Το νέο ΕΜΣΤ ανοίγει σταδιακά με περιοδικές εκθέσεις

Το νέο ΕΜΣΤ ανοίγει σταδιακά με περιοδικές εκθέσεις Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας
0

Το σταδιακό άνοιγμα του νέου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης προανήγγειλε χθες σε συνέντευξη Τύπου η διευθύντρια του μουσείου, Κατερίνα Κοσκινά.

Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα ένα τμήμα τού ήδη ολοκληρωμένου κτιρίου, που αφορά τον χώρο παρουσίασης των περιοδικών εκθέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η  πρώτη, ανοιχτή στο κοινό, περιοδική έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 31 Οκτωβρίου.

Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του ΕΜΣΤ με το φλαμανδικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας κι έχει τίτλο «Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα-Αμβέρσα». Παρουσιάζει 70 έργα Ελλήνων και Βέλγων καλλιτεχνών, διαρθρωμένα σε 22 θεματικές ενότητες.

Εξίσου και η συνεργασία του ΕΜΣΤ με την documenta το 2017, όπως και η διαδικτυακή έκθεση Empty Pr(oe)mises - ένα πρότζεκτ για την παρουσίαση του ΕΜΣΤ στα ψηφιακά μέσα (από τις 7 Οκτωβρίου) σκιαγραφούν τον προσανατολισμό του ΕΜΣΤ έως τα εγκαίνια του.

«Σήμερα είναι μια ωραία ημέρα, γιατί το κτίριο ανοίγει ευρύτερα, γίνονται συνέργειες, το υπουργείο Πολιτισμού είναι κοντά στο ΕΜΣΤ, στον κόσμο των εικαστικών» χαιρέτησε ο υπουργός Πολιτισμού Αρ. Μπαλτάς, μιλώντας στην προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου.

Ωστόσο, το βασικό ερώτημα της χθεσινής συνέντευξης Τύπου ήταν το πότε θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια του νέου ΕΜΣΤ.

 «Αν εννοείτε με φωταψίες του κτιρίου και κόψιμο κορδέλας, στην χειρότερη περίπτωση σε ένα χρόνο. Θα μπορούσαμε να παραμένουμε κλειστά έως ότου λυθούν όλες οι γραφειοκρατίες, γίνουν όλες οι προσλήψεις του προσωπικού με ΑΣΕΠ, κ.ο.κ. Επειδή στην τέχνη το πιο σημαντικό είναι το ταξίδι, η προετοιμασία, επιλέξαμε μια ενδιάμεση λύση προκειμένου να ξεκινήσει όλο το εγχείρημα», ήταν η απάντηση που έδωσε η διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά, κάνοντας παράλληλα τον απολογισμό πεπραγμένων του 2015-2016 και ανακοινώνοντας τον προγραμματισμό του 2016-2017.

Σ' αυτή τη μεταβατική περίοδο του ΕΜΣΤ, κάποιες εκκρεμότητες έχουν λυθεί, όπως η ολοκληρωτική παραλαβή του κτιρίου στο κοινό και η έγκριση, μετά από αναβολές και καθυστερήσεις, της μουσειολογικής- μουσειογραφικής μελέτης από το Συμβούλιο Μνημείων.

Το νέο ΕΜΣΤ ανοίγει σταδιακά με περιοδικές εκθέσεις Facebook Twitter
Nick Paleologos / SOOC

Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του μουσείου εγκρίθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και βρίσκεται στο γενικό λογιστήριο του κράτους.

Τα οικονομικά του μουσείου ενισχύθηκαν με έκτακτη επιχορήγηση ύψους 4,5 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Με την πρώτη δόση που εκταμιεύτηκε, εξοφλήθηκαν παλαιότερες εκκρεμότητες, και ακολουθεί η εκταμίευση του υπόλοιπου ποσού εντός του 2017 και εκδόθηκε η απαλλακτική για το ΕΜΣΤ απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών στην αγωγή της Εταιρείας ΒΙΟΤΕΡ ΑΕ».

Αυτά είναι τα ευχάριστα νέα, όπως είπε η κ. Κοσκινά. Γιατί το βασικό πρόβλημα της στελέχωσης του μουσείου παραμένει και αποτελεί προαπαιτούμενο της δωρεάς του Ι. Νιάρχου για τις εκθεσιακές υποδομές των μόνιμων συλλογών του ΕΜΣΤ.

Από τους 96 εργαζόμενους που χρειάζεται το μουσείο έχουν προσληφθεί 50 άτομα με απόσπαση από άλλους οργανισμούς - όχι μέσω ΑΣΕΠ - και χωρίς να καλύπτονται οι απαιτούμενες ειδικότητες.

Παρών στη συνέντευξη Τύπου ήταν ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης της Αμβέρσας, ο οποίος χαιρέτησε τη συνεργασία των δύο φορέων: «Το ΕΜΣΤ προσπαθεί να βρει την εγγύτητα της τέχνης, τους συσχετισμούς και τις διαφορές των καλλιτεχνών. Μπορεί ο καλλιτεχνικός και κοινωνικός διάλογος ανάμεσα σε δύο χώρες να μην είναι θεαματικός, είναι όμως ουσιαστικός» σχολίασε ο Μπαρτ Ντε Μπάερ.

Για τον διευθυντή της documenta 14 Άνταμ Σίμτζικ, η συνεργασία της documenta του Κάσελ με το ΕΜΣΤ, που ξεκίνησε το 2014 με την πρώην διευθύντρια του μουσείου 'Αννα Καφέτση και συνεχίζεται με την Κατερίνα Κοσκινά, είναι όπως είπε «μια μοναδική ευκαιρία συμμετοχής σε μια διαδικασία να μετατραπεί το μουσείο σε χώρο συζήτησης όσο και σε ώρο μιας σημαντικής συλλογής σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς τέχνης. Το Μουσείο είναι όχημα που προβάλλει τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας» .

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.