Ο Banksy αιφνιδιάζει τους Παριζιάνους με τις νέες του παρεμβάσεις

Ο Banksy αιφνιδιάζει τους Παριζιάνους με τις νέες του παρεμβάσεις Facebook Twitter
0

Με φόντο την εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι ο Banksy έκανε την πρώτη του καλλιτεχνική παρέμβαση στη γαλλική πρωτεύουσα.


Όσοι Παριζιάνοι πέρασαν έξω από τον σταθμό του μετρό Porte de la Chapelle, είχαν την τύχη να δουν πρώτοι από όλους το νέο έργο του καλλιτέχνη. 

Έως τον περασμένο Αύγουστο, στεγαζόταν εκεί το κέντρο υποδοχής μεταναστών, το «La Bulle» και ένας πρόχειρος καταυλισμός περίπου 2.700 μεταναστών που καταστράφηκε 35 φορές, πριν τελικά οι μετανάστες μπουν σε 2.000 πούλμαν με προορισμό κάποια προσωρινά καταλύματα. 

Έχοντας αυτό κατά νου, καθώς και την τρέχουσα αντιπαράθεση στο υψηλότατο δυνατό επίπεδο για τη μεταναστευτική πολιτική της ΕΕ, ο Banksy προχώρησε σε μία επανέκδοση ενός παλαιότερο έργο του με τίτλο «Go Flock Yourself».

Στο έργο, βλέπουμε ένα κορίτσι από την Αφρική που ζωγραφίζει μια βικτωριανή ταπετσαρία τοίχου πάνω από μια σβάστικα, και σχολιάζει το πώς οι πολιτικοί καμουφλάρουν εν δυνάμει φασιστικές πολιτικές.

Σε μια άλλη παρέμβασή του, ο Banksy απεικονίζει έναν κουστουμαρισμένο κύριο που με ένα κόκαλο δελεάζει ένα σκυλάκι με τρία πόδια ενώ πίσω από την πλάτη του κρύβει ένα πριόνι.

Στην τρίτη παρέμβασή του, ο Banksy καταπιάνεται με το εμβληματικό για τους Γάλλους έργο του Νταβίντ, «Ο Ναπολέων διασχίζοντας τις Άλπεις».  Ο Banksy καλύπτει τον αναβάτη με την ίδια του την κάπα.

Στις τελευταίες τρεις παρισινές παρεμβάσεις του, ο Banksy φέρνει τους αρουραίους - που είναι και το σήμα κατατεθέν του - πίσω στην πηγή έμπνευσής του (ο Παρισινός καλλιτέχνης δρόμου Blek Le Rat, με τους στένσιλ αρουραίους του, άσκησε μεγάλη επίδραση στον Banksy).

Σε μία από αυτές τις τελευταίες, ένας αρουραίος έχει καβαλήσει, ως όχημα, έναν φελλό από μπουκάλι σαμπάνιας που μόλις έχουν ανοίξει.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ