«Ο τελευταίος μύθος κομμωτής εν ζωή» έχει γραφτεί για τον Κάρολο Καμπελόπουλο. Μια προσωπικότητα που δεν μοιάζει με καμία. Τα χέρια του εμπιστεύτηκαν χιλιάδες ντίβες όπως η Μαρία Κάλλας, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Σοφία Λόρεν, η Κατρίν Ντενέβ, η Μελίνα Μερκούρη. Μεγάλωσε στην Αίγυπτο και δούλεψε στο Παρίσι ως κομμωτής για 40 χρόνια με τις αδερφές Carita. Το συμβόλαιό του είχε δυο όρους: να μην κάνει ποτέ σχέση με πελάτισσα και να μην φύγει από ’κει μέχρι να πάρει σύνταξη! Σήμερα στα 83 του χρόνια ο γλύπτης και κομμωτής Κάρολος μας ανοίγει την πόρτα στο δικό του Μοναστήρι.
Κύριε Κάρολε, πώς σας φαίνετε η μόδα σήμερα;
Δεν μ' αρέσει καθόλου! Τα μαλλιά, αλλά και τα ρούχα, δεν έχουν τίποτα το θηλυκό. Η Coco Channel ελευθέρωσε τις γυναίκες απ' τους κορσέδες, αλλά ποτέ δεν έδειχνε το στήθος και το γόνατο της γυναίκας. Σας φαίνετε τυχαίο; Δεν είναι. Ο άντρας δεν έχει τίποτα πια να ανακαλύψει πάνω στο σώμα μιας γυναίκας. Δεν έχει μείνει χώρος για τη φαντασία. Αυτό πια εδώ στην Κρήτη να γυρνάνε όλες με την κοιλιά έξω δεν το χω δει πουθενά στον κόσμο!
Ποια τέχνη αγαπήσατε περισσότερο;
Όλες τις τέχνες τις αγαπώ. Καμιά τέχνη δεν σπούδασα, είμαι σε όλα αυτοδίδακτος. Κομμωτική έμαθα σκουπίζοντας σε κομμωτήρια. Έβαλα στο μυαλό μου να πάω στη Γαλλία και να γίνω διάσημος κομμωτής και το 'κανα! Είμαι περήφανος γι' αυτό. Αυτό είναι και ένα κοινό που είχα με τη Μαρία Κάλλας, η οποία όταν ήταν 17 χρονών ζύγιζε 120 κιλά. Μια φορά λοιπόν ήταν στη Λυρική σκηνή μαζί με τον Μοδινό, (ο οποίος μου διηγήθηκε αυτή την ιστορία,) μπαίνει μέσα ο διευθυντής της λυρικής και λέει: αυτά τα 2 τέρατα να πάνε πίσω (εννοούσε και τον Μοδινό, που ήταν επίσης χοντρός). Πηγαίνοντας πίσω είπε η Κάλλας στον Μοδινό «εγώ μια μέρα θα γίνω η μεγαλύτερη». Έτσι σκεφτόμουνα κι εγώ! Όταν κάποιος θέλει να γίνει κάτι, γίνεται.
Ποια στοιχεία πρέπει να έχει κάποιος για να πετύχει το όνειρό του;
Να είναι εργατικός και να ξέρει τι θέλει. Σήμερα οι περισσότεροι νέοι δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. Καμιά φορά η ίδια η ζωή σου δείχνει τον δρόμο και μπορεί να μην βλέπεις για να τον ακολουθήσεις. Εγώ μικρός ήθελα να γίνω παπάς αλλά επειδή δεν είχαμε χρήματα, έπρεπε από νωρίς να δουλέψω. Δεν το μετάνιωσα, με έβγαλε κάπου αλλού.
Ποιο είναι το δικό σας πρότυπο ομορφιάς;
Την ομορφιά την βλέπω στα μάτια. Όταν ένας άνθρωπος σου μιλάει και δεν σε κοιτάει είναι άσχημος στα μάτια μου. Από κει βλέπω την αλήθεια της ψυχής.
Ποιο είναι το πιο βασικό στοιχείο του χαρακτήρα σας;
Θα σου πω μια ιστορία και θα καταλάβεις. Είχα κάποτε μια φίλη που ήταν αλλήθωρη και έμπλεξε με κάποιον που της έλεγε τί ωραία μάτια έχει. Μια μέρα ζήτησε τη γνώμη μου γι' αυτόν και της είπα έλα εδώ και κοιτάξου στον καθρέφτη. Σ' αρέσουν τα μάτια σου τη ρώτησα. Όχι φυσικά μου είπε, είμαι αλλήθωρη. Είσαι, της είπα και αγαπάς έναν ψεύτη. Αυτή είναι η γνώμη μου. Έτσι ήμουν πάντα και έτσι θα παραμείνω να εκφράζω τη σκέψη μου στα χείλια! Αυτό είναι το καλό και το κακό με μένα...
Αν γυρνούσατε το χρόνο πίσω τι θα αλλάζατε;
Τίποτα! Ακόμα και τα λάθη μου τ' ακολουθώ μέχρι τέλους. Είμαι ερωτευμένος και πιστός με τον εαυτό μου!
Ποια είναι η σχέση σας με τον καθρέφτη;
Από το 1944, κουρεύω και είμαι μπροστά σ' έναν καθρέφτη. Δεν είμαι νάρκισσος. Όταν είσαι καλά με την εικόνα σου δεν χρειάζεσαι καθρέφτη πια. Νιώθεις ασφαλής και χωρίς αυτόν!
Για τις γυναίκες...
Τι έγινε όταν οι γυναίκες άρχισαν να μπαίνουν στις δουλειές; Φόρεσαν παντελόνια, σωστά; Τι έγινε μετά; Όταν κατάφεραν να μπουν σε όλες τις δουλειές ξαναέβαλαν φουστάνια αλλά δεν ξέρουν να περπατήσουν πια με φουστάνια. Φοράνε φούστες και προχωράνε σα να φορούν παντελόνι. Οι γυναίκες ενώ είναι πιο έξυπνα πλάσματα από τους άνδρες, έχουν μια αδυναμία. Την κολακεία. Βλέπεις τις πιο έξυπνες γυναίκες να πέφτουν κάτω με δυο λόγια! Εκτιμώ πολύ τις γυναίκες σε όλους τους ρόλους. Προτιμώ μια γυναίκα δικηγόρο παρά έναν άντρα. Οι γυναίκες αντιλαμβάνονται πιο πολύπλευρα τα πράγματα. Για να είμαι ειλικρινής, στο κομμωτήριο που δούλευα στο Παρίσι είχα μια συνάδελφο που της έβγαζα το καπέλο! Καλύτερη από μένα, το παραδέχομαι! Δούλεψα μαζί της 30 χρόνια!
Οι γυναίκες είναι πιστές στον κομμωτή τους;
Η γυναίκα είναι πιο πιστή στον κομμωτή της παρά στον άντρα της!
Πόσο στοίχιζε στη Γαλλία ένα κούρεμα δια χειρός Κάρολου;
Το 1955 φαντάσου ότι στοίχιζε σε δραχμές πενήντα χιλιάδες. Εκτός από τις διάσημες υπήρχαν και γυναίκες που μάζευαν τη σύνταξη για να ‘ρθουν να κουρευτούν κι ας μην είχαν μετά να φάνε.
Ως γλύπτης ποια είναι τα πιο σημαντικά κατά τη γνώμη σας έργα που φιλοτεχνήσατε;
Το πορτρέτο της Μαρίας Κάλλας που βρίσκεται στο Υπουργείο Πολιτισμού, του Καζαντζάκη που βρίσκεται στο Μουσείο Καζαντζάκη, του Ρίτσου, του Βουτσινά και πολλά άλλα. Η προτομή του Καβάφη με κάνει πολύ περήφανο γιατί είναι το μόνο άγαλμα του 20ού αιώνα που βρίσκεται στην βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Επίσης μπροστά στην αίθουσα της Κάλλας έχω την προτομή της.
Τι είναι το Μοναστήρι του Καρόλου;
Αυτό το κτίριο το αγόρασα πριν από 15 χρόνια. Ήταν ένα ερείπιο. Ήθελα όμως γυρίζοντας από το εξωτερικό να κάνω κάτι για την πατρίδα μου. Έφτιαξα μέσα σ' αυτό το κτίριο το εργαστήρι μου, το θέατρο Μαρία Κάλλας, το κομμωτήριό μου, μια αίθουσα εκθέσεων και το σπιτικό μου!
Τι αγαπάτε πιο πολύ στα Χανιά;
Τον κόσμο που με αγάπησε γιατί δεν ξέρω αν γνωρίζετε πως είμαι από το Ηράκλειο.
Συνέντευξη και φωτο της Ασπασίας Κουλύρα από το Limbo., το free press της Κρήτης.
σχόλια