Όταν η Ikea ρώτησε χιλιάδες ανθρώπους για το σπίτι τους, αποκαλύφθηκε η άβολη πραγματικότητα της ζωής σήμερα

Όταν η Ikea ρώτησε χιλιάδες ανθρώπους για το σπίτι τους, αποκαλύφθηκε η άβολη πραγματικότητα της ζωής σήμερα Facebook Twitter
0

Κάθε χρόνο, η Ιkea Group και η INGKA Holding δημοσιεύουν μια ερευνητική έκθεση για τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι άνθρωποι και σχετίζονται με μια συγκεκριμένη πτυχή των σπιτιών τους.

Από το 2014, η έρευνα ασχολήθηκε με την πρωινή ρουτίνα, τα τρόφιμα και τις κουζίνες, και τις διαφωνίες στο σπίτι. Φέτος όμως, πήρε μια πιο υπαρξιακή τροπή που ασχολείται με τη μοναξιά και τις επιπτώσεις της ζωής στις πόλεις.

Πριν από δύο χρόνια, η εταιρεία ρώτησε χιλιάδες ανθρώπους για το πού αισθάνθηκαν πιο οικεία δηλαδή «σαν στο σπίτι τους».

Την εποχή εκείνη, το 20% των ατόμων δήλωσε όμως ότι δεν ήταν ο χώρος στον οποίο ζούσαν.

Δύο χρόνια αργότερα, ρώτησαν ξανά και διαπίστωσαν ότι ο αριθμός τους έχει αυξηθεί κατά 15%, κυρίως μεταξύ των ανθρώπων που ζουν στις πόλεις.

Με άλλα λόγια, το 35% των ανθρώπων που ζουν σε πόλεις δεν αισθάνονται «σαν στο σπίτι τους» στο ίδιο τους το σπίτι ή στο διαμέρισμά τους.

Άλλα στοιχεία από την έκθεση απεικονίζουν μια εικόνα αντιφατική ως προς τον παραδοσιακό ρόλο του σπιτιού.


Από τη μία οι άνθρωποι εκφράζουν την αίσθηση ότι ταιριάζουν εκτός των συμβατικών χώρων διαβίωσης, είτε στο πάρκο είτε στο σχολείο. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το ένα τέταρτο των ανθρώπων που ζουν με άλλους αισθάνονται πιο άνετα έξω από τα σπίτια τους συνολικά.

Ταυτόχρονα, οι χώροι διαβίωσης συνδέονται όλο και περισσότερο με τα μέσα διαβίωσης των ανθρώπων, συχνά δημιουργώντας εισόδημα: ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες εργάζεται περισσότερο από το σπίτι και ένα 25% ενοικιάζει επίσης τον χώρο του στην Airbnb.

Από την άλλη πλευρά,  το 53% των νέων οικογενειών δεν έχουν την αίσθηση ότι ανήκουν στο σπίτι τους. Μόνο το 57% των ανθρώπων που ζουν με την οικογένεια ή μόνοι τους, αισθάνονται το αντίστροφο και ο αριθμός τους μειώνεται στο 34% εάν ζουν με φίλους ή αγνώστους.

Ένα άτομο στη Ρώμη δήλωσε ότι πήγαινε να καθίσει στο αυτοκίνητό του στο δρόμο για να βρει μια φευγαλέα στιγμή «πνευματικής ιδιωτικότητας».

Δεν ήταν ο μόνος: Σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί (45%) πηγαίνουν στο αυτοκίνητό τους ή έξω από το σπίτι για να έχουν κάποια ιδιωτικότητα, γράφουν οι συγγραφείς. Παράλληλα, μόνο το 45% έχει την αίσθηση της ιδιωτικής ζωής ή της ασφάλειας. «Η ζωή στο σπίτι αλλάζει, βαθιά, σε όλο τον κόσμο», καταλήγει η έκθεση.

Αυτό συνδυάζεται με την έρευνα που πηγάζει από τις αρχές της δεκαετίας του 1900 σχετικά με την αλλαγή των ορισμών του σπιτιού. Αλλά αυτό που είναι συναρπαστικό για την έκθεση της Ikea, είναι ότι η ίδια η Ikea, απλά επειδή είναι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής επίπλων στη γη, έχει να διαδραματίσει κάποιο ρόλο εδώ.

Η εταιρεία έχει περισσότερα από 400 καταστήματα σε 25 χώρες και αναφέρει 936 εκατομμύρια επισκέψεις στα καταστήματά της πέρυσι. Λέγεται μάλιστα, αν και δεν μπορεί να επαληθευτεί, ότι ένας στους 10 Ευρωπαίους συλλαμβάνεται σε κρεβάτι της Ikea.

Τι έχει αλλάξει όμως σήμερα; Είμαστε όλο και περισσότερο οι ενοικιαστές και όχι οι ιδιοκτήτες των σπιτιών μας, γεγονός που καθιστά το οικονομικό και αναλώσιμο έπιπλο αναγκαιότητα.

Όπως επεσήμανε η συγγραφέας Sarah Amandolare πριν από μερικά χρόνια, το σπίτι έχει πλέον γίνει λιγότερο μόνιμο και πιο μεταβατικό από ποτέ και ως εκ τούτου έχουμε σταματήσει να σκεφτόμαστε τα σπίτια μας ως χώρο «αυτο-έκφρασης».

Με πληροφορίες από fastcompany.com

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΙΟΥΛΙΑ ΑΡΜΑΓΟΥ

Good Business Directory Vol.5 / Ιουλία Αρμάγου: Επιστήμη, βιωσιμότητα και εξωστρέφεια από μια ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί

Σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μιλά για την επιμονή της όσον αφορά την εξατομικευμένη φροντίδα του δέρματος, την έμφαση στη βιωσιμότητα, αλλά και την εξωστρέφεια, χάρη στην οποία η Juliette Armand βρίσκεται σε 42 χώρες(!).
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σάββας Χαραλαμπίδης

Good Business Directory Vol.5 / Βιώσιμο σύστημα υγείας επιτυγχάνεται με καινοτομία και σταθερό πλαίσιο συνεργασίας με την πολιτεία

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο Σάββας Χαραλαμπίδης, γενικός διευθυντής Ελλάδος, Κύπρου & European Distributor Μarkets της Gilead Sciences, χαρτογραφεί τους παράγοντες που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας στη χώρα μας.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Άκου την επιστήμη / Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Oι εξαρτήσεις, οι ψυχοδραστικές ουσίες και η απειλή μιας νέας πανδημίας. Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ, Άγγελος Χατζάκης, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
SOS, το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής

Radio Lifo / SOS, το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής

Τι είναι η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας; Πόσα παιδιά και έφηβοι έχουν; Είναι η ΔΕΠΥ διαταραχή της εποχή μας; Τι πρέπει να γνωρίζει ένας γονιός όταν το παιδί του παρουσιάσει σημάδια διάσπασης προσοχής; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την παιδοψυχίατρο Τέρψη Κόρπα και τον ψυχοπαιδαγωγό Χρήστο Σκαλούμπακα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
HIV: Στην Gilead δεν κάνουμε εκπτώσεις στην αλήθεια

Υγεία & Σώμα / HIV: Στην Gilead δεν κάνουμε εκπτώσεις στην αλήθεια

Η Βίκυ Τσάμη, Director Public Affairs, και ο Ιωάννης Κατσαρόλης, παθολόγος-λοιμωξιολόγος, Director Medical Affairs της Gilead Sciences, μιλούν για τις πρωτοβουλίες της βιοφαρμακευτικής εταιρείας που στόχο έχουν να προκαλέσουν την κοινωνία ώστε να σκεφτεί βαθύτερα, να αναμετρηθεί με τον φόβο και την άγνοια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Φλόγα που ζεσταίνει τις καρδιές των παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους

Υγεία & Σώμα / Η Φλόγα που ζεσταίνει τις καρδιές των παιδιών με καρκίνο και των οικογενειών τους

Ο παιδικός καρκίνος είναι μια πολύ δύσκολη δοκιμασία. Όμως καμιά οικογένεια δεν είναι μόνη γιατί έχει συμπαραστάτη εδώ και 42 χρόνια τη «Φλόγα», ενώ το ιατρικό οπλοστάσιο διευρύνεται με πρωτοποριακές θεραπείες που εφαρμόζονται στα ελληνικά νοσοκομεία και η χώρα αποκτά περισσότερους δότες μυελού των οστών.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
MOUTH TAPE

Υγεία & Σώμα / Μπορεί το κλείσιμο του στόματος με ταινία να βοηθήσει με το ροχαλητό και την υπνική άπνοια;

Εικόνες ανθρώπων που κοιμούνται με το στόμα τους κλεισμένο με ταινία έχουν κατακλύσει το Instagram και το TikTok, αλλά και την έβδομη σεζόν του δημοφιλούς ριάλιτι «Love is Blind».
THE LIFO TEAM