Τα καλοκαίρια στη Νέα Υόρκη μπορεί να είναι εξαιρετικά ζεστά και η πόλη λαμβάνει μέτρα για να μειώσει τις θερμοκρασίες μέσα στα κτίρια, μέσω ενός καινοτόμου προγράμματος το οποίο οι περισσότεροι δεν βλέπουν καν.
Από το 2009, η Νέα Υόρκη έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον 6,7 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια χρώματος σε δωρεάν αναβαθμίσεις που έγιναν σε στέγες σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, νοσοκομεία και κτίρια κατοικιών. Και συνεχίζει...
Το πρόγραμμα CoolRoofs προσέλαβε το περασμένο έτος 70 ανθρώπους για να εργαστούν στις στέγες οι οποίες καλύπτονται με ειδική, λευκή βαφή, γεγονός που μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εσωτερικές θερμοκρασίες των κτιρίων και να προσφέρει χαμηλότερο κόστος κλιματισμού, σύμφωνα με τις υπηρεσίες που εκτελούν το πρόγραμμα.
Γενικά, οι πόλεις είναι θερμότερες από τις αγροτικές περιοχές, επειδή οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι τους και τα σκυροδέματα απορροφούν θερμότητα. Οι τοπικές θερμοκρασίες στις πόλεις μπορεί να είναι υψηλότερες έως και πέντε βαθμούς Φαρενάιτ, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να αυξήσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, να προκαλέσουν θανάτους που σχετίζονται με τη θερμότητα και να αυξήσουν το κόστος κλιματισμού.
Οι ανοιχτόχρωμες στέγες με το ειδικό υλικό, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις πόλεις να δροσιστούν και να ανακουφίσουν από τα χειρότερα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής.
Μια μελέτη για τις στέγες των πόλεων του 2014, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι οι «δροσερές στέγες» θα μπορούσαν να μειώσουν τις θερμοκρασίες κατά περίπου 3 βαθμούς Κελσίου σε πόλεις όπως η Ουάσινγκτον ή η Νέα Υόρκη. Στην Καλιφόρνια, οι θερμοκρασίες στις πόλεις θα σημείωναν μεγαλύτερη πτώση από τους 3 βαθμούς.
Η Νέα Υόρκη δεν είναι η μόνη πόλη που χρησιμοποιεί λευκή βαφή για να μειώσει τις θερμοκρασίες. Το Λος Άντζελες δαπανά 40.000 δολάρια ανά μίλι για να βάψει τους δρόμους της πόλης λευκούς.
Η μαύρη ή σκουρόχρωμη άσφαλτος μπορεί να απορροφήσει μέχρι και το 95% των ακτίνων του ήλιου, αυξάνοντας τη θερμοκρασία των δρόμων έως και 150 βαθμούς Φαρενάιτ. Με λευκή βαφή, οι δρόμοι είναι 10 έως 15 βαθμούς πιο δροσεροί.
Όμως ορισμένοι εμπειρογνώμονες ανησυχούν ότι οι λευκές στέγες μπορεί να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να δροσιστεί μια πόλη, σύμφωνα με την εφημερίδα The New York Times. Δεν είναι σαφές, για παράδειγμα, εάν οι ανακλαστικές στέγες είναι πιο αποτελεσματικές από τη φύτευση δέντρων.
Ο καθηγητής του State University της Αριζόνα, Matei Georgescu αναφέρει ότι οι ανακλαστικές στέγες θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες σε μέρη όπως η Φλόριντα, όπου ο Georgescu και η ομάδα του διαπίστωσαν ότι το λευκό χρώμα οδήγησε σε λιγότερες τοπικές βροχοπτώσεις. Η βροχή μπορεί τυπικά να εξατμιστεί πίσω στον αέρα αφού πέσει στο έδαφος, επιτρέποντας τη νέα πτώση βροχής. Αυτή η διαδικασία οδηγείται από τη θερμότητα, οπότε η μείωση της θερμότητας μέσω της εφαρμογής λευκής βαφής θα αποτρέψει τόσο το νερό από την εξάτμιση όσο και την παραγωγή βροχής.
Οι επιστήμονες επίσης δεν πιστεύουν ότι οι αντανακλαστικές επιφάνειες μπορούν να εξαλείψουν την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Παρά την κριτική ορισμένων επιστημόνων, το πρόγραμμα CoolRoofs της Νέας Υόρκης είναι ισχυρό. Σύμφωνα με το Γραφείο Αειφορίας του Δήμαρχου, 2.500 τετραγωνικά πόδια βαμμένης οροφής μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα της πόλης κατά έναν τόνο εκπομπών.
Υπενθυμίζεται πως αντίστοιχο πείραμα έγινε φέτος και στην Αθήνα, αλλά με άδοξο τέλος....
σχόλια