Τα σπίτια μας ήσαν τα πιο όμορφα
γιατί ήσαν τα πιο ελεύθερα
Τι θα πει ελευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν που έλεγε ο Μισέλ; Ο οποίος Μισέλ ζούσε σ’ ένα από τα πιο όμορφα σπίτια που είχε δει ποτέ του ο Οδυσσέας Γεωργίου. Ομοίως και ο Καρούζος. Ο οποίος Καρούζος έλεγε: Η ζωή δεν έχει πώμα, και ζούσε σε ένα από τα πιο όμορφα σπίτια που είχε δει ποτέ του ο Οδυσσέας Γεωργίου. Ήσαν σπίτια ελεύθερα. Και γι’ αυτό, όμορφα. Σ’ αυτά τα σπίτια άνθιζε το χιούμορ, γιατί ήσαν ελεύθερα. Σε τέτοια σπίτια, άνθισε εκείνο το κίνημα: ο Ηλεκτρολεττρισμός. Και επειδή ήσαν εκείνα τα σπίτια ελεύθερα, ο Ηλεκτρολεττρισμός άνθισε ερήμην τους. Οι κακές γλώσσες λένε ότι άνθησε και ερήμην του.
Ο Οδυσσέας Γεωργίου ενεπλάκη. Ο Οδυσσέας Γεωργίου διετέλεσε Ηλεκτρολεττριστής, καίτοι κρυφό μέλος. Ο Οδυσσέας Γεωργίου συνέγραψε τα Ηλεκτρολεττριστικά Χρονικά, εξακόσιες (600!) σελίδες όπου καταγράφονται οι δραστηριότητες του κινήματος (όλες εξωφρενικές). Η Μεταπολίτευση είναι ένα γλέντι που έχει ξεχάσει να τελειώσει. Η εφηβεία είναι επάγγελμα. Τα ντοκουμέντα βοούν. Σα δε ντρεπόμαστε!
Ακολουθούν δύο Ηλεκτρολεττριστικά Χρονικά (και ο νοών νοείτω νοερώς):
1. Υπερβαίνει τις εφτακόσιες είκοσι εννέα σελίδες το νέο έργο/ποταμός του παλαιότερα γνωστού ως Mister Minimal και ακόμα παλαιότερα ως Dr Beat και πιο παλαιότερα ακόμα ως Μαιτρ της Διακριτικής Τοπιογραφίας, Μάνου Γιαννόπουλου (Αθήνα, 1963). Ο οίκος που αναλαμβάνει την έκδοση του εγχειρήματος δεν είναι ένας οίκος αλλά τρεις οίκοι (προς το παρόν επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους) οι οποίοι συνασπίστηκαν ακριβώς για να φέρουν σε πέρας τον όγκο και την πολυπλοκότητα της εργασίας. Ο τίτλος του βιβλίου είναι, επίσης, και σε αντίθεση με ό,τι έως τώρα αναμέναμε από τον ολιγογράφο συγγραφέα, εξόχως μαξιμαλιστικός. Ιδού: Ιστορίες που Δεν Θα Άλλαζαν Ακόμα κι Αν Άρεσαν Σε Μερικούς Ανθρώπους Που Καταπιάστηκαν Διασχίζοντας τη Θάλασσα απ’ το Σύνδρομο του Κάιν ίσαμε την Αφρική με τις Λεπτομέρειες για τον Σκληρό Δίσκο ενώ ήταν Καλοκαίρι και Παρέμεναν Orphan τα Drugs. Σε ερώτησή μας για το τι μεσολάβησε ώστε να μεταστραφεί προς τον άκρατο μαξιμαλισμό ένας λαμπίκο μινιμαλιστής, ο Γιαννόπουλος ξέσπασε σε οχετό ύβρεων ωρυόμενος να πάρουμε πίσω και τον «άκρατο» και τον «μαξιμαλισμό» απειλώντας να μας μηνύσει. Όταν ηρέμησε (ύστερα από προσφορά μας μίας κάσας whiskey Teachers), σκούπισε με μια όχι ακριβώς προβλεπόμενη κομψή κίνηση τα πρώην αφρισμένα χείλη του και αποφάνθηκε: «Οι λέξεις λένε. Εγώ είπα».
2. Ο Νικόλαος Βελής (Βογατσικό, 1960) άσπονδος φίλος του Μάνου Γιαννόπουλου και παλαιότερα συνοδοιπόρος του στο βραχύβιο (και ολέθριο για ορισμένους) κίνημα Σκωπτικός Αποδεδειγμένος και Εγκεκριμένος Ηλεκτρολεττρισμός, έστειλε στην Εφημερίδα των Συντακτών επιστολή με την οποία διατείνεται ότι, ανάμεσα στα 1999 και 2006, ο Γιαννόπουλος προδίδοντας τα ιδανικά του κινήματος διάβασε κρυφά, και μάλιστα κρατώντας σημειώσεις και εκπονώντας ολιγοσέλιδη (τι άλλο;) διατριβή, τα Άπαντα (έως τότε) του ποιητή των Σονέτων της Καμφοράς με τίτλο Ο Άλαλος Τρόπος όπου (ματαίως, ισχυρίζεται ο Βελής) ο Γιαννόπουλος επιχειρεί να αποδείξει ότι ο ποιητής των Σονέτων είναι κατ’ ουσίαν μινιμαλιστής αλλά υποδύεται τον μαξιμαλιστή, κρύβοντας μινιμαλιστικά θαυμάσια και λαμπερά πετράδια στα εκτεταμένα ποιήματά του. Ο Βελής, στην εν λόγω επιστολή του προς την Εφημερίδα των Συντακτών (ας σημειώσουμε ότι η καλή εφημερίδα δεν δημοσίευσε αυτή την επιστολή του Βελή, όπως και καμία από τις εκατόν είκοσι τέσσερις επιστολές που έχει στείλει ο διασαλευμένος πρώην μινιμαλιστής, πρώην Ηλεκτρολεττριστής, και τα λοιπά, στην καλή εφημερίδα) διατείνεται επίσης ότι δεν αληθεύει η είδηση σύμφωνα με την οποία ο Γιαννόπουλος ξεμέθυσε. Σε υστερόγραφο, τέλος, καταθέτει τη μαρτυρία ότι ένα βράδυ ο Γιαννόπουλος, ασεβώντας επαίσχυντα προς τα ιερά και τα όσια του Σκωπτικού Αποδεδειγμένου και Εγκεκριμένου Ηλεκτρολεττρισμού, είπε, απευθυνόμενος προς τον Βελή που έμπλεος χαράς του ανακοίνωσε την τεσσαρακοστή επανέκδοση του Εξώστη: «Δε μας γαμάς με τον Γονατά βραδιάτικα!» Γράφει ο Βελής, ψύχραιμα οφείλουμε να πούμε, στο υστερόγραφο της επιστολής που όπως και άλλες εκατόν είκοσι τέσσερις, ας επαναλάβουμε, αρνήθηκε να δημοσιεύσει η καλή εφημερίδα: «Πώς δηλαδή ξεμέθυσε αν μπερδεύει Καχτίτση και Γονατά κι αν μου μιλάει έτσι; Όχι, ήταν μεθυσμένος και παραμένει. Φοβάμαι δε, και θα παραμείνει».
Συνεχίζεται. Αύριο: Η Αλίκη Ντουφεξή-Πόουπ απήχθη από Ηλετρολεττριστές
σχόλια