ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ πρώτης θητείας του, το σύμπαν του Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηριζόταν από μια ομοιόμορφη αισθητική: οι γυναίκες γύρω του είχαν όλες ογκώδη μαλλιά, extensions βλεφαρίδων, λεπτές σιλουέτες, μόνιμο μαύρισμα και φορέματα από το La Petite Robe της Chiara Boni. Αυτό το αναγνωρίσιμο στυλ που συναντά κανείς στην τροχιά του Τραμπ, έχει πλέον εξελιχθεί και έχει ως σήμα κατατεθέν το λεγόμενο «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο».
Ως γνωστόν, το Μαρ-α-Λάγκο είναι το καταφύγιο του Τραμπ στο Παλμ Μπιτς της Φλόριντα, ένα συγκρότημα που απέκτησε το 1985 και το οποίο, σύμφωνα με τον Joan López Alegre, καθηγητή επικοινωνίας στο Universitat Abat Oliba CEU στη Βαρκελώνη, είναι ιδανικό για την αισθητική του Αμερικανού προέδρου. «Ο Ντόναλντ Τραμπ έφυγε από τη Νέα Υόρκη επειδή εκεί θεωρείτο ένας κακόγουστος δισεκατομμυριούχος, ενώ στη Φλόριντα η αισθητική του αντίληψη έχει περισσότερο νόημα», λέει. «Ωστόσο, η απόφαση δεν είναι αισθητική, αλλά πολιτική. Όταν μετέφερε την κατοικία του από τον «Πύργο» (Trump Tower) στο Μαρ-α-Λάγκο, εγκατέλειψε μια πολιτεία με σταθερή Δημοκρατική πλειοψηφία για μια πολιτεία που τότε ήταν ακόμα "αμφίρροπη" και πλέον αποτελεί προπύργιο του Τραμπισμού. Το Μαρ-α-Λάγκο είναι ένα είδος θερινού Λευκού Οίκου, ενός "εναλλακτικού" Λευκού Οίκου με συγκεκριμένη αισθητική».
«Ενώ οι διασημότητες σήμερα επιλέγουν ένα διακριτικό και όσο το δυνατόν "μη παρεμβατικό" αισθητικό ρετούς επειδή θέλουν να μοιάζουν με τον πραγματικό τους εαυτό, ο Τραμπισμός κάνει το αντίθετο, σα να λέει: "Εσείς μπορεί να θέλετε να κρύψετε τις επεμβάσεις που έχετε κάνει, αλλά εμείς όχι"».
Αυτό που αποκαλείται «πρόσωπο του Mar-a-Lago» είναι μια μορφή η οποία έχει «περάσει» από υπερβολικό Botox, ορατά fillers προσώπου και ακραίο μαύρισμα. Τα κοινωνικά δίκτυα ήταν υπεύθυνα για το γεγονός ότι η τάση αυτή έγινε viral, καθώς έδειχναν το πριν και το μετά διάφορων επιφανών γυναικών του στενού κύκλου του Ντόναλντ Τραμπ, όπως η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής των Ρεπουμπλικανών Λάρα Τραμπ, η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, η εκλεκτή του Ντόναλντ Τραμπ για την θέση της πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, η γνωστή συνωμοσιολόγος Λόρα Λούμερ και η κυβερνήτης της Νότιας Ντακότα Κρίστι Νόεμ, αναδεικνύοντας τις εντυπωσιακές διαφορές στα πρόσωπά τους με την πάροδο του χρόνου. «Τα πρόσωπά τους είχαν όλα, κατά τη διάρκεια μιας απροσδιόριστης περιόδου, μεταμορφωθεί σε έντονα μακιγιαρισμένες, γωνιώδεις, υπερχειλισμένες, υπερβολικές, Φελινικές εκδοχές μιας τυπικής παρουσιάστριας του Fox News», σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του Hollywood Reporter, Julian Sancton. «Και δεν είναι μόνο οι γυναίκες: Λίγοι από εμάς μπορούν να θυμηθούν το περιεχόμενο της προεκλογικής ομιλίας του πρώην βουλευτή της Φλόριντα (και πρώην υποψήφιου υπουργού δικαιοσύνης) Ματ Γκετζ το περασμένο καλοκαίρι, τόσο πολύ είχαμε κολλήσει στη νέα εξωτική ανάταση τόξου των φρυδιών του».
«Η φούσκα του Τραμπ είναι ένα αντεπαναστατικό κίνημα που εκμεταλλεύεται τις τάσεις της εποχής για να γίνει το νέο mainstream. Είναι ένα κίνημα που βασίζεται στην άρνηση της πραγματικότητας», λέει στην EL PAÍS η δημοσιογράφος μόδας και διασημοτήτων Joan Callarissa. «Αν κάποιο άτομο του κύκλου του έχει ένα πρόσωπο που δεν του αρέσει, το αλλάζει χωρίς να ενδιαφέρεται αν φαίνεται φυσικό ή όχι, γιατί η πραγματικότητα δεν έχει σημασία για τον Τραμπισμό. Παραδοσιακά, η Δεξιά ως πιο συντηρητική δύναμη απέφευγε να είναι κραυγαλέα, αλλά δεδομένης της σημερινής πόλωσης, ήταν αδύνατο η πολιτική αλλαγή να μην επηρεάσει και την αισθητική. Ενώ οι διασημότητες σήμερα επιλέγουν ένα διακριτικό και όσο το δυνατόν "μη παρεμβατικό" αισθητικό ρετούς επειδή θέλουν να μοιάζουν με τον πραγματικό τους εαυτό, ο Τραμπισμός κάνει το αντίθετο, σα να λέει: "Εσείς μπορεί να θέλετε να κρύψετε τις επεμβάσεις που έχετε κάνει, αλλά εμείς όχι"».
Ακριβώς για αυτή την ανάγκη να ανήκει κανείς κάνει λόγο η Αμάντα Τιλ, επιχειρηματίας της τεχνολογίας με έδρα το Palm Beach. Η ίδια δήλωσε στην εφημερίδα New York Post ότι πρόσφατα ξόδεψε 50.000-60.000 δολάρια για μπότοξ, γεμίσματα προσώπου, διάφορες θεραπείες με λέιζερ και τη θεραπεία αναζωογόνησης Hydrafacial που προσφέρει ο δρ Νόρμαν Ρόου, ένας πλαστικός χειρουργός που έχει ανοίξει μια νέα κλινική στη Φλόριντα, κοντά στο Μαρ-α-Λάγκο, η οποία ανθεί χάρη στον εκλογικό θρίαμβο του Ντόναλντ Τραμπ. «Πολλοί από εμάς που υποστηρίζουμε τον πρόεδρο θέλουμε να δείχνουμε στα καλύτερά μας», δήλωσε η Τιλ, η οποία είναι τακτική επισκέπτρια του Μαρ-α-Λάγκο. «Σε κάνει να αισθάνεσαι ότι είσαι μέρος ενός μεγάλου πράγματος. Όλοι εδώ είναι κάποιοι».
Είναι εντυπωσιακό ότι ακριβώς τη στιγμή που επικρατεί η τάση για ένα «φυσικό» λουκ, όπου οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι όσο το δυνατόν πιο αόρατες, το λουκ του Mar-a-Lago υποστηρίζει την υπερβολή. «Πρόκειται για την διεκδίκηση μιας έντονης ταυτότητας και όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο», λέει η Δρ. Natalia Ribé του ομώνυμου Ινστιτούτου Αισθητικής, «αλλά και σε συλλογικό επίπεδο: μια ετικέτα που λειτουργεί ως αισθητικό τατουάζ, που δείχνει σε ποια ομάδα ανήκεις».
Με στοιχεία από El Pais