Πάνω από το ένα τρίτο των ανθρώπων που πηγαίνουν στον κινηματογράφο είναι άνω των 50 ετών και θα μπορούσαν να αποτελέσουν το νέο "χρυσωρυχείο" για τους παραγωγούς του Χόλιγουντ, σύμφωνα με μια μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα με την ευκαιρία του κινηματογραφικού φεστιβάλ CinemaCon στο Λας Βέγκας.
Η μελέτη αυτή διενεργήθηκε από την εταιρεία Movio για λογαριασμό της αμερικανικής ένωσης συνταξιούχων AARP. Τα συμπεράσματά της διαψεύδουν την ιδέα σύμφωνα με την οποία οι νέοι συρρέουν στις κινηματογραφικές αίθουσες ενώ οι γονείς τους παρακολουθούν σίριαλ στην τηλεόραση.
Οι θεατές άνω των 50 ετών μπορεί "να συμβάλουν σημαντικά στην επιτυχία των ταινιών στο μποξ όφις", εκτιμά η Χίδερ Ναβρόσκι, η υπεύθυνη της AARP για τον τομέα των ταινιών που απευθύνονται σε ενήλικο κοινό. Και αυτό γιατί οι θεατές αυτοί "έχουν διαθέσιμο εισόδημα, περισσότερο χρόνο για ψυχαγωγία και είναι πολύ πιστοί σε ορισμένους ηθοποιούς, κατά συνέπεια είναι μια ηλικιακή ομάδα μεγάλης αξίας", εξήγησε.
Οι ερευνητές πήραν συνεντεύξεις από 500.000 Αμερικανούς που πήγαν στον κινηματογράφο τουλάχιστον μία φορά κατά την περίοδο από τον Αύγουστο του 2015 μέχρι τον Αύγουστο του 2016. Σύμφωνα με τα συμπεράσματά τους, αυτή η κατηγορία των θεατών άνω των 50 ετών συνέβαλε στην ανάδυση ενός είδους "σκληρών θρίλερ" με πρωταγωνιστές ηθοποιούς με μακρά καριέρα στο ενεργητικό τους. Πάνω από τους μισούς Αμερικανούς που είδαν τις ταινίες "Jack Reacher: Ποτέ μην γυρίζεις πίσω", "Η αρπαγή 3", "Ο άνθρωπος του Νοέμβρη" και "Το μονοπάτι του θανάτου" ήταν άνω των 50 ετών.
Το φαινόμενο αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι θαυμαστές των σταρ γερνούν μαζί με τους ηθοποιούς με τους οποίους μεγάλωσαν, όπως ο Λίαμ Νίσον, ο Κέβιν Κόστνερ ή ο Τομ Κρουζ. Μάλιστα, συνέβαλαν πολύ στην επιτυχία ταινιών όπως του "Πολέμου των Άστρων: Η δύναμη ξυπνά" αφού το 27% του κοινού της ήταν θεατές άνω των 50 ετών.
Το κοινό αυτό συμβάλλει επίσης στην επιτυχία ταινιών που, χωρίς αυτούς τους πιστούς θαυμαστές, θα δυσκολεύονταν πολύ να βρουν μια θέση στο μποξ όφις. Μια τέτοια ήταν η περίπτωση της ταινίας Sully του 86χρονου Κλιντ Ίστγουντ, με πρωταγωνιστή τον 60χρονο Τομ Χανκς: το 57% των θεατών ήταν άνθρωποι άνω των 50. Η ταινία στοίχισε μόνο 60 εκατομμύρια δολάρια αλλά έφερε έσοδα 124 εκατομμυρίων.
Μια καλύτερη εικόνα για τους θεατές αυτούς μπορεί να επηρεάσει όλη τη βιομηχανία του κινηματογράφου, από τις αποφάσεις των παραγωγών μέχρι το πού και πότε θα προβληθεί η ταινία, είπε ο Μάθιου Λίμπμαν, ο αντιπρόεδρος της Movio.
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ
σχόλια