρόε» αποκαλείται από κάποιον) μέχρι το Γάλλο μόδιστρο Ζαν Λουί που έκανε το περίφημο φόρεμα του «Ηappy birthday Μr. President». Οι περιγραφές είναι όντως εξαιρετικά «γλαφυρές» σε ορισμένα σημεία, όπως όταν ο Πρόεδρος αναφωνεί «Τι κώλος! Τι κώλος!». Διαβάζουμε: «Η επισημότητα του αξιώματός του, το βλέμμα των τηλεθεατών, η γνώμη ολόκληρης της υφηλίου, τίποτα δεν υπάρχει πια. Δεν απομένει παρά τούτη η έκφραση καθαρού θαυμασμού, εξημμένου πόθου: Τι κώλος! Τι Κώλος!». Ή όταν ο συγγραφέας συμπεραίνει για τη Μέριλιν «επινοεί τον ερωτισμό. Είναι ο κολασμός όλων των αντρών». Σταρ και υποτακτικοί τους με καθοριστική δύναμη, επίσημοι πολιτικοί και παρακράτος, νονοί της νύχτας και άντρες με απωθημένα αναδύονται σε κάθε σελίδα αυτού του πολυπρόσωπου και, θα μπορούσε να πει κανείς, σπαρταριστού βιβλίου.