22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya

22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
0

70 από τα πλέον εμβληματικά πορτρέτα που έχει ζωγραφίσει ο Γκόγια εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Εντυπωσιακά και συχνά ανελέητα, τα πορτρέτα του Γκόγια αποδεικνύουν την καλλιτεχνική τόλμη, την ασυνήθιστη προσέγγισή και την αξιοσημείωτη ικανότητα του να συλλαμβάνει την ψυχολογία των ανθρώπων που πόζαραν γι’ αυτόν.

Ήταν ήδη 37 ετών όταν εξασφάλισε την πρώτη σημαντική παραγγελία για πορτρέτο από τον πρωθυπουργό της Ισπανίας. Η φήμη του Γκόγια μεγάλωσε γρήγορα. Φιλόδοξος και υπερήφανος για το ταλέντο του, κέρδισε την εμπιστοσύνη όλης της υψηλής κοινωνίας της: από τη βασιλική οικογένεια μέχρι τους αριστοκράτες, διανοούμενους, πολιτικούς και στρατιωτικούς, τους δικούς του φίλους αλλά και την οικογένειά του.

Βαθιά επηρεασμένος από την κώφωση του, αποτέλεσμα μιας σοβαρής ασθένειας, η κατασκευή πορτρέτων παρέμεινε το βασικό μέσο με το οποίο ο Γκόγια κατόρθωνε να επικοινωνεί με τον έξω κόσμο. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Ο Γκόγια απεικόνοζε άφοβα στον καμβά αυτό που έβλεπε στους ανθρώπους που ζωγράφιζε. Τα διεισδυτικά του πορτρέτα δεν χαρίστηκαν σε κανέναν. Πολλά χρόνια μετά ακόμα θεωρούνται αριστουργήματα γεμάτα με μια κρυφή, δαιμονική πολλές φορές δύναμη. 

22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Self Portrait. 1815. © Madrid, Museo Nacional del Prado
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya, The Family of the Infante Don Luis de Borbón. 1783-4. © Fondazione Magnani Rocca, Parma, Italy
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Count of Floridablanca. 1783. © Colección Banco de España
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Countess of Altamira and Her Daughter, María Agustina. 1787-8. © The Metropolitan Museum of Art, New York
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Manuel Osorio Manrique de Zuñiga. 1788. © The Metropolitan Museum of Art, New York
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Countess-Duchess of Benavente. 1785. © Joaquín Cortés
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Duke of Osuna. 1797-9. © The Frick Collection
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Duke and Duchess of Osuna and their Children. 1795. © Madrid, Museo Nacional del Prado
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Marquis of Villafranca and Duke of Alba. 1795. © Madrid, Museo Nacional del Prado
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Duchess of Alba. 1797. © Courtesy of The Hispanic Society of America, New York
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. The Marchioness of Santa Cruz. 1805. © Madrid, Museo Nacional del Prado
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Self Portrait before an Easel. 1792-5. © Museo de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, Madrid
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Self Portrait. 1795-7. © The Metropolitan Museum of Art, New York
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Gaspar Melchor de Jovellanos. 1798. © Madrid, Museo Nacional del Prado
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Martín Zapater. 1797. © Bilboko Arte Ederren Museoa-Museo de Bellas Artes de Bilbao
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Francisco Javier Goya y Bayeu. 1805. © Photograph José Garrido Lapeña
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Ferdinand VII in Court Dress. 1814-5. © Madrid, Museo Nacional del Prado
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Self Portrait with Doctor Arrieta. 1820. © Minneapolis Institute of Art
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Don Valentín Bellvís de Moncada y Pizarro. 1795. © Fondo Cultural Villar Mir, Madrid
22 συγκλονιστικά πορτρέτα του Goya Facebook Twitter
Francisco de Goya. Mariano Goya y Goicoechea. 1827. Meadows Museum, SMU, Dallas. Museum Purchase with Funds Donated by the Meadows Foundation and a Gift from Mrs Eugene McDermott, in honor of the Meadows Museum's 50th Anniversary, MM.2013.08. © Photograph by Michael Bodycomb
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ