Οργή στην Αίγυπτο για τη γυμνή φωτογράφιση μοντέλου στα αρχαία μνημεία

Οργή στην Αίγυπτο για τη γυμνή φωτογράφιση μοντέλου στα αρχαία μνημεία Facebook Twitter
7

Ένα μοντέλο από το Βέλγιο εξόργισε τους Αιγυπτίους μετά την δημοσιοποίηση της γυμνής φωτογράφισης που έκανε με φόντο τα αρχαία αιγυπτιακά μνημεία.

Η Marisa Papen δημοσίευσε τις φωτογραφίες στην ιστοσελίδα της, ισχυριζόμενη ότι έχουν ληφθεί δίπλα στις παγκοσμίου φήμης πυραμίδες της Γκίζας κοντά στο Κάιρο και στον ναό του Καρνάκ στο Λούξορ.

Το Αιγυπτιακό Υπουργείο Αρχαιοτήτων αμφισβήτησε την εγκυρότητα των εικόνων και προσπάθησε αρχικά να υποβιβάσει το θέμα. «Είναι πιθανό ότι οι φωτογραφίες να είναι ψεύτικες ή να έχουν ληφθεί πολύ καιρό πριν και να δημοσιεύθηκαν πρόσφατα», ανέφερε το υπουργείο σε δήλωση η οποία προσθέτει πως «Δεν έχει πραγματοποιηθεί τέτοια φωτογράφιση σε κανένα αρχαιολογικό χώρο». Ο βουλευτής Ahmad Idriss δήλωσε ότι θα θέσει το ζήτημα στο κοινοβούλιο αυτή την εβδομάδα. «Το περιστατικό αυτό αποτελεί απαράδεκτη υποβάθμιση της ιστορίας της Αιγύπτου και των διαχρονικών αρχαιοτήτων που αποτελούν κληρονομιά ολόκληρης της ανθρωπότητας», ανέφερε ο βουλευτής σε δήλωση. Αρκετοί Αιγύπτιοι επιτέθηκαν στην Papen με οργισμένα μηνύματα στο διαδίκτυο.

Η δημόσια σεξουαλικότητα και το γυμνό είναι κοινωνικά απορριπτέες συμπεριφορές και τιμωρούνται σύμφωνα με το νόμο στην Αίγυπτο. Η Papen είναι γνωστή για τις γυμνές φωτογραφίσεις που έχει κάνει σε εξωτικές περιοχές σε όλο τον κόσμο. Η ίδια λέει ότι οι φωτογραφίες ελήφθησαν από έναν φίλο κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Αίγυπτο τον Απρίλιο. Το κόνσεπτ των φωτογραφιών ήταν εμπνευσμένο από τον φίλο της και ήθελε να αναδείξει την αρχαία Αίγυπτο όπως λέει το μοντέλο.

Η Papen πρόσθεσε ότι οι φρουροί ασφαλείας τη συνέλαβαν στο Καρνάκ και ότι ο φωτογράφος διέγραψε τις εικόνες για να αποφύγει περαιτέρω προβλήματα με την αστυνομία. Αλλά παραπέμφθηκαν στο δικαστήριο. «Συνεχίσαμε να παίζουμε το ρόλο των ηλίθιων τουριστών που δεν είχαν ιδέα πως το να χορεύουν γυμνοί σε αιγυπτιακό έδαφος δεν ήταν επιτρεπτό», αναφέρει το 25χρονο μοντέλο.

Ο δικαστής διέταξε την απελευθέρωσή τους, προειδοποιώντας τους να μην κάνουν ποτέ ξανά κάτι τόσο επαίσχυντο ενώ αργότερα ο φωτογράφος κατάφερε να ανακτήσει τις εικόνες που είχε προσωρινά διαγράψει. Ωστόσο αναφέρει πως πέρασαν μια ολόκληρη μέρα σε κελί και πως ήρθαν αντιμέτωποι με πολύ άσχημη συμπεριφορά.

Τα αιγυπτιακά μίντια έχουν πάντως αναδείξει το θέμα και την ένταση που προκάλεσε και αναμένουν αυτή την εβδομάδα να δουν αν και πώς θα αναπτυχθεί η συζήτηση στο κοινοβούλιο.



Πολιτισμός
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα οκτώ πρώην βασιλικά οχήματα που θα εκτίθενται στο νέο μουσείο στο Τατόι

Πολιτισμός / Τέσσερις Rolls Royce και ακόμη έξι βασιλικά αυτοκίνητα συντηρήθηκαν για το νέο μουσείο στο Τατόι

Μουσείο Βασιλικών Αυτοκινήτων και Αγροκτηνοτροφικής Παραγωγής θα στεγάζεται στο Νέο Βουστάσιο του πρώην βασιλικού κτήματος, στο Τατόι - Δείτε βίντεο από την αποκατάσταση των ιστορικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM
Anne Morgenstern: Power Love

Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός / Επιθυμία, ταυτότητα και πολιτική διαπλέκονται στις εικόνες της Anne Morgenstern

Η K-Gold Temporary Gallery της Λέσβου παρουσιάζει την έκθεση «Power Love» της Γερμανίδας φωτογράφου Anne Morgenstern, της οποίας το βραβευμένο έργο εκτίθεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Αλμοδόβαρ, Μονομάχος και ελληνικό DIY σινεμά από αύριο στις αίθουσες

Πολιτισμός / Αλμοδόβαρ, Μονομάχος και ελληνικό DIY σινεμά από αύριο στις αίθουσες

Δυο ταινίες που περίμενε εδώ και καιρό ένα μεγάλο μέρος του σινεφίλ πληθυσμού κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, το «Διπλανό Δωμάτιο» του Πέδρο Αλμοδόβαρ και ο «Μονομάχος II» του Ρίντλεϊ Σκοτ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο διευθυντής του Camerimage είπε πως η συμπερίληψη θα ρίξει την ποιότητα του σινεμά και ο Στιβ ΜακΚουίν δεν πηγαίνει στο φεστιβάλ

Πολιτισμός / Ο διευθυντής του Camerimage είπε πως η συμπερίληψη θα ρίξει την ποιότητα του σινεμά και ο Στιβ ΜακΚουίν δεν πηγαίνει στο φεστιβάλ

Δεν μπορώ να ξεπεράσω αυτά που θεωρώ βαθιά προσβλητικά λόγια, δήλωσε ο σκηνοθέτης που θα βραβευόταν ως «Εξαίρετος Σκηνοθέτης»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Το 1928 η Νέλλυ φωτογράφισε γυμνή στην Ακρόπολη τη χορεύτρια, Μόνα Πάιβα.Έγινε σκάνδαλο και ο τύπος κατηγόρησε την καλλιτέχνη για βεβήλωση του αρχαιολογικού χώρου όμως παρά τις αντιδράσεις η φωτογράφος δεν πτοήθηκε.Επανέλαβε τη φωτογράφιση, με μοντέλο την Ουγγαρέζα χορεύτρια Νικόλσκα και σύμμαχος της Νέλλυ ήταν για ακόμα μια φορά ο διευθυντής της Ακρόπολης, που παρά την κατακραυγή, της έδωσε ξανά την πολυπόθητη άδεια.Η Αίγυπτος μάλλον είναι ακόμα στο 1928.
Βασικα ναι γυρισανε στο 1928, και αυτος είναι και ο λογος που δεν μπορεις να την αντιμετωπίζεις αφελως σαν να είναι στο Δυτικο 2017 επειδη τα προβληματα των προοδευτικων είναι τα προβληματα του 1928 και όχι του 2017 της Δυσης μηπως οι δρασεις δεν πρεπει να είναι ίδιες; μια μικρη διαφορα, γραφεις "ξανα εδωσε αδεια", η εν λογο μοντελα πήρε αδεια; οχι μονο δεν πήρε αλλα εν γνωση της ομολογει πως κοροιδεψε τους εκει θεσμους. Τους ειπε ότι δεν ήξερε ότι να χορευεις δημοσια γυμνη είναι απαράνομο....λες και στο Βελγιο είναι νομιμο.Η Αιγυπτος δεν γελα πια με αυτα: https://www.youtube.com/watch?v=_ZIqdrFeFBkΕχουν εξωφρενικη εξουσία οι αναχρονιστες για να πηγαίνει η καθε Βελγίδα και να τροφοδοτει εντάσεις που δεν θα τις λουστει, στο κοινοβουλιό τους εφτασε το θεμα.Οι Πυραμιδες της Αιγύπτου ΔΕΝ χρειαζόντουσαν την συμβολη ενος αλαζονικα εγωκεντρικα κακομαθημενου τεκνου της Δύσης που νομίζει ότι επειδη γεννήθηκε και μονο εχει το δικαιωμα να κανει ότι του κ...σει σε οποιοδήποτε μερος του πλανητη αγνοώντας τις συνεπειες και μαλιστα με τον μανδυα της "πολιτισμικης ευαισθησιας".Η συσχετιση της Papen με τις Παιβα/Νικολσκα δεν στεκει σε οποιοδήποτε επιπεδο...η Αιγυπτος δεν έχει προβλημα συντηριτικου πουριτανισμου αλλα πολιτιστικου ολοκληρωτισμου απο αναχρονιστες με τον πουριτανισμο να είναι απλος ενα σκελος αυτου.
Συμφωνώ στα περισσότερα αλλά μια και δεν ζω στην Αίγυπτο δεν ξέρω αν αυτό που λέτε "η Αίγυπτος δεν έχει πρόβλημα συντηρητικού πουριτανισμού άλλα πολιτιστικού ολοκληρωτισμού από αναχρονιστές με τον πουριτανισμο να είναι απλος ενα σκελος αυτού" είναι το μόνο πρόβλημα σε αυτή την χώρα που κυβερνά ένας δικτάτορας που ανέτρεψε έναν εκλεγμένο ισλαμιστή. Επίσης αν στην Γαλλία έζησα μόνο δύο χρόνια μπορώ να πω με βεβαιότητα πω η Ελλάδα ούτε του 1928 ούτε του σήμερα είναι δυτική χώρα ασχέτως τι πιστεύουμε εμείς.
"Τους ειπε ότι δεν ήξερε ότι να χορευεις δημοσια γυμνη είναι απαράνομο....λες και στο Βελγιο είναι νομιμο."Τώρα μου το χαλάς. Κι ότι έκλεισα εισιτήρια για Βέλγιο να δω γυμνούς χορευτές στους δρόμους των Βρυξελλών.
Ελα ρε κοπελια που ήθελες να αναδείξεις τον Αιγυπτιακο πολιτισμο....αναφέρεται ως ενας απο τους μεγαλυτερους της κλασσικης περιόδο και περίμενε εσενα για να αναδειχθει.Οι φωτο που είναι εκτος αρχαιολογικων χωρων είναι οκ, αλλα εκεινες που είναι μεσα στα αρχαία...χωρις αδειοδοτηση απο τον αρχαιολογικό του θεσμο είναι φαουλ. Ξαφνικα όλοι έχουν μια τρεμουλα να αναδείξουν παγκοσμίως γνωστα και σημαντικα πολιτισμικα θαυματα και παραδόξως μη ευρωπαικων (μου κανει και λιγο αποικιοκρατικη λογικη, θα ερθω εγω ο δυτικος και θα κανω ότι θελω και μαλιστα θα το παιξω και τρελιτσα..."δεν ήξερα ότι απαγορευεται να χορευεις γυμνος") μεταξυ κατεργαρεων ειλικρίνια, εσεις θελατε να αναδειχτήτε απο αυτα όχι το αντιθετο.Το ότι τα μονα που ενδυνάμωσε είναι την καριερα της και τους αναχρονιστες της Αιγυπτου εις βαρος των προοδευτικων, δεν το λογιάζει, δεν πειράζει αξιζε η απολογία των προοδευτικων στους αναχρονιστες...πολιτισμικη επανασταση είναι αυτη και η κυρα μοντέλα στις επαλξεις. Ανόητοι ανθρωποι.