Ραντεβού μετά τα μεσάνυχτα τιτλοφορήθηκε στα ελληνικά η γαλλική ταινία του Γιαν Γκονζάλες που έκανε πρεμιέρα στην ''Εβδομάδα των Κριτικών'' του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών: Κατά τη διάρκεια μιας νύχτας, ο Ματιάς και η αγαπημένη του, Αλί, που συζούν με την τραβεστί υπηρέτρια τους, οργανώνουν στο διαμέρισμα τους παρτούζα με την Τσούλα, τον Επιβήτορα, τη Σταρ και τον Έφηβο. Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες, που θα μπορούσαν να είναι καρτούν, παρουσιάζονται ως υπάρξεις εκκεντρικές και αλλόκοτες με κορυφαίους τον Επιβήτορα που καμαρώνει για το υπερμεγέθες πέος του και τη Σταρ που μπορεί να ''λειτουργήσει'' μόνο στο απόλυτο σκοτάδι. Μεσ' στο διαμέρισμα των Αλί - Ματιάς υπάρχει και ένα ''διαισθητικό juke-box'', που παίζει electro-dance κομμάτια, συμφώνως με την ψυχοσύνθεση των ατόμων που το ακουμπάνε κάθε φορά! Καθώς η βραδιά προχωράει, ο αρχικός σκοπός της ξεχνιέται και ο καθένας από τους παρευρισκόμενους αφηγείται την προσωπική του ιστορία μέσα από φλας-μπακ, τα οποία παραπέμπουν σε μεταφυσικά παραμύθια, άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε με ποίηση και λυρισμό. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του 36χρονου Γάλλου Γιαν Γκονζάλες - ντεμπούτο στις μεγάλου μήκους ταινίες - είναι σε πρώτη ανάγνωση μία ερωτική κωμωδία και σε δεύτερη μία αλληγορία για την αποξένωση των ανθρώπων και τον σύγχρονο σεξισμό. Διότι, μπορεί απ' τη μία οι υποψήφιοι της παρτούζας να περιεργάζονται το προσθετικό πέος του Επιβήτορα - Ερίκ Καντονά, απ' την άλλη όμως τα λόγια της νυμφομανούς Τσούλας - Ζυλί Μπρεμόν αποκτούν άλλο νόημα: Γεμίσαμε από παραταγμένα κενά κορμιά και μαραμένα συναισθήματα...Αισθητική Τιμ Μπάρτον στο φλας - μπακ με την ιστορία του Ματιάς και της Αλί, αξέχαστη η καρατερίστα Μπεατρίς Νταλ στο σύντομο ρόλο της ως βιτσιόζα δεσμοφύλακας του Επιβήτορα και κυρίαρχη παντού η μουσική των Μ83 του συνθέτη Άντονι Γκονζάλες, αδερφού του σκηνοθέτη.
Από τη Γαλλία και η δεύτερη ταινία, το Nos heros sont morts ce soir (ελλην. τίτλος Οι ήρωες μας ξεψυχούν απόψε) του Νταβίντ Περό, που ενθουσίασε τις Κάνες τον περασμένο Μάιο. Δύο φτωχοδιάβολοι - επαγγελματίες παλαιστές του κατς, που κάνει θραύση στο Παρίσι του 1963, τα βάζουν με τον υπόκοσμο, ο οποίος κρύβεται πίσω από τη βιτρίνα του εν λόγω λαϊκού θεάματος. Το τίμημα που πληρώνουν είναι πολύ σκληρό, ειδικά για τον έναν που θα χάσει τη ζωή του. Με μία εξαιρετική ασπρόμαυρη εξπρεσιονιστική φωτογραφία και με μία στυλιζαρισμένη δυνατή σκηνοθεσία, ο Περό έφτιαξε ταινία εποχής - κλείσιμο του ματιού στα γαλλικά film noir των 60s. Με διάχυτη τη γαλλική pop των χρόνων εκείνων, ακόμη και με αναφορές στον τότε πρωτοεμφανιζόμενο Σερζ Γκένζμπουργκ, καθώς και με άρτια σκηνικά - κοστούμια, η ταινία αποτελεί ουσιαστικά ένα καυστικό σχόλιο για το τι μπορεί να κρύβεται πίσω από ένα δημοφιλές άθλημα και το πόσο υποβαθμισμένη είναι στην πραγματικότητα η ανθρώπινη ζωή στο βωμό του ευκαιριακού χρήματος.
* Με αυτές τις δύο ταινίες ξεκίνησαν οι δημοσιογραφικές προβολές και το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας.
** Το Ραντεβού μετά τα μεσάνυχτα προβάλλεται απόψε στις 19.30 στην Odeon Όπερα - Αίθουσα 1 και το Οι ήρωες μας ξεψυχούν απόψε στις 22.30 στο Ideal.