Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και η ανυπομονησία κορυφώνεται

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Η πρόσοψη του μουσείου Frick στην Πέμπτη Λεωφόρο. Φωτ.: Frick Collection/ New York
0

Το Frick ανακοίνωσε την ημερομηνία επαναλειτουργίας του και μαζί την πρώτη του έκθεση τον Ιούνιο με τίτλο «Vermeer's love letters» σε μία από τις νέες αίθουσες.

Μετά από πέντε χρόνια που διήρκεσε η ανακαίνισή του από το γραφείο Selldorf Architects, κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμεινε κλειστό, η New York's Frick Collection θα καλωσορίσει και πάλι το κοινό στην Gilded Age έπαυλη στο Upper East Side, που πλέον έχει επεκταθεί.

«Οι οικείες συναντήσεις με εμβληματικά έργα τέχνης παραμένουν ο ακρογωνιαίος λίθος της εμπειρίας Frick», είπε ο διευθυντής Ian Wardropper, που τόνισε ότι συνεργάστηκε με πολλούς αρχιτέκτονες, ειδικούς συντηρητές, επιμελητές, τεχνίτες και αναρίθμητο προσωπικό από μουσεία και βιβλιοθήκες για την αποκατάσταση του αρχικού αρχοντικού, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν νέες γκαλερί και διαμορφώθηκαν δημόσιοι χώροι.

Το έργο, το οποίο κόστισε 330 εκατομμύρια δολάρια, συνδέει το μουσείο με τη Frick Art Research Library και το ανακαινισμένο πλέον αναγνωστήριό της, δημιουργώντας μια απρόσκοπτη εμπειρία για όσους επισκέπτονται τα παραρτήματα του ιδρύματος. Η επέκταση περιλαμβάνει και τη μετατροπή ενός υπάρχοντος υπόγειου θόλου σε αμφιθέατρο 220 θέσεων.

Μετά από πέντε χρόνια που διήρκεσε η ανακαίνιση του μουσείου από το γραφείο Selldorf Architects, κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμεινε κλειστό, η New York's Frick Collection θα καλωσορίσει και πάλι το κοινό στην Gilded Age έπαυλη στο Upper East Side, που πλέον έχει επεκταθεί.

Για πρώτη φορά το κοινό θα μπορεί να επισκεφθεί τον δεύτερο όροφο του μουσείου, αρχικά το σπίτι της οικογένειας Frick, όπου μέχρι τώρα  ήταν τα γραφεία των υπαλλήλων του μουσείου.

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Η πρόσοψη του Frick Madison. Φωτ.: Joseph Coscia Jr./ The Frick

Η κρεβατοκάμαρα του ιδρυτή του μουσείου Henry Clay Frick, που για δεκαετίες αποτελούσε την αίθουσα συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου, τώρα μεταμορφώθηκε σε αίθουσα με έργα τέχνης όπως ο πίνακας «Lady Hamilton» του George Romney που στην αρχική χρήση του χώρου ως κρεβατοκάμαρα ήταν τοποθετημένος απέναντι από το κρεβάτι.

Στον δεύτερο όροφο υπάρχει το περίφημο Boucher Room με ξύλινη επένδυση και έργα του Γάλλου ροκοκό ζωγράφου François Boucher, που αποτελούσε μέρος του προσωπικού καθιστικού της κυρίας Frick, και η κρεβατοκάμαρα της κόρης τους, όπου θα εκτεθούν αναγεννησιακά πάνελ από χρυσό.

Σε μια νέα αίθουσα στον πρώτο όροφο θα γίνουν τον Ιούνιο τα εγκαίνια του μουσείου με την έκθεση «Vermeer's love letters» που θα ενώσει ξανά τρεις πίνακες του Johannes Vermeer: «Mistress and Maid» του Frick, «Love Letter» του Rijksmuseum και «Woman writing a letter, with her maid» της National Gallery της Ιρλανδίας.

Το παρατεταμένο κλείσιμο του Frick επέτρεψε τον άνευ προηγουμένου δανεισμό των τριών πινάκων του Ολλανδού ζωγράφου στο Rijksmuseum για την έκθεση-υπερπαραγωγή έργων του το 2023.

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
George Romney (1782), Lady Hamilton as Nature Φωτ.: Frick Collection/ New York
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Johannes Vermeer (ca. 1665–67), Mistress and Maid Φωτ.: Joseph Coscia Jr./ Frick Collection/ New York
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του δεύτερου ορόφου. Φωτ.: Selldorf Architects

Τα εγκαίνια του μουσείου θα είναι το κύκνειο άσμα του 73χρονου διευθυντή του, Ian Wardropper, που είναι σε αυτήν τη θέση από το 2011. Ο διάδοχός του, Axel Rüger, που προέρχεται από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου, θα αναλάβει την άνοιξη.

Ο Wardropper έπρεπε να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια για να δει το τεράστιο έργο, που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2014, να ολοκληρώνεται. Αρχικά, τα σχέδια του μουσείου προέβλεπαν την κατασκευή ενός εξαώροφου παραρτήματος στον χώρο του ιστορικού κήπου που σχεδίασε ο Russel Page. Αυτό πυροδότησε έντονες αντιδράσεις, εξαιτίας των οποίων το μουσείο αναγκάστηκε να αλλάξει πλάνο.

Τελικά, τα νέα σχέδια μπήκαν σε εφαρμογή το 2020. Η διάσωση του κήπου σήμαινε μια πιο μετριοπαθή επέκταση, της τάξης των 27.000 τετραγωνικών ποδιών. Βέβαια, σε συνδυασμό με τα 60.000 τετραγωνικά πόδια επαναχρησιμοποιημένου χώρου, το μικρό, αλλά αγαπημένο ίδρυμα μπόρεσε να πραγματοποιήσει ένα σημαντικό ποσοστό των απαραίτητων εκθεσιακών χώρων.

«Έχουμε εργαστεί προσεκτικά για να αναπτύξουμε το έργο ως συνέχεια τους υπάρχοντος ιστορικού ιστού, χρησιμοποιώντας ξεχωριστές, αλλά κατάλληλες σύγχρονες λεπτομέρειες στις προσόψεις και στους εσωτερικούς χώρους», δήλωσε η Annabelle Selldorf, διευθύντρια της Selldorf Architects.

«Πιστεύω ότι αυτός ο συνδυασμός παλιού και νέου θα κάνει τους ανθρώπους να νιώσουν ακόμα πιο ευπρόσδεκτοι καθώς ανακαλύπτουν για πρώτη φορά το Frick, τη συλλογή του και το όμορφο σκηνικό του, ή το ξαναεπισκέπτονται».

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του μουσείου όπως φαίνεται από την East 70th Street. Φωτ.: Selldorf Architects

Το κλείσιμο του Frick, φυσικά, διήρκεσε περισσότερο από το αναμενόμενο. Επίσης, ξεκίνησε νωρίτερα από το προγραμματισμένο, λόγω της πανδημίας που ξέσπασε τον Μάρτιο του 2020. Τελικά, βρήκε ένα προσωρινό «σπίτι» όταν το γειτονικό Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης αποφάσισε να μην ανοίξει ξανά το βραχύβιο Met Breuer. Η συλλογή Παλιών Δασκάλων του μουσείου, που συνήθως δεν ταξιδεύει, ταίριαξε εκπληκτικά με το αρχιτεκτονικό αριστούργημα του μπρουταλισμού στην οδό Μάντισον.

Η επέκταση, που θα αποκαλυφθεί σύντομα, αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αναβάθμιση του Frick από το αρχικό του άνοιγμα το 1935. Το ίδρυμα θα συνδεθεί με εκείνη την ιστορική στιγμή με μια εγκατάσταση λουλουδιών από πορσελάνη που παραγγέλθηκε στον Ουκρανό γλύπτη Vladimir Kanevsky (γεν. 1951) και είναι εμπνευσμένη από τις συνθέσεις που έγιναν για την περίσταση πριν από ενενήντα χρόνια.

Οι εορτασμοί για την έναρξη λειτουργίας του θα περιλαμβάνουν επίσης την επιστροφή της ζωντανής μουσικής στο Frick για πρώτη φορά μετά την πανδημία με ένα ανοιξιάτικο μουσικό φεστιβάλ δύο εβδομάδων με κλασικές και σύγχρονες συνθέσεις που επιμελείται ο Jeremy Ney, και «βασίζονται στη μακρόχρονη παράδοση της μουσικής δωματίου».

Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση της νέας πτέρυγας ειδικών εκθέσεων του μουσείου. Φωτ.: Selldorf Architects
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του μουσείου. Φωτ.: Selldorf Architects
Το μουσείο Frick ανοίγει ξανά τον Απρίλιο και όλοι ανυπομονούν Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του νέου αμφιθέατρου. Φωτ.: Selldorf Architects

Με πληροφορίες από New York's Frick Collection, Artnet, Selldorf Architects

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT