Vogue εναντίον fashion bloggers: Aξιολύπητες και απελπισμένες - Να βρουν άλλη δουλειά να κάνουν

Vogue εναντίον fashion bloggers: Aξιολύπητες και απελπισμένες - Να βρουν άλλη δουλειά να κάνουν Facebook Twitter
8

Οι συντάκτριες της Vogue που μόλις είχαν γυρίσει από την Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο συγκεντρώθηκαν για να μιλήσουν για τις νέες κολεξιόν και τις εντυπώσεις του. Όσα ειπώθηκαν στο τραπέζι αυτό δημοσιεύτηκαν σε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του διάσημου περιοδικού. Οι επώνυμες αρθρογράφοι της Vogue περιγράφουν τα ρούχα της Donatella Versace, του οίκου Gucci και τα τις καινούργιες κολεξιόν των Ιταλών σχεδιαστών. Όμως η κριτική τους δεν σταματά σε όσα είδαν πάνω στις πασαρέλες. Οι συντάκτριες εξαπολύουν σφοδρή επίθεση εναντίον των fashion bloggers και με σκληρή, συχνά προσβλητική γλώσσα, ανοίγουν έναν "πόλεμο" που αυτή τη στιγμή έχει διχάσει τη μόδα.

Mερικά από τα επίμαχα αποσπάσματα στη Vogue:

"Σημείωση προς bloggers  που αλλάζουν από την κορυφή ως τα νύχια πληρωμένα σύνολα κάθε μια ώρα: παρακαλώ σταματήστε. Βρείτε άλλη δουλειά να κάνετε. Προαναγγέλλετε τον θάνατο του στιλ" έγραψε η Sally Singer, creative digital director του περιοδικού.

Μετά από λίγο παρενέβη και Sarah Mower, chief critic στο vogue.com: "Sally, το κομμάτι του επαγγελματία μπλόγκερ, μαζί με την επιθετικότητα των street photographers που τις συνοδεύουν, είναι τρομερό αλλά το πιο αξιοθρήνητο από όλα για αυτά τα κορίτσια είναι όταν βλέπεις πόσες φορές πηγαινοέρχονται απελπισμένες πάνω κάτω έξω από σόου, στην κίνηση, κινδυνεύοντας μέχρι και από ατύχημα, ελπίζοντας να τις φωτογραφίσουν".

Η Nicole Phelps, διευθύντρια του app του περιοδικού, περιέγραψε το "χάος του street style" ως θλιβερό. "Δεν είναι μόνο λυπηρό για τις γυναίκες που καμαρώνουν στις κάμερες με δανεικά ρούχα, είναι θλιβερό επίσης να βλέπεις πόσα πολλά brands συμμετέχουν", έγραψε.

Η Alessandra Codinha, fashion news editor, άσκησε επίσης κριτική στις bloggers επειδή πληρώνονται για να φορούν ρούχα με αντάλλαγμα να παραχωρούν χώρο στα brands στις ιστοσελίδες τους και τους λογαριασμούς τους στο Instagram. "Η όλη πρακτική των πληρωμένων εμφανίσεων και των δανεικών ρούχων είναι αηδία", σχολίασε, προσθέτοντας πως δεν είναι μια γιορτή του στιλ.

"Όλα έχουν να κάνουν με το να εμφανίζεσαι, να δείχνει γελοίος, να ποζάρεις, να γυροφέρνεις στη θέση σου τσεκάροντας συνέχεια τις ενημερώσεις στα social media, τρέχοντας, αλλάζοντας και ξανά από την αρχή... Είναι όλο πολύ ντροπιαστικό" πρόσθεσε και κατέληξε πως το να ψάχνεις για στιλ ανάμεσα σε fashion bloggers είναι τόσο παράδοξο όσο το να ψάχνεις για ρομαντισμό σε στριπ κλαμπ.

Το νέο καθεστώς της ψηφιακής εποχής και της κυριαρχίας των social media έχει κάνει πολλές fashion bloggers τόσο επιδραστικές και διάσημες που πολλοί οίκοι δεν θα τολμούσαν να τις δυσαρεστήσουν.

Αν και το αναγνωστικό κοινό της Vogue είναι τεράστιο και εξαιρετικά διευρυμένο, οι fashion bloggers έχουν επίσης έναν σκληρό πυρήνα θαυμαστών και μεγάλη δύναμη στα social media. To άρθρο της Vogue πυροδότησε σφοδρές αντιδράσεις και τα "θύματα"αντεπιτέθηκαν. Πολλά μεγάλα ονόματα όπως οι Susie Bubble και Bryanboy κατηγορούν τη Vogue για φθόνο και υποκρισία. Το νέο καθεστώς της ψηφιακής εποχής και της κυριαρχίας των social media έχει κάνει πολλές fashion bloggers τόσο επιδραστικές και διάσημες που πολλοί οίκοι δεν θα τολμούσαν να τις δυσαρεστήσουν.

Vogue εναντίον fashion bloggers: Aξιολύπητες και απελπισμένες - Να βρουν άλλη δουλειά να κάνουν Facebook Twitter
H Chiara Ferragni στο εξώφυλλο της ισπανικής έκδοσης της Vogue

Η Chiara Ferragni διατηρεί ένα από τα δημοφιλέστερα blogs μόδας και έχει πάνω από 6,5 εκατ, followers στο instagram ενώ σε κάθε επίδειξη έχει πάντα μια από τις περιζήτητες καρέκλες της πρώτης σειράς. Η Shea Marie που περιγράφει τον εαυτό της ως fashion influencer, designer, stylist, creative consultant..." έχει επίσης εκατομμύρια ακολούθους και ήταν μια από τις πρώτες που αντεπιτέθηκαν στην Vogue. "Το μόνο πράγμα που είναι «αξιολύπητο» εδώ είναι αυτό το γεμάτο ζήλια και υποκρισία άρθρο που μόλις δημοσιεύτηκε. Είστε ακριβώς το είδος των ανθρώπων που έχουν δώσει στον κόσμο της μόδας τη φήμη του αφιλόξενου και αδίστακτου χώρου που είχε στο παρελθόν. Ευτυχώς οι καιροί αλλάζουν ... Πίστευα πως ένα τόσο σημαντικό μέσο όπως η Vogue θα έδειχνε σεβασμό στους νέους επαγγελματίες, αντί να τους υποβαθμίζει." αναφέρει σε μια δήλωσή της. Επιπλέον υπενθυμίζει στην Vogue πως για να πουλήσει περιοδικά, έχει κάνει μέχρι και πρωτοσέλιδο την διάσημη fashion blogger Ferrangi.

Η Shea Marie, στιλίστρια και blogger δημοσίευσε μια φωτογραφία της από το ίνσταγκραμ της Vogue και σημειώνει πως αυτή είναι η πιο σχολιασμένη του λογαριασμού, ενώ πολλοί ακόμη δημοσιογράφοι που ασχολούνται με τη μόδα πήραν επίσης θέση απέναντι από τηω Vogue. To hypebeast.com κάνει λόγο για κοντόφθαλμη και εκτός πραγματικότητας οπτική σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα αυτές τις μέρες. "Οι bloggers βγάζουν χρήματα με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και τα περιοδικά - με την επιρροή τους σε αντάλλαγμα χρήματα από τις εταιρείες, Η διαφορά μεταξύ τους είναι πως οι μεν τα φοράνε και φωτογραφίζονται και οι δε τα χρησιμοποιούν σε κάποια φωτογράφηση..." αναφέρει το άρθρο το οποίο κάνει λόγο για ύπουλη στρατηγική της Vogue, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να ανακτήσει ένα κομμάτι της επιρροής.

Με πληροφορίες από Vogue/ Guardian/ Hypebeast

8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Μόδα μόδα μόδα αχ αυτή η μόδα...Όταν ήμασταν μικρές παίρναμε περιοδικά τύπου Elle, Vogue κτλ και θαυμάζαμε τα μοντέλα και τα ρούχα. Ωστόσο μέναμε μόνο στο θαυμασμό. Γιατί τα ρούχα ναι ήταν καλά στυλαρισμένα αλλά το 95% του πληθυσμού δε θα έδινε 2000 ευρώ για μια τσάντα. Ή μάλλον δεν έχει να τα δώσει. Αυτά τα περιοδικά πλάσαραν πάντα την πολυτέλεια λες και είναι κάτι που το έχουν όλοι. Μετά ήρθαν οι fashion bloggers. Ήταν σα να έγραφε η φίλη σου για κάποια ρούχα που της άρεσαν. Ήταν πολύ πιο προσητές και έδιναν περισσότερη σημασία στο στυλ παρά τις εταιρίες των ρούχων. Σαφώς οι οίκοι τους πλασάρουν ρούχα προς διαφήμηση ωστόσο δεν παύουν να διατηρούν την προσωπική τους ταυτότητα. Κάποιες δε πολύ πετυχημένες έχουν ψοφίσει στη δουλειά (ταξίδια, άρθρα κτλ) με αντάλλαγμα φυσικά πολλά χρήματα. Όπως είπε και κάποιος πιο πάνω δεν έχει νόημα να πουν οι συντακτριες τις fashion bloggers αξιοθρήνητες όταν τα άρθρα που δημοσιεύουν στο site της Vogue έχουν άθλιο και πολλές φορές ρηχό περιεχόμενο. Προσωπικά τη σελίδα της Vogue την έκανα unfollow στο facebook, όχι όμως τις fashion bloggers.
Μόνο που θα είχε κάποιο μεγαλύτερο βάρος αν ακούγονταν (διαβάζονταν) αυτές οι κατηγορίες απέναντι στις μπλόγκερ από κάποιους που δεν έχασαν/χάνουν τίποτα από τον "εκδημοκρατισμό" της μόδας που επέφερε η εμφάνιση των fashion blogs. Αλλά έτσι είναι, όταν χάνεις το "προνόμιο" να είσαι ο μόνος που παράγει "στυλ", σε έναν κλειστό χώρο, βγάζεις χολή. Βέβαια μόνο οι σελέμπριτι "δικαιούνται" να παίρνουν τζάμπα ρούχα για να τα διαφημίσουν. Απλά δεν καταλαβαίνω προς τι ο χαρακτηρισμός "αξιοθρήνητο" από ένα περιοδικό που δημοσιεύει άρθρα τύπου "τι να φορέσετε στη συνάντηση με τον πρώην σας".
Αυτο που καταλαβα εγω ειναι πως οι bloggers συνηθως δεν εχουν ενα συγκεκριμενο κριτηριο ή επιπεδο, αλλα υιοθετουν οποιοδηποτε στυλ, αν τους τα σκασει η εκαστοτε εταιρια, ξευτιλιζοντας την εννοια της μοδας. Από τη μια καλα κανουν γιατι ο καθενας κοιταζει το ατομικο του συμφερον και πως θα επιβιωσει, καλα κ αυτα που λεει η δημοσιογραφος, αλλα αυτη καθε 1η του μηνος παιρνει τη μισθουρα απο το περιοδικο, οι αλλοι που ασχολουνται με το αντικειμενο, πρεπει να πεθανουν δηλ... Ασε που πλεον το ιντερνετ εχει γινει πιο επιδραστικο μεσο για τη νεολαια, απ' οτι τα περιοδικα. Ακομα το ιντερνετ ειναι το πιο αξιοκρατικο μεσο, γιατι δε χρειαζεται ουτε κονε, αν εχεις ταλεντο εισαι καλος σε ακολουθει ο κοσσμος και σε ζητανε οι εταιριες.
Η bloggers (που θελω να ειμαι ξεκαθαρη ουτε μου αρεσουν ουτε και ακολουθω καμμια) τι διαφορετικο κανουν απο τα περιοδικα; πολλες εταιριες που διαφημιζονται στις illustration σελιδες περιοδικων δεν λειτουργουν καν με ηθικους τροπους (βλεπε παιδικη εργασια στις χωρες παραγωγης τον υφασματων και αξεσουαρ που χρησιμοποιουν πολλοι οικοι μοδας), δεν ειναι παντα καλογουστες, επιβαλλουν εικονες που εχουν οδηγησει κοπελες απο την ανορεξια και τη βουλημια μεχρι και την αυτοκτονια....Ας μην κρυβομαστε... οι bloggers εχουν επηρρεασει τα εισοδηματα των περιοδικων και για αυτο και τοσο ... μενος κατα τους!
Αξιοθρηνιτο το να μπορείς να βγαλεις λεφτά απλα φορώντας ρούχα και μάλιστα σχεδιαστών και κανοντας κάτι που πραγματικα σου αρέσει και σε διασκεδάζει? Μαλλον ιδανικο.Get a life ..(μιας και ηδη ασχολειστε με τις ζωές αλλων σαφως πιο ενδιαφερόντων ατόμων για τα οποία συντασετε)
Είναι το ίδιο πράγμα για το οποίο κράζουν πολλοί τις youtubers που τους στέλνουν δωρεάν προϊόντα οι εταιρείες. Όταν σε πληρώνουν, δεν μπορείς να πεις τη γνώμη σου ελεύθερα. Όταν η εταιρεία σου στέλνει το κραγιόν, δεν μπορείς να πεις ότι σου ξηραίνει τα χείλη. Ή ότι η λακ καταλήγει να σου λαδώνει τα μαλλιά. Από την άλλη όμως, είναι μια δουλειά και αυτό.
Ενω τα περιοδικα τι διαφορετικο κανουν απο αυτο;; Πληρωνονται και διαφημιζουν.... απλα εχασαν δουλεια απο τις bloggers (που στο κατω κατω δεν στοιχιζουν ΤΙΠΟΤΑ στο κοινο) και γιαυτο ενοχληθηκαν...