Facebook: Νέα πατέντα για τις φωτογραφίες των χρηστών δημιουργεί προβληματισμό

Facebook: Νέα πατέντα για τις φωτογραφίες των χρηστών δημιουργεί προβληματισμό Facebook Twitter
0

Το Facebook μόλις κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μία νέα τεχνολογία που θα επιτρέπει στο κοινωνικό δίκτυο να σαρώνει τις φωτογραφίες των χρηστών, να "βλέπει" ποια προϊόντα σας αρέσουν και στη συνέχεια να εμφανίζει στο feed τους διαφημίσεις, αποκλειστικά στοχευμένες στα προϊόντα της προτίμησής τους.

Συγκεκριμένα, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αφορά την "ανίχνευση περιεχομένου σε φωτογραφίες" και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εφαρμογή αλγορίθμων ηλεκτρονικής όρασης σε αντικείμενα πολυμέσων που έχουν μεταφορτωθεί από χρήστη σε stories ή φωτογραφίες. 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν ένας χρήστης του Facebook βγάλει μία σέλφι, ενώ απολαμβάνει τον αγαπημένο του καφέ σε γνωστή αλυσίδα εστιατορίων ή κάτι παρεμφερές και μοιραστεί το στιγμιότυπο στο Facebook (ή στο Instagram που ανήκει στο Facebook), η πρόσφατα κατοχυρωμένη τεχνολογία του Facebook μπορεί να σαρώσει τη φωτογραφία και να εντοπίσει το κύπελλο με το τυπωμένο πάνω του brand της αλυσίδας με τη βοήθεια του "αλγόριθμου αναγνώρισης αντικειμένου εικόνας".

Στη συνέχεια, και απ' ό,τι γράφουν ήδη τα site με θέματα τεχνολογίας, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα μπορεί να παρέχει αυτού του είδους τις πληροφορίες στις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και μετά αυτές οι εταιρείες να εμφανίζονται με ακόμη πιο στοχευμένη διαφήμιση στο feed των χρηστών. 

Βάσει της ίδιας πατέρας, το Facebook θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες που δημοσιεύουν οι χρήστες για να καταγράφει "άλλες δημογραφικές πληροφορίες". Γιατί αυτό;

Στην περίπτωση που κάποιο brand ποτού, για παράδειγμα, θέλει να γνωρίζει το πόσο δημοφιλές είναι ένα κρασί σε γυναίκες ηλικίας 27-35 ετών, παραδείγματος χάριν, που ζουν σε αστικές περιοχές, το Facebook θα μπορεί να διατρέχει στις φωτογραφίες γυναικών αυτού του ηλικιακού πλαισίου και να δημιουργεί έναν "χάρτη" με ρυθμιζόμενα φίλτρα, ώστε οι ιδιοκτήτες των προϊόντων να μπορούν να συντονίσουν λεπτομερώς τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτημάτων τους...

Ασχέτως του πώς και εάν θα χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνολογία, οι τίτλοι για το θέμα σε sites του εξωτερικού συνοδεύονται από τη λέξη "ανατριχιαστική", κάτι που φλυαρεί για τον προβληματισμό που υπάρχει αναφορικά με την αξιοποίηση των στοιχείων των χρηστών από τα κοινωνικά δίκτυα. 

Με στοιχεία από fastcompany.com

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρωτότυπο ρομποτικό γάντι υπόσχεται αποκατάσταση λειτουργικότητας χεριού

Τech & Science / Πρωτότυπο ρομποτικό γάντι υπόσχεται αποκατάσταση λειτουργικότητας χεριού

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του γαντιού είναι ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ο οποίος ανιχνεύει την πρόθεση του χρήστη για κίνηση και ενεργοποιεί τη λειτουργία του γαντιού
LIFO NEWSROOM
Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Τech & Science / Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Το 2022, η Tesla προέβλεψε ότι οι πωλήσεις της θα αυξάνονταν κατά 50% από χρόνο σε χρόνο, αλλά η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ δεν έχει παρουσιάσει την αναμενόμενη αύξηση
LIFO NEWSROOM
Έκκληση ΠΟΥ στην Κίνα: «Μοιραστείτε τα δεδομένα για την προέλευση του Covid»

Τech & Science / Έκκληση ΠΟΥ στην Κίνα: «Μοιραστείτε τα δεδομένα για την προέλευση του Covid»

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείες προέτρεψε την Κίνα να μοιραστεί τα δεδομένα που έχει στην κατοχή της για την προέλευση της πανδημίας, με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από την εμφάνισή του ιού
LIFO NEWSROOM
parco.gov.gr: Τι είναι και πώς λειτουργεί η νέα εφαρμογή γονικού ελέγχου για τα social media

Ελλάδα / parco.gov.gr: Τι είναι και πώς λειτουργεί η νέα εφαρμογή γονικού ελέγχου για τα social media

Βίντεο με οδηγίες ενεργοποίησης του parco.gov.gr δημοσίευσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης - Οκτώ ερωτήσεις και απαντήσεις για την προστασία των παιδιών από τους κινδύνους του Διαδικτύου
LIFO NEWSROOM