Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Το θρυλικό μανεκέν Veruschka για τη Vogue, 1969.

Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια

0

Το τουρμπάνι είναι το στέμμα των Αράβων. Προφυλάσσει την κεφαλή από τον καυτό ήλιο και τη ζέστη της ερήμου αλλά όσο εξαπλωνόταν το Ισλάμ, εξαπλώθηκε και η χρήση του από τους νέους υποταγμένους στο Ισλάμ, Πέρσες και Οθωμανούς.


Η μόδα της Ανατολής συνέχισε να αποπλανά τη φαντασία των Ευρωπαίων και αργότερα έφτασε στις ΗΠΑ όπου έλαβε τις ίδιες διαστάσεις μυθιστορηματικής αίγλης.

Νεαρές κοπέλες έλαβαν μέρος σε Φεστιβάλ με την ονομασία "Περσικός Κήπος" στο Waldorf της Astoria, προκειμένου να συγκεντρώσουν έσοδα για το Catholic University στην Ουάσινγκτον.

- Κυριακή 30 Νοεμβρίου 1913, The New York Times.


Η ανατολίτικη αισθητική και κυρίως εκείνη που απευθύνεται στο γυναικείο φύλο, έπαψε να απασχολεί αποκλειστικά τις εύπορες τάξεις και προσγειώθηκε στις απαιτήσεις της μέσης γυναίκας. Από τη δεκαετία του '60, οι τάσεις της μόδας προώθησαν το γυναικείο τουρμπάνι, σε πολλές και διαφορετικές παραλλαγές. Με απλό δέσιμο ή περίτεχνο, με απαστράπτουσες καρφίτσες ή χωρίς, τα τουρμπάνια που μέχρι πρότινος φορούσαν οι σεΐχηδες, ιμάμηδες και μαχαραγιάδες έγιναν μέρος της γυναικείας γκαρνταρόμπας.

Προς τα τέλη της δεκαετίας του '60 και ενώ έχει ξεπηδήσει το κίνημα των Χίπις και οι πιο απέριττες φόρμες σε χτενίσματα και ρούχα, οι σχεδιαστές μόδας και τα διεθνή περιοδικά όπως η Vogue εντάσσουν το ethnic στυλ που σε μεγάλο βαθμό συνεπάγεται την Ανατολή και την Ινδία, χωρίς όμως να ταυτίζεται με το Ισλάμ.

Το τουρμπάνι της Ανατολής γίνεται οικείο και προσφιλές για κάθε γυναίκα παγκοσμίως.

 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
1960
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Σε περσικό κήπο
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Παρατηρούμε τα γυναικεία τουρμπάνια στον πίνακα ''Οι Οθωμανές''του Antoine de Favray.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Αριστερά, η Veruschka για τη Vogue, 1965. Δεξιά, η Sandra Peterson για τη Vogue, 1965.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Wilhelmina Cooper για τη Vogue, 1964.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Σοφία Λόρεν για τη Vogue, 1965.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η πριγκίπισσα του Μονακό, Grace Kelly.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
H Barbra Streisand για την ταινία ''On a clear day you can see forever'', 1970.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
H Janice Dickinson για τη Vogue, 1975.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
H Jerry Hall για τη Vogue στη Τζαϊπούρ της Ινδίας, 1976.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
H Marisa Berenson για τη Vogue, 1970.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Vogue, 1965.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Vogue, 1965.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Λίλη Παπαγιάννη με τουρμπάνι στην ταινία ''Δεσποινίς Διευθυντής'', 1964.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η μεγάλη στιχουργός Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου που δεν αποχωριζόταν το τουρμπάνι της. Δεξιά, η ηθοποιός Νένα Μεντή όπως ενσάρκωσε την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου στο ομώνυμο θεατρικό έργο.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Ιαπωνική έκδοση της Vogue, 2011.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Safia Tarzi με τουρμπάνι. Αφγανή σχεδιάστρια μόδας στις δεκαετίες '60 και '70.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Mozah Bint Naser με τουρμπάνια Valentino. Δεύτερη σύζυγος του πρώην εμίρη του Κατάρ και διευθύντρια του Qatar Foundation.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Isabella Rosellini με τουρμπάνι.
 Ανατολίτικα Υφαντά: Τουρμπάνια Facebook Twitter
Η Lady Gaga με τουρμπάνι.
Αρχείο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ